2014-09-16, 11:06
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Bäst hittills. Förstår människan vad fan hon insinuerar? Debattklimatet i Sverige är så sjukt, så sjukt. Kommer det någonsin att normaliseras?

Ja.

Men först måste vi ha ihjäl en hel del människor.

.
Citera
2014-09-16, 12:12
Medlem
Jellohs avatar
Hittade på feijan: "Om 780000 får en kniv i halsen nästa helg är vi närmare ett samhälle där alla är lika värda. Upp till kamp!"

Om författaren inte redan suttit på psyket hade jag varit orolig.
Citera
2014-09-16, 12:16
Medlem
Fanatiker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
[i]Stödfika - tillsammans ur sorgen över SDs 13%

Stödfika... Stackars isolerade söder-bor.

Har några på facebook som skriver i stil med "låt inte rasisterna ta över flaggan". Humor att det nu blev så viktigt för kommunisterna att ta tillbaka Sverige när nationalstaten "skulle krossas" i somras...
Citera
2014-09-16, 12:31
Medlem
.Chloes avatar
Ironin i det hela tycks vara att PK-folk ofta drar argumentet att alla är lika mycket värda förutom SD-röstare, dvs ~780000 människor.

Om man hatar 780000 människor så hatar man... ja, många!
Citera
2014-09-16, 12:39
Medlem
Detta citat har jag kommit över några gånger, otroligt löjlig logik enligt mig (jag som inte ens röstar på SD tycker det...).
Citera
2014-09-16, 12:55
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraevlingenNeymar
Och alla rosa riddare som försökte få ligga med alla skanks.

Här är mer kul:
http://blogg.dn.se/fragainsidan/2014/09/15/hur-sager-jag-till-min-man-att-hans-asikter-tar-dod-pa-var-karlek/

Valet 2014 hade kunnat bli en historisk vändpunkt. Social*demokraterna skulle kunna sätta punkt för högerns galna kvartsekel, men allt tyder på att man med några justeringar kommer fortsätta föra den politik som väljarna just vänt ryggen. Så smarta är de.

Wow. Den kvinnan har inte alla knivar i lådan.
Högerns galna kvartssekel. Jorusåatt.
Citera
2014-09-16, 13:01
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Medias agendadrivna förljugenhet och påverkan på svenska folket börjar nu tveklöst närma sig buskiskomik. Slentranväljarnas okunskap om politiken är enorm.
Det är ju anledningen till att partier som MP och Fi får röster överhuvudtaget.
Citera
2014-09-16, 13:06
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Hittade på feijan: "Om 780000 får en kniv i halsen nästa helg är vi närmare ett samhälle där alla är lika värda. Upp till kamp!"

Om författaren inte redan suttit på psyket hade jag varit orolig.
Jag sprang omkring med en SD-knapp på kavajslaget i helgen, men om sådana där uttalanden normaliseras tillräckligt mycket kanske det är en bra idé att plocka bort den…
Citera
2014-09-16, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
En anonym FB-vän
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19535807.ab
Hoppas alla IQ-befriade SD-väljare är nöjda över att ha röstat in en bunt förbrytare till riksdagen!

Svar från anonym:
Haha, nämen hoppsan, glömde Aftonbladet bort alla de som redan sitter i Riksdagen som är dömda till ännu grövre brott? Vad tokigt!
https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/mobilebasic

Sedan tystnad

Detta förtjänar ju en egen tråd. Någon får gärna starta den sitter själv med mobilen. Typ " dömda svenska politiker som ej är sd"
Citera
2014-09-16, 13:37
Medlem
Skrevs avatar
Hittade den här guldklimpen till pekoral via Uppsalabor mot Rasism på facebook:

https://www.youtube.com/watch?v=lXReJDl4ybw
Citat:
Magnus Johansson
Kära vänner, kamrater och landsfränder! Nu får det vara nog! Det sitter inom snar framtid rasister i vår riksdag. Fler än någonsin. Det går inte att blunda för detta, och det är viktigt att vi alla gör vårat yttersta för att förmedla antirasismen till våra medmänniskor som helt uppenbart har hamnat lite snett politiskt. Hjälp mig dela min låt; Jag tänker inte låtsas att jag inte hör... Det är inte mycket, men det är en början!!!
https://www.facebook.com/uppsalabormotrasism/posts/10154619497250643
Citera
2014-09-16, 14:17
Medlem
€rics avatar
Fattar inte hur folk börjar prata om "såhär var det på 1930-talet". Har de ens läst historia i grundskolan?
Citera
2014-09-16, 14:34
Medlem
JudisktOckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Ironin i det hela tycks vara att PK-folk ofta drar argumentet att alla är lika mycket värda förutom SD-röstare, dvs ~780000 människor.

Om man hatar 780000 människor så hatar man... ja, många!

Om man öppet skriver att man hatar 780k människor för deras demokratiska åsikt så är man en tvättäkta fascist och anti-demokrat. Frågan är bara när tio-öringen skall trilla ner hos en sådan människa eller om den någonsin kommer att göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in