2016-02-19, 16:36
Medlem
Lifewringers avatar
Löfven diskuterar "säkra vägar" in i Europa:

http://imgur.com/fRUsPWn

Citera
2016-02-19, 17:58
Medlem
vrooms avatar
Är det shoppat eller? Karln är inte kvalificerad för ett dagcenter ens stackarn...
Citera
2016-02-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag tycker det var ett bra svar. Det är fjanterier journalister håller på med. Självklart att vår försvarsminister måste ha någonstans att bo under sin tjänstgöring i Sthlm i statens tjänst.

Likadant gällande Margot Wallström.

Ett annat, intressant, uttalande från vår statsminister är att han stöder Englands krav att få reducera välfärden till asylsökande och flyktingar. Löfven tyckte det var tillåtet om landet var högt ansträngt av många invandrade.

Varför kommer han inte med ett dylikt välfärdsreducerande då det gäller Sverige? Eller har vi inte tagit emot tillräckligt många?.
Han stöder helt enkelt Englands krav för att han inser att detta förr eller senare måste genomföras även här men han är för feg för att säga detta.
Men för att han överhuvudtaget ska våga tala om den saken så behöver han något att peka på.
Om detta genomförs i England så har han det och då kan han om ett par år säga vi måste genomföra detta se på hur de gjorde i England och vad det tillförde i ökad tillväxt etc etc.
Han vill helt enkelt se ett expeiment först för att se om det fungerar om det inte gör det så är det ju bara att låtsas som om det regnar och hoppas på att alla glömt bort att han stödde det.
Citera
2016-02-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Är det shoppat eller? Karln är inte kvalificerad för ett dagcenter ens stackarn...
Han kommer ju från Lo,s dagcenter.
Citera
2016-02-19, 18:26
Medlem
Mikojans avatar
Helt misslyckad har vår landsfader ändå inte varit. Han har tydliggjort såväl "käbbel" som "tjoller" för det svenska folket.
Citera
2016-02-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det vore fel att ordna boende åt ministrar. Delvis för att ministrarna representerar den politiska elit som bestämt att vi skall reglera sönder hyresmarknaden. Ifall samma politiska elit tillåts att på ett smidigt sätt kringå effekterna av politiken kan vi glömma att något kommer att hända.....

Det är inte fråga om att de ska få en egen lägenhet. Det handlar om att ge de ministrar som inte bor i Stockholm en tillfällig bostad under ministertiden.

Man ordnar sådana tillfälliga bostäder åt riksdagsledamöter som bor utanför Stockholm. Eftersom vi anser att riksdagen ska representera hela landet väljs ledamöter från alla 24 eller vad det är valkretsar som finns i landet. Man kan inte pendla från Luleå till Stockholm över dagen. Alltså behöver riksdagsledamöter som bor på annat håll än Stockholm någonstans att sova, och det ordnas sådana åt dem medan de har sitt riksdagsuppdrag. Det är tillfälliga bostäder som bara får disponeras medan man är riksdagsledamot. Om man lämnar riksdagen på grund av sjukdom, att man döms för allvarligt brott eller om man hoppar av, måste man genast lämna bostaden och den som tar över riksdagsplatsen flyttar in. Samma sak vid val. Avgående ledamöter packar ihop direkt efter valet och nästa tar över inom två veckor.

Samma sak borde gälla för ministrar. Om de behöver bostad i Stockholm ska de få disponera en under sin tjänstetid. Om statsministern plötsligt ombildar regeringen och några ministrar avpolletteras åker dessa på direkten ur sin tillfälliga bostad. Och då menar jag på direkten, för i samma stund som en minister avgår tillträder en ny.

Vad kan vara fel med detta?
Citera
2016-02-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Fast karln är ju patetisk och rent löjeväckande retoriskt. Vill han ändra reglerna, så kan han säga det samt göra det (han är lagstiftare), och därefter agera utifrån det nya regelsystemet. Nu försvarar han alltså en svågerpolitik, för att reglerna är fel buhuu. Gör nåt åt reglerna då, säger jag.

En statsminister i Sverige är inte enväldig och kan inte ändra saker med ett fingerknäpp. Ministrarnas bostadsfråga är för övrigt inget som ska hanteras på statsministernivå.

Jag vet inte vilket organ som kan hantera ministrars bostäder. I riksdagen finns något som kallas Riksdagsstyrelsen som jag tror beslutar om ledamöternas bostäder, men jag tror inte att man utan vidare kan ta in regeringens medlemmar i det systemet.

Det behövs förstås en utredning, ett förslag och ett beslut innan frågan kan ordnas. Det kan säkert göras på några månader, men till dess hoppas jag att folk kan sluta käbbla och tjollra om denna småsak.
Senast redigerad av Winston Smith 2016-02-19 kl. 19:47.
Citera
2016-02-19, 22:53
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Han kommer ju från Lo,s dagcenter.

Det hade visst kommit in text från Barnkanalen under pågående riksdagsdebatt:

http://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/article22093957.ab
Citera
2016-02-20, 06:33
Medlem
Sextiopluss avatar
Oavsett alla detaljer så är vår regering en rysare. Löfven osynlig, mp och stödet (v) drar hårt mot vänsterträsket där en välfärdskollaps hotar.

Vi har en svår tid och den sämsta regeringen sedan 1807. Trodde aldrig att jag skulle sakna Göran Persson, men så är det.
Citera
2016-02-20, 07:48
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Oavsett alla detaljer så är vår regering en rysare. Löfven osynlig, mp och stödet (v) drar hårt mot vänsterträsket där en välfärdskollaps hotar.

Vi har en svår tid och den sämsta regeringen sedan 1807. Trodde aldrig att jag skulle sakna Göran Persson, men så är det.

GP ja......

Nivea, fet och dryg. Mannen som ingen kunde sätta sig på.

Motsatsen till Löfven. Som nöjer sig med att ha AKB, Romson, Fridolin och Sjöstedt i sitt knä. Samtidigt. Det kallar han sittande regering.

Göran kunde göra sig förstådd på svenska. Stefans insatser på det området sträcker sig till att många döda försöker fly. Där han tillagt orden käbbel och tjoller i upphetsade ögonblick.

För mig är det obegripligt att denna narr styr riket, som om det vore ett fikarum på LO. Där bristen på begripligt språk var en tillgång när man förhandlade med SAF. Det räckte med orden ja eller nej.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-02-20 kl. 08:04.
Citera
2016-02-20, 10:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Trodde aldrig att jag skulle sakna Göran Persson, men så är det.

Jag som är lite till höger om mitten delar helt denna åsikt. Motsatt Löfvens ständiga kursändringer fanns det något solitt i GP.
Senast redigerad av Bogomil 2016-02-20 kl. 10:35.
Citera
2016-02-21, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag som är lite till höger om mitten delar helt denna åsikt. Motsatt Löfvens ständiga kursändringer fanns det något solitt i GP.

Japp. Oavsett vad man tyckte om honom var iaf landet enat under honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in