2016-10-18, 21:12
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Köpte Africa Oil när de låg på 50-60 spänn. Keith Hill var så jävla stor i truten och sa strax efter det att de kunde köpas upp när som helst till 70 % premium. Sen störtdök oljepriset och med det även Africa Oil, men jag köpte på mig lite extra på vägen ner. Sålde till slut skiten vid 13-15 spänn.
Citera
2016-10-18, 22:59
Medlem
Deamon113s avatar
Smart energy köptes typ 1 vecka innan det blev problem så det fick listas om och aktien dök med typ 50%. Hade kvar ett tag och hoppades att de skulle lösa sig men nu har jag sålt skiten.
Citera
2016-10-19, 15:19
Medlem
CarlXIIs avatar
bitcoin på mtgox var dålig investering.

skaffa sambo var inte vidare smart heller, hittills.
Citera
2016-10-19, 16:41
Medlem
HM, sorgebarnet i min portfölj. Men den kommer väl igen antar jag. inköp på 300
Citera
2016-10-20, 21:21
Medlem
Isnatts avatar
Min första aktie var kabe. Köpte på 107:- tror jag. Den gick snabbt ner till under hundringen och höll sig där. Jag var otålig och dum och satte sälj på den OM den skulle komma upp i 107:- nån gång närmaste tiden så jag blev av med den.
En dag plingade det till i mobilen. Kabe hade lämnat bra resultat och sköt uppåt! Men mina aktier var ju sålda till 107. Dumt att sätta så lågt sälj.
Dessutom köpte jag Telia för pengarna..
Sedan dess tror jag kabe har ökat närmare 100% och pengarna jag investerade i Telia sjunkit med 10%..
Har kvar en kabeaktie i portföljen så påminns varje dag

Råkade trycka på sälj istället för köp nån gång också.

Men annars inget speciellt. HM ner 20% sen köp men det bryr jag mig inte så mycket om, är enormt långsiktig.
Citera
2016-10-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Jag tipsa om TMG från 1.2 euro still .

Det borde vara olagligt för dig att tipsa om investeringar överhuvudtaget.
Du har gjort så otroligt många dålig affärer, och dina försök på sving/daytrades...jisses. Du är som en magnet till att köpa dyrt, sälja billigt.
Även om man på flit skulle försöka göra konsistent dåliga affärer så som du gjort så vette fan om man skulle lyckas, du kan göra helt löjligt dåliga affärer, man vill bara dunka pannan i bordet.
Och ditt satans spam överallt, varje grupp på shareville, flashback, placera mm med aktier du gillar, som en liten fluga i folks ansikte.

Och nu delar du inte din portfölj på shareville längre, det hade jag ioförsig inte heller gjort med dina resultat. Du ska inte tipsa om någon investering någonsin, tar folk rygg på dig så är det rent sorgligt.

Sen har du väll haft sharevilles sämsta sharpekvot sen sidan startades
Citera
2016-10-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helvetetrules
HM, sorgebarnet i min portfölj. Men den kommer väl igen antar jag. inköp på 300
Den kommer nog ikapp snart igen, när de minskar på engångskostnaderna för e-handeln, bromsar butiksöppnandet samt slutar skylla på vädret och tar tag i marginalerna på "tunna kläder".
Ligger själv och balanserar på +/- noll just nu, men räknar med sämre tider innan det blir bättre, kommer köpa mer på vägen ner.

OT. Gaming Corps aktien fixade stora röda siffror på mitt konto.
Citera
2016-10-27, 06:05
Medlem
Jahbrahs avatar
Köpte en påse björklöv för 50 pund i London...
Citera
2016-10-27, 19:07
Medlem
Förlorade en del pengar på JC Penney när jag följde Bill Ackman. Lärde mig dock en del.
Citera
2016-10-27, 22:16
Medlem
trattfans avatar
Betta på fotbolls EM 2016 var min sämsta investering
Citera
2016-10-27, 23:07
Medlem
Sålde Fingerprint på 200 (motsvarande 40 i dagens kurs)

Köpte Novo Nordisk - är ner 15% ungefär, men det är långsiktigt så det är ingenting jag är oroad över.
Citera
2016-10-28, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Köpte en påse björklöv för 50 pund i London...

Vad är storyn bakom detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in