• 1
  • 2
2021-10-22, 11:42
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
De har fått in fler Citizen med automatverk i sortimentet.

(FB) Tråden om armbandsur och andra klockor.

Verkar som att det inte borde vara några problem att få mekaniska Citizen servade hos Ur och Penn i framtiden.
Kul! Jag visste dessutom inte att dessa automatiska klockor har safirglas.
Citera
2021-10-23, 16:02
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kul! Jag visste dessutom inte att dessa automatiska klockor har safirglas.
Här är en ny dressklocka NJ0150-81A.

När jag hade med min NH8350-83A till Ur och Penn så trodde expediten att det skulle vara billigare att köpa en ny klocka än att laga den lilla repa som jag fått på glaset. Tänkte lämna in den på full service när den inte längre drar upp sig.

Kanske att de säljer the Citizen caliber 0200 inom kort på Ur och Penn. Hoppas att mekaniska klockor får ett rejält uppsving under 2022.
Citera
2021-11-08, 22:28
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag köpte mig en mekanisk (utan batteri alltså) klocka förrförra veckan och undrar hur ofta man ska lämna in den på service. Ska man göra det i förbyggande syfte eller först när den börjar visa fel tid eller är behäftad med annat fel, typ trasigt armband. Jag har för mig att jag på min Longinesklocka har fem års garanti. Dessutom undrar jag hur mycket försäkringen kommer att kosta. Har en Hydro Conquest. Jag ska få papper från försäkringsbolaget (vet inte vilket det är) om elva månader och ska då ta beslut om den ska fortsätta försäkras eller inte.
Citera
2021-11-09, 09:27
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag köpte mig en mekanisk (utan batteri alltså) klocka förrförra veckan och undrar hur ofta man ska lämna in den på service. Ska man göra det i förbyggande syfte eller först när den börjar visa fel tid eller är behäftad med annat fel, typ trasigt armband. Jag har för mig att jag på min Longinesklocka har fem års garanti. Dessutom undrar jag hur mycket försäkringen kommer att kosta. Har en Hydro Conquest. Jag ska få papper från försäkringsbolaget (vet inte vilket det är) om elva månader och ska då ta beslut om den ska fortsätta försäkras eller inte.

En mekanisk klocka behöver servas i intervall mellan fem till tio år. Olika tillverkare har olika rekommendationer. Självfallet servar man om man är rädd om klockan, precis som att man regelbundet låter serva sin bil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in