2005-09-05, 20:38
Medlem
Sernes avatar
.... jag ger blanka fan i vad ni tycker om mig men jag tycker att det börjar bli lite för mycket av opinionsundersökningar här i flashback.

Är ni intresserade av vad användarna tycker om er som moderatorer, posta förslagsvis dessa frågeställningar i de forum ni ni modererar.

I övriga delar är ni som det predikats om till förbannelse vanliga användare, att posta frågan här i flashback gör att kleti och pleti har synpunkter på er, synpunkter som i bästa fall är baserat på en oneliner i loungen. Inte särskilt utvecklande för er, inte säskilt intressant för mig.

MVH Serne
Citera
2005-09-05, 22:19
Medlem
jrosens avatar
Det kom in några RP på denna tråden och hurivida den var seriöst menad, när man läste rubriken så var det nog si och så med det.

Men efter ha rådgjort med 47:an så tycker vi tråden hör hemma här, dock så har jag editerat topic samt raderat ovidkommande inlägg.

har ni åsikter ang denna moderatoråtgärd så är ni snälla och tar det i PM med ansvariga mods.

/moderator
Citera
2005-09-05, 22:23
Medlem
rebbans avatar
Jag tycker personligen att det är bra att dom ligger här.
Denna del behandlar FB som helhet och då en hel del moddar har flera forumsdelar så blir det bara grötigt annars.
Citera
2005-09-05, 23:36
Medlem
Var ska pollen ligga? I moderatorns forum eller här? Det är frågan för dagen.

1. De flesta moderatorer moddar flera forum och då blir det kanske svårt att välja delforum.

2. Många av oss användare har aldrig "råkat ut" för moderatorn och svarar -vet ej!

Förslag! :smart:
De mods som staratar en poll kan väl annonsera detta i sin signatur för att uppmärksamma användarna i respektive delforum.
Citera
2005-09-06, 00:25
Medlem
Samhains avatar
Av vilken anledning startas dessa trådar just nu i parti och minut? Är det ett nytt dekret från högsta ort eller sker det helt på frivillig basis?

Jag tycker förövrigt att det är ett bra initiativ att låta användarna få ge sina synpunkter på moderatorerna men jag är rädd för att det bara kommer bli de som är hyfsat säkra på att få ett positivt gensvar som kommer starta dessa polls när det kanske skulle göra mer nytta om de startades av de som verkligen skulle behöva lite input.
Citera
2005-09-06, 01:02
Bannlyst
Jag tycker det vore bra med 1 tråd, där det är legitimt att kritisera moderatorer. Det bohövs således inte finnas 1 för varje mod. Fördelen med en sådan träd är att man samlar allt på ett ställe, plus att admin vet vart han skall titta...
Citera
2005-09-06, 01:46
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Mja, jag har förståelse att man kanske slänger in trådar i denna delen och ber att få bli bedömd. Men, jag tycker att varje moderator i fråga ska köra desa trådar i sina respektive forum. Det är där de håller till och styr och ställer med sitt. För om alla moderatorer kör liknande trådar blir det kaos i den här delen av Flashback. Och inte nog med det, jag ger mig fan på att många användare inte känner till alla moderatorer och deras sätt att agera. Så därför anser jag att det är bättre att man ber att bli bedömd på hemmaplan där andra användare möjligtvis har mer koll på moderator i fråga.
Citera
2005-09-06, 07:21
Medlem
Sernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Det kom in några RP på denna tråden och hurivida den var seriöst menad, när man läste rubriken så var det nog si och så med det.
Klart jag är seriös, ber om ursäkt om rubrikvalet var lite provocerande för att tydliggöra min poäng.

Tror forfarande att allmänna omröstningar flashback ger bäst feedback.
Kollade snabbt i oGGo's tråd, de flesta vet inte vem han är. De konkreta synpunkter han får som är utvecklande, är från Knutbytråden och 1000 år gamla.

TopDawg får mest kritik för episoden med Kickan... något han rimligtvis redan vet inte var lysande agerat då han blev varnad. Dessutom kan han inte ha undgått att han var en av de som fick flest röster i "Vem vill du se som moderator tråden" inte en enda synpunkt av värde (om det inte är ryggdunkningar man är ute efter)

Fet-Evert tråd orkar jag inte kommentera.

Konkreta tips,
vill ni ha synpunkter som är värda något, skicka pm till förslagsvis de 10 mest aktiva användarna i era delforum och fråga om åsikter om ert modererande, ett annat förslag är att skicka pm till de 10 senaste varnade i samma forum med frågan. Hur skulle jag som moderator, med hänsyn till regelverket hanterat förfarandet som ledde till din varning bättre?

Ett annat tips är att om du gör en undersökning, utelämna det neutrala alternativet så tvingas de som svarar att ta ställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in