2014-09-12, 02:30
Medlem
krippelleloppers avatar
Ålder: 20
Kön: Man
Tidigare substanser: 3-mmc, kokain, cannabis, tjack
Dos: 1 lapp 25i-NBOMe & 1 lapp 25c-NBOMe

Hej flashback! Tänkte ge mig på en tripprapport för första gången. Då jag inte är en mästare på att skriva kan ni förvänta er lite fel här och där men ska försöka så gott det går. Jag vill även tillägga att detta var för 2 år sedan då jag var väldigt oerfaren och rent ut sagt dum i huvudet (ni kommer förstå varför)

Jag hade velat testa något som gav mig hallucinationer ett bra tag men jag hade ingen aning om vart jag skulle vända mig eller till vem. En väldigt kall vinterdag skriver en vän till mig (kalla han J) och berättar om den sjuuukaste grejen, vi måste bara komma dit och testa menar han. När han berättat mer blir jag självklart väldigt nyfiken och sugen. J bor ett par mil bort så när det vankas helg fixar jag ihop ett gäng grabbar som också blivit intresserade efter det J berättat och åker dit.

När vi är framme möts vi upp och går för att äta och planerar lite inför kvällen, vilken tid vi ska inta lapparna, vad vi ska göra och vad vi ska lyssna på etc. Måste även tillägga här att vi var 8 grabbar, alla mellan 18-20 år. Kommer dock bara nämna ett par stycken för att inte göra detta för svårt att förstå

Efter maten beger vi oss till J's lägenhet och tar fram grejerna. Kollar och luktar på dem och vi är alla väldigt spända men inget obehagligt på något sätt. Det jag ångrar idag är att ingen av oss hade läst på VAD vi tog och hur MYCKET man skulle ta. Idioti jag vet, men som sagt så skulle jag få ångra mig.

Klockan var ca 19.00 och vi kände att det var dags nu. Eftersom att det var allas första gång förutom J's så ville vi uppnå maximal effekt så vi bestämde oss för att ta TVÅ stycken var. Vi tänkte att det kan ju inte hända SÅÅÅ mycket, "och om nåt skulle hända så vet vi att det är en drog och det går över om någon timme".

Vi petade i oss lapparna och satte oss redan till ro i lägenheten, det var en etta så det blev väldigt trångt i lägenheten, något jag tyckte var ganska mysigt just då.

Det jag först la märke till var en bittra och hemska smaken men jag hade fortfarande inte fått något effekt och 30 minuter hade gått. Vet inte hur lång tid det hade gått men gissar på 45-50 min - jag sitter och kollar på en tavla (föreställde ett träd och en bänk som stod nära en liten sjö) som hängde uppe på väggen och plötsligt börjar den röra på sig. Alltså inte hela tavlan utan mer objekten på själva tavlan. Grenarna började dansa och det såg ut som att vattnet levde. Jag frågade mina vänner om de kände något och jo, när de väl kände efter hade de fått liknande hallisar som jag men det var verkligen inget extremt - än.

Vi var alla väldigt fascinerande och satt mest och kollade på saker medans vi berättade för varandra vad vi såg. Jag gick in på toaletten och kollade mig i spegeln och såg varenda liten por i mitt ansikte. Mitt skägg dansade och jag såg tydligt alla skavanker i mitt ansikte, det var som att jag fick värsta supersynen och kunde se allt så tydligt, mina pupiller var stora som jag vet inte vad och nu började verkligen allt dansa runt omkring mig. Det var den känslan jag fick i början, att allt "dansade" som jag kollade på.

