2014-09-10, 19:48
Medlem
Färgade nyss håret med en icke permanent färg, blev fult som fasen. Står att färgen går bort efter upp till 28 tvättar men har inte tid att vänta 28 dar då jag gärna vill visa mig i allmänheten innan det.

Hur kan jag få bort färgen så snabbt som möjligt? Stå i duschen 1 timme och bara gnugga? Något medel?

Tips uppskattas....är förstörd just nu
Citera
2014-09-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0riginell
Färgade nyss håret med en icke permanent färg, blev fult som fasen. Står att färgen går bort efter upp till 28 tvättar men har inte tid att vänta 28 dar då jag gärna vill visa mig i allmänheten innan det.

Hur kan jag få bort färgen så snabbt som möjligt? Stå i duschen 1 timme och bara gnugga? Något medel?

Hänt mig innan och då hjälpte det verkligen att ha i en tjock hårinpackning i flera timmar (ta på en påse på huvudet så det håller sig vått) , sen ta schampoo igen och sen balsam som man låter vara kvar lite längre i håret. Det drar ut färgen mycket snabbare
Citera
2014-09-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maania
Hänt mig innan och då hjälpte det verkligen att ha i en tjock hårinpackning i flera timmar (ta på en påse på huvudet så det håller sig vått) , sen ta schampoo igen och sen balsam som man låter vara kvar lite längre i håret. Det drar ut färgen mycket snabbare

Tack så mycket för tipset det tål att testas. Behövde du ha i hårinpackning flera gånger eller gick det mesta av färgen ut efter första gången?
Citera
2014-09-10, 23:57
Medlem
gasproxs avatar
Citat:

Har försökt tvätta ur också, det har inte funkat för mig... Det tar dagar innan färgen släpper, sen kan man tvätta ur den...vänta ett par dagar till och tvätta igen, osv.

Däremot kan du ju korrigera färgen och göra den mindre hemsk. Är färgen för röd i tonen - tvätta med silverschampo för att ta ur de röda pigmenten. Är färgen för grön i tonen - blanda i askorbinsyra i schampot, det tar bort de gröna pigmenten. Alternativt färga över med en annan, mer pigmenterad, färg.
Citera
2014-09-11, 01:35
Medlem
Citat:
Tack så mycket för tipset det tål att testas. Behövde du ha i hårinpackning flera gånger eller gick det mesta av färgen ut efter första gången?

Ett par gånger men det går bort fort ändå eftersom hårinpackning drar ut färgen. Gör detta varje dag så kommer det gå bort väldigt fort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in