• 2
  • 3
2015-01-09, 23:31
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Fick bli pizza ikvll
Tomats, ost, rkor, lk, champinjoner, strimlad biff och chilibea.
Hade nstan p fr mycket men det blev bra.
Ugnen p full kareta och s har min ugn en pizza-instllning som jag anvnder och det blir bra!
Nr ugnen r het skickar jag in plten och sen drar jag ver smrpappret med pizzan p den heta plten, blir bra.

Deg p vatten, mjl frn ett kvarn jag lekte i som pojk, salt, olja och jst. Kr oftast med elvispen och dom dr krokarna. Funkar bra, kr tills det slpper frn kanterna av bunken. Anvnder ett halvt paket jst och 2.5 dl ljummet vatten, blir deg till tv pltar.

Tomatss: Tomatpur, vatten --> rr tills det r lagom tjockt. I med olja, salt, svartpeppar, vitlkspulver, lkpulver, oregano, chiliflakes och thai sweet chiliss.
Frr i tiden hll jag p och kokade tomatss och hade mig. HELT ondigt. Kr p mitt recept s lovar jag succ.

Sen baka ut botten. Frut lt jag alltid bli att trycka till kanten fr att f svullen kant, men nu plattar jag till den ocks men lter bli att ha p tomatss/ost lngst ut s svller den fint nd.
P med tomatss, ost och plgget. Jag lgger alltid det som behver kortast tid lngst ner.
Ost brukar jag riva ner ost jag har hemma och lgga i frysen fr att anvnda nr jag bakar pizza. Men kper man frdigriven s kan jag rekommendera Coops. Bttre kvalit n typ garants. Anvnder jag Coops kr jag p en blandning av deras rivna pizzaost och mozzarella.

Medans pizzan var i ugn s stekte jag en biff frn en grd i grannbyn. Extremt mr men kunde stekt den nn minut kortare. Stek den nr pizzan gr i ugn s hinner biffen vila lite medans pizzan blir klar. Strimlade den och la p pizzan.

Chilibea; blanda garants bea med sambal oelek. Blir bra. Tycker garants r bst bland frdigsegmentet.

Det var det http://imgur.com/a/10Gp6
Kan betala en hundring fr en slice!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här