Citat:
Ursprungligen postat av
ljugerbara
Ju starkare blekning du använder (och ju längre den får sitta i), desto mindre röda pigment blir kvar. Ofta lättast att bleka maximalt och sedan tona till önskad nyans, enligt min erfarenhet. Om du inte lyckas bleka bort de varma tonerna neutraliserar pärlblond färg gult hår och ask neutraliserar orange. Underhåll med silverschampo som sagt. Lycka till!
Hej, gammal tråd ja vet, men skulle du kunna hjälpa mig med en sak? Har fuckat upp mitt hår. Blekte 2 gånger i rad från mellanbrunt (ofärgat hår, min naturliga färg), det blev gult, så körde silverschampo 30 min i torrt hår 2 ggr, blev bättre, så la i en cola blond intensivtoning, det blev guldorange, samt mörkgult! Så ja la i en mellan askblond men det är fortfarande guldorange men bara lite mer gråaktigt, va behöver ja göra? Fortsätta mata på med askblond? Eller tvätta ur nyanseringen (vilket tyvärr tar tid) och sen lägga i en ljus kall toning? Kan man sen lägga i en guldblond efter en kall toning eller blir det fel? Ja fattar inte hur ja kunnat misslyckas eftersom ja blekte min naturliga hårfärg dessutom mycket bra hårkvalitet!