2014-09-11, 20:10
Medlem
Hej, någon här som har Handelsbanken som bank för sina aktieaffärer? Jag hjälper just nu en bekant att sälja sina aktier i ett företag där innehavet är såpass stort att denna försäljning pressar ned marknadspriset. Skulle därför vilja lägga en order där man kan ange hur många som ska visas för marknaden men hittar inte hur man gör det i orderläggningen på hemsidan.

Har ringt Handelsbankens kundsupport men de hade ingen koll alls...

Tar gärna emot övriga tips också om hur jag på bästa sätt ska sälja dessa innehav utan att pressa ned priset, finns det några bra strategier förutom att sprida ut försäljningen över flera dagar?
Citera
2014-09-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Hej, någon här som har Handelsbanken som bank för sina aktieaffärer? Jag hjälper just nu en bekant att sälja sina aktier i ett företag där innehavet är såpass stort att denna försäljning pressar ned marknadspriset. Skulle därför vilja lägga en order där man kan ange hur många som ska visas för marknaden men hittar inte hur man gör det i orderläggningen på hemsidan.

Har ringt Handelsbankens kundsupport men de hade ingen koll alls...

Tar gärna emot övriga tips också om hur jag på bästa sätt ska sälja dessa innehav utan att pressa ned priset, finns det några bra strategier förutom att sprida ut försäljningen över flera dagar?

Antar det du pratar om är hidden order och det beror ju på om Handelsbanken har det som ett val vet att det är vanligare i USA men de borde ha det om du bara pratar med en mäklare. Annars så kan du ju be banken att mäkla din order om den är stor eller så pytsar du ut själv lite åt gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in