2014-09-11, 11:08
Medlem
Sir Dwains avatar
Det var ett tag sen den här frågan var uppe senast ändå, det brukade alltid ligga en sån här tråd på förstasidan men sen var det säkert flera veckors uppehåll.

En dag kommer personen som kommer på den här fantastiskt unika idén söka och skriva vidare i någon av de ~20 olika trådar som redan finns i ämnet.
Citera
2014-09-11, 11:16
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3m4
Som rubriken lyder, jag ser på facebook dessa radikalfeminister skriver sjuka åsikter till höger och vänster.
Nästan allihopa är enligt mig iaf väldigt fula, tex ovårdat skitet hår samt gamla raggiga äckliga kläder.

Hur ser du själv ut? Var kan man se ett foto på dig?
Citera
2014-09-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det var ett tag sen den här frågan var uppe senast ändå, det brukade alltid ligga en sån här tråd på förstasidan men sen var det säkert flera veckors uppehåll.

En dag kommer personen som kommer på den här fantastiskt unika idén söka och skriva vidare i någon av de ~20 olika trådar som redan finns i ämnet.

Det tror jag INTE, och då är jag ändå en obotlig optimist.
Citera
2014-09-11, 11:22
Medlem
Barrington1975s avatar
Jag kanske har blivit cynisk med åren. Men jag tycker generellt sätt att de som gnäller är antingen fula eller fattiga. Feminism, alltså svensk feminism, går ut på att gnälla enligt mig.

Så det är nog därför de drar till sig dessa människor. Det är bara att skita i dem

Man blir fan lite deppig när man ser sånt folk, de kan fan inte vara lyckliga. Jag tror fan inte det finns någon genuint lycklig hipster- eller F!-människa.
Citera
Medlem
KenRingIntes avatar
För att de vill vara det. De känner sig duktiga då. Bra det, så slipper de attrahera män (ifall de för en gångs skulle vore heterosexuella) och därmed spridavidarederasgener. Mhm.
Citera
Medlem
headsteps avatar
Det som är bra här är väl att man kan identifiera en radikalfeminist innan man hör denne öppna kakhålet ens. Visst kan man gå på en nit nån gång, men det blir nog rätt 9/10 skulle jag tro.

Det är en i klassen som har knallgrönt hår och är klädd i en lika grön filtliknande tröja, går omkring och ser allmänt grinig ut. Har inte hört vad hon säger än, men klockorna ringer, det kan jag säga.
Citera
2014-09-11, 11:32
Medlem
72mms avatar
Vad är vitsen med tråden? Är det konstruktivt att koppla ihop en personlig åsikt till vad man uppfattar som ett stereotypiskt utseende för en grupp människor med liknande åsikter? Är det vad vi saknar i Sverige idag?

Du skulle ju lika gärna kunna välja vilken annan grupp, åsikt och påstående som helst. Varför är alla manliga MUF'are så snyggt klädda? Varför är sossar alltid så tråkiga och allvarliga? Varför är Sverigedemokrater alltid så bonniga?

...och varför lägger jag ens tid på att skriva det här
Citera
2014-09-11, 11:36
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3m4
Vet inte om detta har med politik att göra men vet inte vart ämnet passar annars.

Som rubriken lyder, jag ser på facebook dessa radikalfeminister skriver sjuka åsikter till höger och vänster.
Nästan allihopa är enligt mig iaf väldigt fula, tex ovårdat skitet hår samt gamla raggiga äckliga kläder.

Visst de kanske finns en och annan snygg feminist med de hör till ovanligheterna.

Så varför är tex F! och V en samlingsplats för så avskyvärda kvinnor?

Ok känner en eller två feminister, finns en del gemensamma nämnare och en del mindre.

De började ofta som höger, de var hyfsat snygga runt tonåren. Men de fick aldrig något rikigt förhållande eller någon som verkligen älskade dom.
Så en av dom hoppade runt mellan "svinen" så hon vart en slags madrass, hon var god nog för ett ligg men inte tillräckligt för ett förhållande.

Båda av de feminister jag kände var halft om halft narcisstiskt lagda vilket innebar att de valde bort de "goda" icke 7/10, ,8/10. Så de sökte mer efter nåt mellanting mellan "Bad boys" och "intelligenta". De själva var 5/10 och 6/10 som högst så de valde alltså inte sin egen "liga", även när de gick neråt till 3/10 och 4/10. De förstod inte heller varför killen de låg med behövde supa så mycket innan.

Resultatet flera år senare är övervikt, konstigheter, motstånd mot höger, FI sympatier, bitchighet, inga förhållanden.
Kort & gott kvinnlig olycka.

Tycker synd om en del, men det går liksom inte få samma respons om man försöker med dom som när de var hyfsat snygga & glada.

Så tror grundproblemet ligger i felaktiga naiva val och brist på verklighetsförankring när dessa tjejer var på "Marknaden". Och när de numera inte kan komma tillbaka till marknaden så söker de uppmärksamhet någon annanstans.
Senast redigerad av Kalas-Kuken 2014-09-11 kl. 11:49.
Citera
2014-09-11, 11:40
Medlem
Jag tycker inte Julia Frej, Linnea Henriksson, Tove Styrke, Beyonce, Icona pop, Nathalie Portman, Miley Cirus & Emma watson (the list goes on) är fula men jag antar att smaken är som baken.

Kommentaren nedan stämmer ju verkligen in perfekt på tjejerna ovan. Alla män kräks nog hellre än tittar på och attraheras av de fula feministerna Emma Watson & Beyonce!

Citat:
De är naturligt fula
Ingen man vill titta på dem
De känner sig ensamma och oälskade
De börjar leta fel hos männen och blir konspiratoriska
Ett gruppolariserat manshat byggs upp
Hjärntvätten är ett faktum
De känner samhörighet för första gången i sina liv
Nu är de ännu fulare och absolut ingen man vill kolla åt deras håll

Senast redigerad av kennyfart 2014-09-11 kl. 11:47.
Citera
2014-09-11, 11:55
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennyfart
Jag tycker inte Julia Frej, Linnea Henriksson, Tove Styrke, Beyonce, Icona pop, Nathalie Portman, Miley Cirus & Emma watson (the list goes on) är fula men jag antar att smaken är som baken.

Kommentaren nedan stämmer ju verkligen in perfekt på tjejerna ovan. Alla män kräks nog hellre än tittar på och attraheras av de fula feministerna Emma Watson & Beyonce!

Nu handlar inte tråden om specialfall utan om den generella tendensen.
Citera
2014-09-11, 11:59
Medlem
freshrs avatar
Citat:

De kvinnorna du räknar upp är ju knappast de som tråden handlar om. Kändisar, speciellt artister, tenderar att vara vänster. Lägg därmed till att det har blivit ett mode att kalla sig "feminist".

Citat:
Ursprungligen postat av TS

Det är underförstått att TS talar om s.k. "intellektuella" feminister och nätkrigare, inte kändisar som önskar vinna billiga PK-poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av TS
Visst de kanske finns en och annan snygg feminist med de hör till ovanligheterna.
Här erkände ju TS att det finns undantag, och de fall som du tog upp är utan tvekan undantag.
Citera
2014-09-11, 12:02
Medlem
Citat:

De vill bara visa sina sympatier för sina väninnor som är riktiga feminazis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in