2005-09-06, 12:26
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ett övergående problem. Jag ser då allt flera par med blandade härkomster, och det gör mej glad. Har själv haft ett sammanboende i flera år med en kvinna från Mellanöstern, där hennes bröder och far varit våra gäster och tvärtom.

ALLA från Mellanöstern är inte troende muslimer. Många har faktiskt valt att tänka själva - och låta deras döttrar välja sin egen livsstil.

Kulturkrockar, tja, jo - hon tyckte nog att jag var för tolerant mot religiösa ...
Citera
2005-09-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengts_ grabb

Sen förstår jag de svenska tjejerna lite också. Vi svenska killar är inte särskilt fräsiga haha Inte särskilt mycke stålar och de stålar vi ändå har spenderar vi på oss själva i princip. Vår klädstil är lam, de flesta kan inte slåss och försvara familjen och vi är blyga, rädda, mesiga... inte särskilt attraktivt.

nu dissade jag "svennar" rejält men det är sant. Jag är ju själv "svenne"

Det där kan du väl ändå bara svara för dig själv om.
Citera
2005-09-06, 13:31
Medlem
cpåkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengts_ grabb
Invandrartjejerna som är med svenska killar är MYCKET sällan muslimer. Oftast är de av asiatiskt ursprung. i vissa fall även afrikanska men det är oftast män med pengar det handla rdå. Int eunga män i 20-årsåldern.

De tär helt klart en fråg aom kultur. De muslimska fmailjerna tillåter helt enkelt inte sin dotter att ha en pojkvän. Hon ska ju gifta sig inom kort med en redan utsedd kusin *fördom fördom*

Riktigt så illa är de tinte alltid men det är inte långt från sanningen. Invandrarkillen däremot har helt andra regler. Han får i princip göra som han vill så länge han inte drar ner familjenamnet i smutsen.

Han får vara ute på klubbar på nätterna, ha sex med tjejer (inte muslimska fina tjejer) och han ska hålla koll på sina systrar så de inte vanärar familjen.

Sen förstår jag de svenska tjejerna lite också. Vi svenska killar är inte särskilt fräsiga haha Inte särskilt mycke stålar och de stålar vi ändå har spenderar vi på oss själva i princip. Vår klädstil är lam, de flesta kan inte slåss och försvara familjen och vi är blyga, rädda, mesiga... inte särskilt attraktivt.

Muslimen är temperamentsfull, spenderar mycket på sin kvinna, drar sig inte för att lappa till när det gäller, klär sig flott m.m

nu dissade jag "svennar" rejält men det är sant. Jag är ju själv "svenne"

stämde inte in på mej.. (är svensk)
Citera
2005-09-06, 14:00
Medlem
Banneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag ser då allt flera par med blandade härkomster, och det gör mej glad.
Yeah right! Du kanske intalar dig att du blir glad därför att du vill vara så fin och fördomsfri. Men varför bry dig om en sån sak ö.h.t.? Typisk fjantig folkpartistreaktion. :thumbsdow
Citera
2005-09-06, 15:21
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned
Yeah right! Du kanske intalar dig att du blir glad därför att du vill vara så fin och fördomsfri. Men varför bry dig om en sån sak ö.h.t.? Typisk fjantig folkpartistreaktion. :thumbsdow

Nej, absolut inte. Och jag är nära att rapportera dej för personangrepp här. Tycker det var en mycket onödig anklagelse att beskylla mej för att vara folkpartist.

Men, visst kan jag utveckla varför jag blir glad.

Jag blir glad för att då ser jag att kulturutbytet fungerar, människor med olika bakgrunder lär sej mer om varandras kulturer, och vi sprider vårt demokratiska ideal till människor som har släkt i mer totalitära länder.

Jag blir glad för att då ser jag att det genetiska utbytet fungerar, våra stammar kommer inte att degenerera - utan även kommande generationer kommer att vara friska och vår art har en framtid.

Jag blir glad för att jag ser två unga glada människor, som är så kära att de kan strunta i magsura individer med inskränkt människosyn från bådas sidor av det imaginära stängslet.

Och jag blir också glad, för att jag vet att alltid retar det nån rasist.

Citera
2005-09-06, 15:55
Medlem
ElakPistols avatar
Jag är svenskfödd och har en utländsk flickvän, så visst finns det. Och med utländsk menar jag inte något av grannländerna.
Citera
2005-09-06, 16:16
Bannlyst
Varför träffar invandrarkillar svenska tjejer men inte svenska killar invandrartjejer

Tja, vi svenska karlar har kanske bättre smak än en del av våra svenska fruntimmer...

// Roger P.
Citera
2005-09-06, 16:29
Medlem
Kanske för att invandrarna är mest killar?
Kolla bara på statistiken så ser man att det är fler killar än tjejer som kommer hit. Nästan dubbelt så många om jag minns rätt. (dubbelkolla gärna har för mig att det finns på scb.se)
Citera
2005-09-06, 16:52
Bannlyst
För vi gillar inte håriga tjejer
Citera
2005-09-06, 17:21
Bannlyst
För att vi kanske inte heller vill bli ihop med deras brorsor?
Citera
2005-09-06, 17:48
Medlem
Har inget mot invandrarbrudar... har träffat en hel del fina som har varit trevliga att umgås med. Skulle säkert kunnat bli tillsammans med dem, men har redan en svensk tjej, och jag tänker då inte byta bara för sakens skull

Kan dock tänka mig att det lätt skulle bli lite kulturkrock... stora släkten som ska springa runt och vara trevlig... finns inget värre än släktingar, till och med min egen är lite jobbig
Citera
2005-09-06, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HappySatan
Har inget mot invandrarbrudar... har träffat en hel del fina som har varit trevliga att umgås med. Skulle säkert kunnat bli tillsammans med dem, men har redan en svensk tjej, och jag tänker då inte byta bara för sakens skull

Kan dock tänka mig att det lätt skulle bli lite kulturkrock... stora släkten som ska springa runt och vara trevlig... finns inget värre än släktingar, till och med min egen är lite jobbig

Olika folkslag är helt enkelt inte gjorda för att leva och bo tillsammans.
Visst att det säkert funkar, då kärleken besegrar allt.
Men vanligtvis så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in