2014-09-11, 19:30
Medlem
rakmackan99s avatar
Erkände mitt brott första gången jag klev in hos polisen. Lika så den andra killen. Blev rättegång för den3'dje inte erkände.

Nu sitter vi 2 som erkände med 15 000 i dagsböter var. Hur är detta möjligt? x) Vi erkände ju allt o behövde teoretiskt sätt ingen stor rättegång.

Brottet var skadegörelse. Men låg lika med fängelse i straffskalan.

Vad i heeeeeelvete?
Citera
2014-09-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakmackan99
Erkände mitt brott första gången jag klev in hos polisen. Lika så den andra killen. Blev rättegång för den3'dje inte erkände.

Nu sitter vi 2 som erkände med 15 000 i dagsböter var. Hur är detta möjligt? x) Vi erkände ju allt o behövde teoretiskt sätt ingen stor rättegång.

Vad i heeeeeelvete?

mycket beror ju på hur mycket ni förstörde, buckla ni fönsterkarmen lite så är det ju inte så att ni skulle få så skyhöga summor

dem yrkade på det och då spelar det inte så stor roll om man erkänner eller inte.
Citera
2014-09-11, 19:33
Medlem
Shadowcrafts avatar
Överklaga?
Citera
2014-09-11, 19:37
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
mycket beror ju på hur mycket ni förstörde, buckla ni fönsterkarmen lite så är det ju inte så att ni skulle få så skyhöga summor

dem yrkade på det och då spelar det inte så stor roll om man erkänner eller inte.

Okej, vi va "på sannolika själ misstänkta"

Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Överklaga?

Värt o göra detta? Eller lägger de bara på en summa till o skiter i det?

Jag har absolut inga problem med att betala för vad jag gjort..men vafan 15k för ett brott på 2k är väl lite i överkant? Vi hade ju inte ens behövt rättegången från början.
Citera
2014-09-11, 19:47
Medlem
Skulle ni tänkt på liiiite tidigare. Har man sönder saker med berått mod får man stå sitt kast
Pröjsa å ta lärdom, rätt enkelt
Citera
2014-09-11, 19:55
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotentott
Skulle ni tänkt på liiiite tidigare. Har man sönder saker med berått mod får man stå sitt kast
Pröjsa å ta lärdom, rätt enkelt

Tror faktiskt jag svarat på just det du skriver lite längre upp, men tack för input!
Citera
2014-09-11, 20:07
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Vad gjorde ni, eldade upp några bilar eller? Att krossa några fönster lär ju knappast kunna ge fängelse.
Citera
2014-09-11, 20:19
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vad gjorde ni, eldade upp några bilar eller? Att krossa några fönster lär ju knappast kunna ge fängelse.

Rev ner ett staket. 7 plankor och 1 stolpe.
Citera
2014-09-11, 20:25
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym

Jadu 17k i böter med!

Men värt o överklaga eller? Vad kan ha kostat så mkt?

Totalt absurt att det ligger inom fängelse på straffskalan x)
Citera
2014-09-11, 20:27
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Jadu 17k i böter med!

Va?

Förstår du ens själv vad du skriver? Böter är inte avhängigt kostnaden av det förstörda, skadeståndet tar hand om det. Hur många dagsböter du får är avhängigt hur grovt brottet var. Sedan är det väldigt oklart vad du menar med din sista mening.
Citera
2014-09-11, 20:27
Medlem
Citat:
Jadu 17k i böter med!

Om du struntar i totalsumman, hur ser domslutet ut? Copy-paste men utelämna ditt namn. Det är omöjligt att bedöma annars.
Citera
2014-09-11, 20:32
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Va?

Förstår du ens själv vad du skriver? Böter är inte avhängigt kostnaden av det förstörda, skadeståndet tar hand om det. Hur många dagsböter du får är avhängigt hur grovt brottet var. Sedan är det väldigt oklart vad du menar med din sista mening.

Knappt.

Skadestånd. 1900.
Dagsböter. 80st på 190kr.

Brottet ligger på samma "straffskala" som fängelse. Alltså, vi hade kunnat få fängelse för skiten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in