2015-01-16, 21:05
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
Jag tycker det är helt rätt att hjälpa ISIS-krigare som återvänder. Vad är alternativet?

Det viktigaste är att dessa människor återvänder till ett civilt liv i sverige. Psykologhjälp? Varför inte? Är det bättre att dom blir terorister. Vi har genuspedagoger som kan hjälpa till om de har blivit hjärntvättade i synen på kvinnan. Och det lyckas bra så de kommer i jobb så är det en vinst för hela samhället. Sen att den här tråden är infiltrerad av rasister hjälper inte i debatten. Sverige har råd att hjälpa dessa utsatta individer.

Om de har slagits för IS så är de terrorister och bör därefter straffas.
Citera
2015-01-16, 21:06
Medlem
Arkiaters avatar
Den enda självklara skall vara att beröva dessa personer deras svenska medborgarskap och per omgående låta dem vända vid gränsen till Sverige och åka tillbaka. Om vi vore lika brutala som de har varit mot sina offer borde vi fylla ett antal Herkulesplan med de återvändande ISIS- krigarna, flyga ut dem över Östersjön och dumpa dem från 2000 m höjd.
Citera
2015-01-16, 21:09
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Alternativet?
Att stoppa de vid gränsen förstås.

Nej det är inte det rätta. Sverige ska bli en humanitär stormakt. Vi måste visa att alla har samma människovärde, även ungdomar som blivit lurade till ISIS.
Citera
2015-01-16, 21:09
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Om någon skulle stena hans fru och skära huvudet av hans barn skulle han då tycka et var en god idé att ge mördaren ett jobb och terapi? Fattar han inte att han pissar på alla de som fått släkt slaktade av is? Dessutom får jag inte ihop hur det skulle vara preventivt? Snarare tvärtom om de erbjuds dessa saker EFTER att ha varit och massakerat människor.

Det är precis det ISIS gör,att prata om vård och jobb i detta läge är sinnessjukt. Heder till alla peshmerga som strider mot ISIS,pajasen till kommunalråd spottar alla minoriteter i ansiktet med detta helt vidriga uttalande,bara i Sverige kan man läsa någon så fullkomligt upprörande.
Citera
2015-01-16, 21:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej det är inte det rätta. Sverige ska bli en humanitär stormakt. Vi måste visa att alla har samma människovärde, även ungdomar som blivit lurade till ISIS.

Humanitär stormakt, då tycker jag att vi ska skicka de till det landet där de begått sina terrorhandlingar så att de kan bli dömda där.
Citera
2015-01-16, 21:14
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Humanitär stormakt, då tycker jag att vi ska skicka de till det landet där de begått sina terrorhandlingar så att de kan bli dömda där.

Nej det går inte det är krig i dom länderna och sverige ska inte skicka människor till en säker död. Det strider mot internationella avtal. Hur skulle Jesus ha gjort? Det ni vill att andra ska göra för er ska ni göra för andra. Var det inte så?
Citera
2015-01-16, 21:14
Medlem
Är politikerna verkligen så här jävla dumma i huvet?
Danskarna planerar att fälla de satans mördarna för lands-förräderi, vad gör vår spån till politiker?
-Erbjuder terapi...
Enligt någon jävla tyckare på stv kan vi inte straffa dem för då blir de ännu radikalare... Man tror inte det är sant.
Citera
2015-01-16, 21:15
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Jag tycker det är helt rätt att hjälpa ISIS-krigare som återvänder. Vad är alternativet?

Det viktigaste är att dessa människor återvänder till ett civilt liv i sverige. Psykologhjälp? Varför inte? Är det bättre att dom blir terorister. Vi har genuspedagoger som kan hjälpa till om de har blivit hjärntvättade i synen på kvinnan. Och det lyckas bra så de kommer i jobb så är det en vinst för hela samhället. Sen att den här tråden är infiltrerad av rasister hjälper inte i debatten. Sverige har råd att hjälpa dessa utsatta individer.

Där slog du spiken i huvudet!!!
Jag tycker vi spelar Snipp o snopp sången tills de ligger på sina bara knän och ber om nåd..
http://m.youtube.com/watch?v=8Wp9iNINHMc
Citera
2015-01-16, 21:17
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Nej det går inte det är krig i dom länderna och sverige ska inte skicka människor till en säker död. Det strider mot internationella avtal. Hur skulle Jesus ha gjort? Det ni vill att andra ska göra för er ska ni göra för andra. Var det inte så?

Du min vän är en sann humanist och en god medmänniska. Jag håller med dig fullt ut i din filosofi kring situationen vi har idag med unga svenska män som åker utomlands och deltar i frihetskamp. Det viktigaste vi kan göra är att öppna våra hjärtan ännu mer och ta vårat kollektiva ansvar gentemot dessa missförstådda individer.
Citera
2015-01-16, 21:18
Medlem
MightyMaxs avatar
hahaha såg det på nyheterna fy fan vad pinsamt, svenskar är pinsamma tror dock inte att etniska svenskar som hade gått med i isis fått samma hjälp då svenska myndigheter är extremt rasistiska mot sitt eget folk
Citera
2015-01-16, 21:19
Medlem
mrmoonlightss avatar
Till dom 87 % som har lagt sina röster på ett etablerat parti. Detta är vad ni får! Politiker som hjälper terrorister. Terrorister som borde sitta i Kumlabunkern för brott mot mänskligheten. Människor som Jackie Arklöv.

Jag börjar tro att valresultatet är manipulerat. Så utomjordiskt dum i huvudet kan Svensson inte vara.
Citera
2015-01-16, 21:19
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:

Tja, vi skulle ju kunna skjuta dom då dom sätter sin fot innanför Sveriges gränser. Isis har förklarat krig mot oss. Utöver det hotar dom med terrorattacker mot min arbetsplats bland annat.

Bara att avliva första bästa "is-krigare" alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in