2014-09-09, 17:29
Medlem
IGLONs avatar
Hej,

Min naturliga hårfärg, som jag har just nu är rödlätt, dom flesta ser mig som blond men jag har orangea toner i håret, det är relativt ljust så bleka det kommer inte vara nåt problem. Däremot har jag ingen aning om vilken produkt jag ska använda mig av, jag vill ha så lite gula och orangea skiftningar som möjligt.

Jätte tacksamt om någon kan hjälpa mig.

Ps, har inget intresse av att gå till frisören.
Citera
2014-09-09, 17:37
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Testa vanlig blekning och sen silverschampoo Borde fixa bort mkt av de rödorangea och gula tonerna.
Citera
2014-09-09, 17:44
Medlem
ljugerbaras avatar
Ju starkare blekning du använder (och ju längre den får sitta i), desto mindre röda pigment blir kvar. Ofta lättast att bleka maximalt och sedan tona till önskad nyans, enligt min erfarenhet. Om du inte lyckas bleka bort de varma tonerna neutraliserar pärlblond färg gult hår och ask neutraliserar orange. Underhåll med silverschampo som sagt. Lycka till!
Citera
2014-09-09, 17:55
Medlem
Om du vill bli ljusare i håret skulle jag inte göra en helblekning av håret,det ser mkt naturligare ut med slingor.du använder slinghätta och kan välja hur mkt du vill bleka.
H&M highlights funkar bäst enligt mig.
Citera
2014-09-09, 18:10
Medlem
Måste tillägga att det kan vara svårt o se när blekningen är färdig om man aldrig fixat håret själv.
Oftast behöver färgen sitta i längre än den tiden som står på förpackningen,just för att få bort alla orange/gula pigment.
Ett annat tips är att köpa revlon färgbomb som är en slags toning,den finns i många nyanser och skulle nog vara ett bra alternativ o börja med.
Citera
2014-09-09, 18:29
Medlem
IGLONs avatar
Kul med svar. Tror inte det blir slingor, tänkte däremot prova en slinga för att få ett hum om hur resultatet kommer bli, men har kort hår (5-6cm) Ingen som har tips om bra blekning man kan köpa på mataffär?
Citera
2014-09-09, 18:55
Medlem
Hört av många att Mood är bra.har inte testat själv.men vet att både Ica o Rusta sålt/säljer Mood.
Citera
2014-09-10, 11:56
Medlem
Tinkerbell91s avatar
Skulle ha kört mood ultrablond, körde den själv när jag var yngre.
Tröttnade dock på helblekt pga utväxten som måste fixas var 5e vecka för att man inte ska se svarthårig ut (är mellan blond med mycket guld pigment) så nu kör jag slingor i hätta istället och sen använder jag Artégo color shine hair mask Blueberry för att motverka gulatoner. Behöver bara fixa utväxten var3e månad nu vilket är väldigt skönt!
Citera
2015-01-27, 20:27
Medlem
Hej!

Har precis helblekt hela mitt hår (hade svart innan som dassat ihop till mörkbrunt). Har användt: mood ultrablond Xtra. Funkar prima enligt mig, har inte ens märkbart slitet hår trots att jag blekt två gånger.
Blekte förs en gång sedan igen tre dagar senare.. speciellt eftersom du inte färgat håret innan så vill jag nästan garantera att det kommer bli bra
Citera
2021-08-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljugerbara
Ju starkare blekning du använder (och ju längre den får sitta i), desto mindre röda pigment blir kvar. Ofta lättast att bleka maximalt och sedan tona till önskad nyans, enligt min erfarenhet. Om du inte lyckas bleka bort de varma tonerna neutraliserar pärlblond färg gult hår och ask neutraliserar orange. Underhåll med silverschampo som sagt. Lycka till!

Hej, gammal tråd ja vet, men skulle du kunna hjälpa mig med en sak? Har fuckat upp mitt hår. Blekte 2 gånger i rad från mellanbrunt (ofärgat hår, min naturliga färg), det blev gult, så körde silverschampo 30 min i torrt hår 2 ggr, blev bättre, så la i en cola blond intensivtoning, det blev guldorange, samt mörkgult! Så ja la i en mellan askblond men det är fortfarande guldorange men bara lite mer gråaktigt, va behöver ja göra? Fortsätta mata på med askblond? Eller tvätta ur nyanseringen (vilket tyvärr tar tid) och sen lägga i en ljus kall toning? Kan man sen lägga i en guldblond efter en kall toning eller blir det fel? Ja fattar inte hur ja kunnat misslyckas eftersom ja blekte min naturliga hårfärg dessutom mycket bra hårkvalitet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in