Helt plötsligt fick jag en oerhört skön rysning genom hela kroppen. Varje muskel spändes och håret i nacken reste sig. Jag la mig på golvet och bara sträckte på mig och njöt för det var otroligt jävla skönt och jag mådde väldigt bra, alla andra mådde också väldigt bra men var mest tagna av allt de såg. (Detta var fortfarande i början av trippen så alla var fortfarande rätt klara i huvudet och vi kunde föra normala diskussioner utan problem)

Jag satt i vardagsrummet med alla grabbar och kände för att gå in och kolla i köket. Jag gick dit och började hälla diskmedel i diskhon och det tyckte jag var extremt häftigt! Stod där och fnissade som en liten flicka medans det gröna diskmedlet droppade ner i diskhon. Vid det här laget började jag bli riktigt fuckad och nu "dansade" allt så extremt mycket. Kunde inte fästa blicken vid något och började även hallucinera mycket men jag tyckte fortfarande att allt var så intressant.

Jag hade helt glömt bort att snacka med grabbarna och hade inte alls tänkt på vad de sagt så jag satte mig vid köksbordet och kollade ut på dem när de satt i vardagsrummet och bara iakttog.

Det här är den händelsen jag minns mest på hela kvällen. En av grabbarna (kalla han E) satt i soffan och plötsligt säger han: "ae grabbar, det här är fan inte kul längre". Just när han avslutade meningen kände jag hur hela rummet smälte. Allas ansikten smälte och min kropp smälte, jag fick en elak känsla i hela kroppen och blev samtidigt otroligt rädd. Jag försökte ta mig samman och sa att vi verkligen var tvungna att skärpa till oss!

Jag lägger mig på köksgolvet och känner hur hela marken börjar luta åt ett håll så jag tar tar i en kökslucka i ren panik och börjar skrika för jag tror verkligen att jag ska glida iväg ner under marken.
Kände ofta att jag inte kunde skilja på verkligheten och trippen. Visste inte vilken värld som var verklig och det gjorde mig ännu mer skrämd. Till slut får jag in i tankarna att detta bara är en drog och att jag kommer vara som vanligt snart.

Jag tar mig i kragen och går in till vardagsrummet där resten av grabbarna är. E har spårat ordentligt. Han går omkring fram&tillbaka i lägenheten och halvskriker "nej, nej, nej, vad är det här? nej, va, amen va, neeej, va" och ser panikslagen ut i ögonen. Vi försöker få kontakt med han men han svarar inte. Helt tom men panikslagen blick och det enda han gör är att gå fram och tillbaka.

Helt plötsligt märker jag att en av polarna är borta (kalla han M). Jag försöker leta men allt var så jävla fucked upp. E sprang omkring livrädd i någon sorts psykos, jag var livrädd och allt snurrade och de andra var lika borta som jag var. Efter ett tag skriker J på mig att M stod ute på gården och pratade i sin telefon. Jag fick panik och bad J springa ner och hämta honom.

Tiden går och efter ett tag kommer J upp ensam och jag frågar vart fan M är. Får inget vettigt svar så går ner själv och hör att M pratar i telefon med någon. Går närmare och sen kollar han på mig och ger mig luren, även han ser panikslagen ut i ögonen. Jag svarar hallå och möts av en gråtande kvinna. Förstår ganska fort att det är M's mamma i telefonen och jag lyckas på något sätt skärpa till mig (det hade börjat lugna ner sig för mig vid det här stadiet).

M's mamma är helt förtvivlad och frågar vad fan det är som händer. Hon berättar att M ringde och berättat att han dödat alla i hela lägenheten med en kökskniv och sen tänt eld på den. Han hade sett rök och flammor från rutorna och 20 poliser som var påväg. Jag försökte få henne att tro att det var en riktigt snefylla på bara sprit och att M inte vet vad han snackar om. M's mamma säger att hon måste ringa ambulansen och kolla till han men jag säger att det verkligen inte behövs. Efter en lång diskussion vinner hon ändå och ringer ambulansen. Jag har panik och springer upp med M till lägenheten och försöker få i han öl (J sa att det kunde dämpa trippen) men det var totalt onödigt.

