2014-09-13, 23:54
Medlem
Garanterat Ekeroth som läckt uppgifterna i hopp om att få ta över partiet.
Citera
2014-09-13, 23:56
Medlem
KenRingIntes avatar
This just in:

http://nyheter24.se/debatt/777226-du-och-dina-anhoriga-ar-valkomna-hos-oss-jimmie-akesson

Ordförande för Spelberoendes Riksförbund raljerar sarkastiskt över Jimmies "spelberoende" och avslutar med att påtala att förbundet är partipolitiskt obundet...

Notera att jag finner det intressant att hennes politiska satir om Jimmies "spelberoende" får den spelberoende att se ut som en komplett idiot, och kopplar ihop det med vad som synes vara en subtil hint om Jimmies (sansade och kloka) fokus på att hjälpa-på-plats snarare än mass(iv) invandring.

Försöker nu klistra in citat men N24 verkar överbelastat. Håll till goda med all idioti Sverige kan bjussa på. Finns mer på lager!
Citera
2014-09-13, 23:57
Medlem
Omsättning osv är inga nyheter. Det är är lagligt att spela på hasardspel godkänt av svenska staten
Citera
2014-09-14, 00:08
Medlem
En sån orelevant sak att dra upp i media, han gör väl vad han vill med sina pengar.
Citera
2014-09-14, 00:16
Medlem
250.000 views på 2 dygn.
Hur KAN man vara så intresserad av vad en politiker gör på sin fritid med sina egna privata intjänade pengar, jag förstår inte.
Det finns INGEN koppling alls till att Jimmie skulle vara en sämre politiker pga detta.
Som några nämnt. Om han hade köpte en SUV för 1 miljon (inte ovanligt pris idag) och den ramlade 500.000 på 2 år, skulle ni bry er lika mycket då?
Eller byggde ut hemma med en SPA-avdelning med pool etc för samma pengar?
Det här är bara genomskinligt skitsnack i enorm desperation från MSM då de inte bedriver journalistik utan politisk propaganda. Jag tycker senaste veckan drev är förkastligt och har gjort mig VÄLDIGT säker på att ge de en spark i arslet att vi svenskar accepterar inte denna ensidiga DDR -propaganda.
Visa att imorgon att även du hatar mobbing och gillar demokrati.
SD 2104.
Senast redigerad av ypsilonsport550 2014-09-14 kl. 00:23.
Citera
2014-09-14, 00:20
Medlem
Självklart är det så. Smutskastning.
Citera
2014-09-14, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DustCarpet
Granska (S) eller (M) srraå så hittar ni nog en skottkärra full
Det görs och massor hittas. Problemet är att msm tystar ned det så det når inte utanför de som redan vaknat och har läst på lite.
Bojkotta TV4, svt, SR, Aftonbladet och Expressen. Köp inga tidningar, klicka inte in er på deras sidor så det generar träffar och reklampengar.
Låt dem tyna bort som de falska mobbarna de är.
Senast redigerad av ypsilonsport550 2014-09-14 kl. 00:39.
Citera
2014-09-14, 00:28
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Halva Sverige är spelberoende och/eller alkoholberoende. Ekots "kupp" kommer att gynna SD.

Och den halvan saknar säkert lika mycket omdöme som speltorsken. Rösta på SD?
Citera
2014-09-14, 00:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
250.000 views på 2 dygn.
Hur KAN man vara så intresserad av vad en politiker gör på sin fritid med sina egna privata intjänade pengar, jag förstår inte.
Det finns INGEN koppling alls till att Jimmie skulle vara en sämre politiker pga detta.
Som några nämnt. Om han hade köpte en SUV för 1 miljon (inte ovanligt pris idag) och den ramlade 500.000 på 2 år, skulle ni bry er lika mycket då?
Det här är bara genomskinligt skitsnack i enorm desperation från MSM då de inte bedriver journalistik utan politisk propaganda. Jag tycker senaste veckan drev är förkastligt och har gjort mig VÄLDIGT säker på att ge de en spark i arslet att vi svenskar accepterar inte denna ensidiga DDR -propaganda.
SD 2104.

Det är å andra sidan bra att historier som denna får uppmärksamhet här på Flashback och på andra ställen som inte är knutna till etablissemanget.

Ponera vad folk i allmänhet skulle ha trott om den här nyheten om SR, SVT, dags- och kvällspressen haft fullt monopol på nyhetsförmedlandet. Förmodligen skulle uppfattningen hos vanligt folk i sådana fall vara att Åkesson spelat bort över en halv miljon kronor som han inte haft rätt till. Varför skulle media annars ens rapportera om hans spelande?

Tack vare bland annat Flashback, kommer inte s.k. "journalister" undan med att fabulera ihop sådana saker helt oemotsagda och blir tvungna att bemöta den kritik som riktas mot dem.
Citera
2014-09-14, 00:33
Medlem
Sjöstedts fru borde arbeta på myrorna i majorna, jag såg banderollerna :/
Och dela med dig av din politikerlön till de svaga och trassexuella
Senast redigerad av DustCarpet 2014-09-14 kl. 00:36.
Citera
2014-09-14, 00:40
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBack
Jimmie Åkesson och John Ausonius

Dessa båda herrar kan ha samma inneboende känsla av att inte riktigt passa in i samhället på grund av sitt icke-ariska utseende. Båda är/var duktiga på att argumentera för sin sak och bägge försöker på olika sätt genom sina handlingar sätta fokus på de "andra" så att inte deras egen bakgrund och utseende tas upp till diskussion.
Vi som ser ut som "svenskar" har nog svårt att sätta sig in i Jimmies situation.
Men då ni lägger huvudet på kudden ikväll så kan vi alla MrGreen ägare bara le och invänta Q3-rapporten som kommer innehålla X-antal fina SD-laxar.
50000 kr på en kväll gör Jimmie till en VIP-kund hos MrGreen vilket innebär diverse gratis produkter och resor från vårt sortiment till lojala och återkommande kunder.
Han är fast och utdelningarna och kursstegringarna hamnar i MrGreens aktieägares redan överfulla fickor.
Han är ett föredöme för andra politiker! Varför ge massa larviga bidrag till diverse organisationer när man kan premierna lojala svenska aktieägare.
Hell Jimmie!

Klockrent inlägg. kom du hem nu på fyllan och skrev det eller?

Om du jobbar på MrGreen gör du knappast något bra för den sidan genom att
skriva som du gör. Äger du bara aktier så är det lika illa. När det kommer fram
vilka sidor han har spelat på så lär dessa få ett gigantiskt tapp av kunder.
Citera
2014-09-14, 00:41
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
250.000 views på 2 dygn.
SD 2104.

Bristande omdöme är ordet. Det ringer ingen klocka hos dig, men väl hos Åkesson:

"– Jag har diskuterat det här med min sambo och utifrån dina frågeställningar så är det klart att när du ringer och ställer frågor om detta så blir det så klart en väckarklocka för oss båda, säger han.

Att ni har spelat för mycket?
– Att det är väldigt stora summor det handlar om."

Vem tar över framöver? Kent Ekerör? Finns dagens SD ens kvar om fyra år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in