• 1
  • 2
2014-09-10, 18:16
Medlem
IIIDraculs avatar
Finns det något tillvägagångssätt för att taga sig själv av daga som är smärtfritt? Att hänga sig själv verkar väldigt skrämmande, jag skulle nog inte kunna göra det. Hur hade ni avslutat ert liv på ett realistiskt sätt? Notera: realistiskt sätt. Inte massa hoppa-i-en-vulkan-teorier eller spränga sig med atombomb. Hoppa från en bro tycks vara ett säkert och enkelt sätt. Likaså ett skott upp genom hjärnan.

Skulle jag göra det skulle det bli hopp eller pistolen. Ni? Och varför just det sättet? Motivera! Att dränka sig eller hänga sig är så utdraget och verkar smärtsamt.
2014-09-10, 18:20
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Ett skott genom huvudet hade förmodligen avslutat jobbet. Varför? Lätt att gå tillväga med, smärtfritt, snabbt och skoningslöst.
2014-09-10, 18:21
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Så här. http://edge-img.datpiff.com/m866bb29...ront-large.jpg
2014-09-10, 18:21
Medlem
rollNsmokes avatar
Hade väl ställt mig framför ett tåg. Det blir ju som att spränga sig själv. Pistol verkar så äckligt på nått sätt. Inte för att jag är självmordsbenägen, men OM jag var det så skulle tåg eller hoppa från nån riktigt hög höjd vara nått
2014-09-10, 18:22
X2000
Det går nog fortast. Ställa sig framför tåget bara..
Hoppar man från en bro så kanske man ångrar sig medans man faller.

Hur som helst, du tänker väl inte göra något så idiotiskt??
Lev livet!! Man lever bara en gång, har man det svårt finns det alltid människor som man kan prata med..
2014-09-10, 18:22
Medlem
Diamondgrits avatar
Skölja ned en burk sömnpiller med en flaska vodka är väl smärtfritt? Dock inte så jag skulle göra, utan jag skulle köra det klassiska handleds/underarmssnittet och sedan sitta i ett badkar och lyssna på musik.

Meningslöst att ta livet av sig dock eftersom man ändå dör förr eller senare. Orka liksom.
2014-09-10, 18:25
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Skölja ned en burk sömnpiller med en flaska vodka är väl smärtfritt? Dock inte så jag skulle göra, utan jag skulle köra det klassiska handleds/underarmssnittet och sedan sitta i ett badkar och lyssna på musik.

Meningslöst att ta livet av sig dock eftersom man ändå dör förr eller senare. Orka liksom.

Du vet att om du tar handleden så kommer det innebära panik och kraftigt illamående. När polisen anlänt till lägenheter så har dom hittat blod spår över hela badrummet, väggar och allt, ett tecken på att dom fått panikångest direkt efter snittet så.
2014-09-10, 18:28
Bannlyst
Citat:

Fast det brukar vara så att när man vill ta livet av sig är det psykiska lidandet så påtagligt att det enda som man vill uppnå är ett slut. Det är en irrationell känsla, men vilket psykiskt- och emotionellt lidande är inte det?

Ofta har man inte motivationen eller orken att göra något vettigt av sitt liv ändå i just den stunden. Man kan hävda att det eventuellt finns ett slut på lidandet med tiden, men det är som att tala om för den skottskadade att uthärda sin smärta för den går över. Dvs ingen större tröst.

Dock på en rationell nivå så är självmord fruktansvärt onödigt då vi ändå, som du sade dör med största sannolikhet ändå.
2014-09-10, 18:29
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:

Om man ändå ska dö, så kan man lika gärna få det överstökat!

Skämt åsido.

Att ta livet av kan man göra helt smärtfritt, det är den psykiska smärtan som måste vara värst och svårast, om inte omöjlig att undvika.
Tänk dig sekunderna innan du trycker av avtryckaren på pistolen mot pannan uhh vilken ångest :O
2014-09-10, 18:47
Medlem
Om du nu tycker att ditt liv är så meningslöst och inte bryr dig om de människor som du lämnar efter dig (familj/vänner) så hoppa inte framför ett tåg! Involvera ingen annan i ditt livsöde, det ger människor men för livet...

För dig kan det ju antagligen inte bli "värre" än vad det är just nu, så varför inte bara kämpa dig upp på benen igen? Du har inget och förlora på det!
2014-09-10, 18:48
Medlem
Diverges avatar
En sk Exit bag borde väl vara relativt smärtfritt?
2014-09-10, 18:49
Medlem
Croissants avatar
Det är inte alls smärtsamt att hänga sig själv. Att t.ex. ta en tvättlina eller elkabel och dra igenom mot gångjärnet och stänga dörren och sätta huvudet i en snara. Då börjar man i sittande ställning mot dörren och slappnar av med benen och låter snaran dras åt. Får en blackout av strypt blodtillförsel till hjärnan långt innan man känner att man inte kan andas.
Senast redigerad av Croissant 2014-09-10 kl. 18:53.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in