Efter 10 minuter ringer min telefon och ambulanspersonalen frågar vart vi är. Jag och M går ner och möter dom. Nere i porthuset frågar de mig hur M mår och jag svarar att det bara var en snefylla och att jag ska få han i säng så fort de åkt. De frågar sedan M hur han mår och han svarar "bra, det är lugnt". Jag drog en djup suck av lättnad och tänkte att han kanske fått tillbaka verklighetsuppfattningen lite åtminstone. Vi fortsätter prata lite med personalen om kvällen osv när M helt plötsligt backar några steg, kollar på oss som att vi vore monster och så säger han: "är ni helt jävla seriösa eller?". Personalen förstår ingenting och jag försöker skämta bort det och säga att den där spriten gjorde han helt konstig. Efter ett tag åker ambulansen och vi kan gå upp till lägenheten igen för att kolla läget.

E är fortfarande fast i sin psykos och jag börjar känna lätt oro. Jag var vid det här laget hyfsat klar i huvudet (kanske för att jag hade behövt skärpa till mig så jävla mycket). Han fortsatte gå fram&tillbaka i lägenheten och ropa på hjälp och såg vettskrämd ut. En annan av grabbarna hade tagit av sig naken och kletat in sig i choklad. Han ville gå och suga allas kukar och påpekade hela tiden hur fina vi var. Detta var något som drog upp stämningen lite då vi skrattade otroligt mycket åt det.

Ytterligare någon timme gick och E satte sig äntligen ner med ansiktet i händerna helt tyst och svarade ej på tilltal. Vi satt och kollade på en 2 timmar lång film och plötsligt hör jag E andas ut riktigt ordentligt. Han kollar på oss och vi frågar hur läget är. "Lugnt" får vi som svar. Vi frågade vad han hade sett och vad han hade känt men han säger att han inte minns ett dugg. Det var helt svart från hans tripp helt och hållet.

Vi alla la oss på madrasser och låg och pratade om hur sjuk jävla kväll det blev. Vi var fortfarande väldigt omtöcknade och hade en konstig känsla i kroppen. Fick känslan av att vi ville undvika att gå in djupt på det vi varit med om men vad vet jag..

Utvärdering:
Extremt dumt att vara 8 stycken i en liten lägenhet, extremt dumt att ta 2 lappar var när man egentligen skulle ta en halv (läste det veckan efter). Korkat att inte ha några sköna settings alls. Allt var så fel det kunde vara egentligen och det fick vi lida för. Jag får idag 2 år senare rysningar när jag tänker på det jag upplevde och såg. Jag minns att jag aldrig varit så rädd som jag var då i hela mitt liv. Det finns så mycket jag glömt men det är helt omöjligt att berätta hela kvällen för er. Svårt att berätta hur jag kände eftersom att jag var så borta.

Vet inte om jag någonsin kommer testa någon hallucinogen igen. Kan tänka mig att det är jävligt trevligt och jävligt vackert om man vet vad man ger sig in på och har förberett sig.
Citera
2014-09-12, 03:01
Medlem
Mommejrs avatar
Rolig läsning så här dags på natten Ger rapporten 4 av 5. Har själv aldrig haft några dåliga upplevelser på 25i, LSD lr liknande så kan inte relatera till paniken du hade. En polare till mig spårade ur likt din vän första gången han trippade också. Dock var han bra mkt obehagligare. I stället för att säga att han dödat alla, tog han en yxa och började gå runt på gården och då var kl runt 00-01 slaget . Fick inte kontakt med han på runt 4 tim och när jag väl försökte kommunicera med han *shyssa* han mig bara med fingret för munnen. Det dock gav mig rätt dåliga vibbar, men sneade inte ur. Han sprang även in i en vägg med huvudet Mitt tips till dig om du tänkt dig att trippa igen. Kör på en mildare dos, eller byt substans helt. 25i och nbome serien är inget jag rekommenderar igentligen, det är trots allt RC droger utan forskning. Svamp skulle jag rekommendera. Angående sällskapet så blir det nog bäst om ni är runt 4 personer. Enligt mig själv dvs, tycker det blir aningen *kaotiskt* när man är alldeles för många som trippar . Naturen är iaf underbar under en tripp
Citera
2014-09-12, 08:44
Medlem
melfokss avatar
Citat:
En annan av grabbarna hade tagit av sig naken och kletat in sig i choklad. Han ville gå och suga allas kukar och påpekade hela tiden hur fina vi var. Detta var något som drog upp stämningen lite då vi skrattade otroligt mycket åt det.

