2005-09-05, 21:20
Medlem
calle555s avatar
"FI tvekar om öppet årsmöte

...

- Det är så kontroversiellt att vara feminist i dag, säger styrelsen i ett uttalande.

...

Årsmötet kommer därför att inledas med att medlemmarna får ta ställning till om mötet ska vara öppet för medier.

Det är normalt något som bara förekommer bland extremistpartier som Sverigedemokraterna eller Nationaldemokraterna. Även de sekteristiska vänstergrupperna på 1970-talet praktiserade den slutenheten."

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10471733.asp

Jag tycker att det verkar märkligt, men kanske räknar man med att de röster man förlorar på minskad trovärdighet ska tas igen via martyrskapssympatier? Kristendomen, Falun Gong och Sverigedemokraterna har ju med varierande framgång vuxit på det sättet ...
Citera
2005-09-05, 21:24
Medlem
RedXs avatar
Jag vet inte, men hela FI framstår ju bara som ett enda stort skämt. Deras paranoia inför "patriarkatet" och "de manliga maktstrukturerna" vet inga gränser, detta trots att deras ledare har lyckats uppnå status av ledare i ett av Sveriges största partier utan att behöva använda sig av sånt här trams.

FI är det sämsta som hänt den feministiska rörelsen sedan... hmm... när jag tänker efter så är det precis i linje med allt annat som hänt i den feministiska rörelsen under de senaste åren så det kanske varken gör till eller från, men pinsamma är de i alla fall.
Citera
2005-09-05, 21:31
Medlem
auto:erotics avatar
Tycker definitivt de borde släppa in media, rädslan för repressalier betraktar jag som en löjlig undanflykt. Snarare handlar det nog om en rädsla för att visa upp exakt hur toppstyrt Fi är.
Citera
2005-09-05, 21:35
Medlem
Dom har förmodligen stora interna problem, bråkar om vilka som skall vara med i styrelsen vilken politisk inriktning de vill ha, förmodligen har flera stycken hotat med att hoppa av. Dom är livrädda för att allmänheten skall se hur illa ställt det är i "partiet", klart dom inte vågar släppa in pressen.
Citera
2005-09-05, 21:52
Medlem
järnfotens avatar
Jag reagerade med på att de funderar på att inte släppa in pressen.

Om det nu finns inre stridigheter inom FI tycker jag de måste lösa dessa innan de kan räkna med att få röster från "allmänheten", och inte bara de närmast sörjande.

Vill de framstå som ett splittrat vänsteralternativ till nästa val eller ett enat parti till valet 2010? Det är en fråga de måste ta itu med. Följdfrågan är givetvis, kan de framstå som ett enat alternativ? Som det är för tillfället ter sig FI som ett illa genomarbetat hafsverk. Jag inbillar mig att det är en bild de inte trivs med.

Att stänga ute pressen tror jag är kontraproduktivt om de verkligen vill vara med och slåss om väljarna i valet 2006.
Citera
2005-09-05, 22:07
Medlem
Thoffss avatar
FI kan väl släppas in i pressen samtidigt som SD gör det.

Fast nynazisterna kanske är en bättre liknelse med FI?
Citera
2005-09-05, 22:09
Medlem
colds avatar
jag kanske har en bomb att släppa ang (fi), men jag spar den närmare valet i fall denskulle behövas att släppas..../cold
Citera
2005-09-05, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
jag kanske har en bomb att släppa ang (fi), men jag spar den närmare valet i fall denskulle behövas att släppas..../cold

Fan vad "neuficken" jag blev... Hur stort utslag skulle den ge på Richter-skalan?
Citera
2005-09-05, 22:37
Medlem
colds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Fan vad "neuficken" jag blev... Hur stort utslag skulle den ge på Richter-skalan?

3,4 av 6 kanske....räcker troligen för att inte komma in i riksdagen..
Citera
2005-09-05, 22:39
Medlem
Citat:

Jag kommer att somna med ett leende på läpparna ikväll..
Citera
2005-09-05, 22:50
Moderator
impieteers avatar
Citat:

Då måste det ju vara något rätt grovt. Att någon av de ledande kvinnorna är dömda för pedofili eller har ett förflutit i VAM tror jag inte skulle räcka. Det kunde ju aldrig de andra veta....
Citera
2005-09-05, 23:27
Medlem
anarquistas avatar
Citat:

Go for it, se till att inte glömma det innan valet bara!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in