2014-09-13, 21:01
Medlem
En rolig bild när dom gick till paus. Löfven ser sammanbiten och koncentrerad ut, Reinfeldt ser ut att vara glad och avslappnad.

Problemet för utmanaren i sådana här debatter är att den måste visa att den har en annan väg framåt. Det Löfven gör i mitt tycke är att säga att mycket är skit, men hans förslag till att lösa problemen är till stora delar floskler som hade kunnat komma från vem som helst. Ja, dom vill satsa mer på järnvägen, men det vill alliansen också.

Reinfeldt däremot svarar i mitt tycke mer initierat och har god koll än så länge i alla fall på vad som gjorts och inte. Framför allt gillade jag diskussionen i vargfrågan där Reinfeldt tar all den erfarenheten han har som statsminister och läxar upp Löfven över vad Sverige har diskuterat med EU. Det ger förtroende. Jag kanske inte just gillar Reinfeldt politik, men han är en väldigt bra retoriker. Det märks att Löfven gick fackvägen, där mindre debatteras öppet. Med det sagt kanske Löfven är bra på spelet bakom ridåerna, men det är omöjligt att veta i detta läget.
2014-09-13, 21:02
Medlem
Att jag ens fortsätter titta på skiten beror helt och hållet på att någon i början av tråden nämnde något om en minderårig med synlig bh. Jag har inte fått syn på henne ännu. Har hon bytt om?
2014-09-13, 21:02
Medlem
Trumpeters avatar
LÖfven med ännu ett standardsvar som skjuter både bredvid och över frågeställarens fråga.
2014-09-13, 21:03
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
När imorgon får man veta hur svenska folket har röstat?
Räkningen börjar kl 20.00 och troligtvis runt 22-23 bör valnattsräknandet pågå för fullt.
http://www.val.se/val/val2014/valnatt/R/rike/index.html
2014-09-13, 21:03
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Innan varje val så ska det börja byggas en massa, jag kan lova er att nästa val är läget betydligt värre, något som är värt att komma ihåg till nästa val Ingen av blocken kommer att klara av att bygga tillräckligt mycket på fyra år.
2014-09-13, 21:04
Medlem
Löfven:
Man måste tälta för att börja studera.

Aha. Därför Löfven inte studerat.

.
Medlem
DIEXELs avatar
Kan Jenny sluta och humma? Låt ha en jävla lampa som lyser om de går över 30 sekunder-gränsen...
Medlem
Ishizzs avatar
Varför får Löfven slutreplik hela tiden?
Medlem
Madagascars avatar
Det är faktiskt uselt av alliansen att de inte har fått fram fler bostäder. Lös problemet! Det har funnits länge. Ni har haft 8 år på er.
2014-09-13, 21:05
Medlem
tj.s avatar
Vänta nu. Löfven pratar om stimulanspaket i byggsektorn, men säger sedan att det inte är subventioner? Nähä, så vad är det då?
Bannlyst
har svårt att ta försvarsfrågorna seriöst i sverige. vi är ju körda vad fan som än händer
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Innan varje val så ska det börja byggas en massa, jag kan lova er att nästa val är läget betydligt värre, något som är värt att komma ihåg till nästa val Ingen av blocken kommer att klara av att bygga tillräckligt mycket på fyra år.
Nej då, inte skulle de ljuga i direktsänd TV?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in