Hahahaha han måste ju ha trippat ganska hårt också
Citera
2014-09-12, 09:09
Medlem
mind-ds avatar
Jävlar vad det hade kunnat skita sig mer än vad det gjorde! Ni hade fan tur att ingen torskade, eller dog.
Citera
2014-09-12, 10:20
Medlem
Ger denna 5/5 p.g.a kuksugaren och mördaren

Citat:
Ursprungligen postat av mind-d
Jävlar vad det hade kunnat skita sig mer än vad det gjorde! Ni hade fan tur att ingen torskade, eller dog.
Vadå hur skulle de kunnat torska?

Kanske om mamman tog det där morderkännandet på allvar, men vårdpersonal ringer inte polisen. Har själv ringt 112 för heroinöverdoser flera gånger utan problem. T.o.m stulit sprutor på kirurgen, medicinsk akutvårdsavdelningoch m.m. och blivit ertappad utan att dom ringde polis.
Citera
2014-09-12, 12:56
Medlem
mind-ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiCapLock
Ger denna 5/5 p.g.a kuksugaren och mördaren

Vadå hur skulle de kunnat torska?

Kanske om mamman tog det där morderkännandet på allvar, men vårdpersonal ringer inte polisen. Har själv ringt 112 för heroinöverdoser flera gånger utan problem. T.o.m stulit sprutor på kirurgen, medicinsk akutvårdsavdelningoch m.m. och blivit ertappad utan att dom ringde polis.

Åh vad duktig du är som kan sno dina alldeles egna sprutor från akuten. Applåder!

Om du tycker att det är en smart idé för 8 killar att ta oskulden på psykadelia i en liten etta så säger det väldigt mycket om dig. Dessutom, att vare sig veta vad det är för något eller hur mycket man ska dosera är väldigt smart...
är du jävligt efterbliven eller trollar du?
Citera
2014-09-12, 13:23
Medlem
Swediards avatar
Mycket roande läsning, väl berättat. Fick mig ett skrattanfall när din polare E inte tyckte det var kul längre. Förstod att det verkligen började snea ur då.

Du får 5/5 lappar av mig
Citera
2014-09-12, 13:34
Medlem
Mr.Soross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mind-d
Åh vad duktig du är som kan sno dina alldeles egna sprutor från akuten. Applåder!

Om du tycker att det är en smart idé för 8 killar att ta oskulden på psykadelia i en liten etta så säger det väldigt mycket om dig. Dessutom, att vare sig veta vad det är för något eller hur mycket man ska dosera är väldigt smart...
är du jävligt efterbliven eller trollar du?
Har inte sagt något om det. Sa bara att dom inte riskerade att torska av att ringa ambulans/hamna på sjukhus, vara i en liten lägenhet eller genom att ta för mycket.
Citera
2014-09-15, 06:09
Medlem
krippelleloppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swediard
Mycket roande läsning, väl berättat. Fick mig ett skrattanfall när din polare E inte tyckte det var kul längre. Förstod att det verkligen började snea ur då.

Du får 5/5 lappar av mig

Haha tackar !!
Citera
2014-10-16, 02:00
Medlem
Ett Hunds avatar
Hallucinogener --> Tripp- och rusrapporter
/Moderator
Citera
2014-11-03, 21:36
Medlem
krippelleloppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swediard

Du får 5/5 lappar av mig

Man tackar
Citera
2014-11-04, 15:57
Medlem
En seriös men ändå smått underhållande rapport 4/5 du valde att inte skriva om alla 8 som var där, men får jag fråga, sneade alla, eller var det någon som lyckades få en skön tripp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in