2014-09-12, 17:31
Medlem
Bylines avatar
Sedan så kan man ju även undra varför denne herre väljer att stödja utländska spelbolag med sitt spelande. Borde han inte använda sig av Svenska Spel?
Citera
2014-09-12, 17:32
Medlem
Karln ligger alltså back 500.000 på kort tid , eller är det vad han har förlorat utan att räkna med vinster? Väldigt stor skillnad
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Det finns ändå ingen risk att Jimmie kommer ansvara för budgeten eller statskassan dom närmaste fyra åren. Den här nyheten är endast till för att smutskasta Jimmie innan valet. Om de hade väntat till på måndag med att publicera detta hade det varit en annan sak.
Citera
Medlem
Gullegubbens avatar
Ja, även om Ekot inte skulle ha hållit på uppgiften, så har man tillåtit sig att fungera som politiskt verktyg för den som gett Ekot uppgifterna vid just denna tidpunkt.
Citera
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Klart är att hans spelande överskrider rekreation, givet den inkomst han har. Således är han en problemspelare. Av dem finns det många i Sverige, inte unikt på något sätt.

Spelande fungerar för många som en slags ventil, ungefär som alkohol för en del andra (t ex andra partiledare). Ibland blir det för mycket av det goda. Det finns ju hjälp att få om han vill göra något åt det.

Kan du svara på om du läst att han spelat bort en halv miljon eller omsatt en halv miljon
Citera
Medlem
Dimaks avatar
"nyheterna" Jimmie Åkesson är spelmissbrukare" Snälla han tjänar ca en mille och han har slösat 50 tusen vad fan är det. hans egna pengar.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Tur att jag redan röstat då och ångrar inte mig ett dugg.

Tror inte SD förlorar något alls, hatare kommer bara fortsätta att hata.

De osäkra funderar nog varför SR släpper detta nu. Man läser rubrikerna i all media och kan lätt läsa vilket hat PK media har mot SD.

Att han är spelberoende är spekulationer dessutom.
Citera
Medlem
Kosmos.s avatar
Patetiskt att statligt stödda SR sprider propapanda såhär innan valet.

Imorgon säger jag upp TV-avgiften.
Citera
Medlem
Knotknets avatar
Jag tycker att media ska vara försiktiga att fläka ut människor med spelmissbruk på detta vis. Så länge inte Jimmie Åkesson gjort något kriminellt som att spelat bort skatteprngar så är det här hans privata angelägenhet.
Citera
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Här är den största TV-sända pokerpotten någonsin;

https://www.youtube.com/watch?v=qxTnr0IXtx4

Mellan phil ivey och tom dwan.

10 miljoner kr ungefär. på 10minuter.

Är dom spelberoende bara för att det handlar om 10 miljoner?

Jag är F.D spelmissbrukare och fortfarande beroende. Har dock inte spelat på drygt ett år nu och att JÅ är spelmissbrukare är det inget snack om.

Hoppas han tar det på allvar.
Citera
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Nu vet vi förresten vad Jimmie sysslade med när han sitter i baksätet på bilen och fingrar på sin läsplatta i SD:s reklamfilm.
Och jag som har trott att det är manus han har på paddan när han håller tal.

Skämt åsido, jag hoppas han inte har ett missbruk. Fast det verkade ju som om han kanske kommer ändra beteende nu när det blev offentligt.

SR timing är dock mer intressant än nyheten i sig.
Citera
Medlem
Hur mycket har han vunnit då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här