• 1
  • 2
2014-09-15, 12:42
Medlem
Alecia79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Det beror på vilket OS du har installerat på din mac. Den översta är för OS 10.6–10.8, en bit ner kommer en version för 10.5, osv.

Jag har OS X Version 10.9.4

Vilken ska jag installera då?

Och sen undrar jag också.. behövs verkligen detta program, eller räcker det med Audacity?
Senast redigerad av Alecia79 2014-09-15 kl. 12:44.
Citera
2014-09-15, 12:53
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Jag har OS X Version 10.9.4

Vilken ska jag installera då?

Och sen undrar jag också.. behövs verkligen detta program, eller räcker det med Audacity?
Den översta versionen i så fall. Jag insåg just att du även behöver Soundflower. Det är gratis det med.

Fördelen med den här metoden, även om den är bökig, är att den funkar oavsett vilka åtgärder Spotify vidtar för att göra rippning omöjligt. Du spelar helt enkelt in det som passerar genom ditt eget ljudkort, och det kan Spotify inte förhindra.
Citera
2014-09-15, 14:45
Medlem
Alecia79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Den översta versionen i så fall. Jag insåg just att du även behöver Soundflower. Det är gratis det med.

Fördelen med den här metoden, även om den är bökig, är att den funkar oavsett vilka åtgärder Spotify vidtar för att göra rippning omöjligt. Du spelar helt enkelt in det som passerar genom ditt eget ljudkort, och det kan Spotify inte förhindra.

Jag har nu spelat in 3 låtar, och det låter perfekt, efter många misslyckade försök!

Tack för all din hjälp!
Citera
2014-09-16, 16:01
Medlem
Alecia79s avatar
Så, nu har jag spelat in hela albumet som jag var ute efter!

Det tog 2 dagar, så det tog lite tid, men det var det värt.

Tack för all hjälp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in