2005-09-05, 14:44
Medlem
hachis avatar
Finns det nått man kan lägga CB i så att inte knarkhundarna kan känna lukten av det? t.ex. kaffe pulver, i en burk med vatten.
Den här frågan har varit uppe i många diskutioner men har aldrig fått något riktigt svar.
Citera
2005-09-05, 14:46
Medlem
Det tror jag knappast hundarna är väldigt bra tränade,det bästa du kan hoppas på tror jag är att ngn slarvat med hundens utbildning.
Citera
2005-09-05, 14:54
Medlem
HoChiMinhs avatar
Menstruationsblod från en löpande tik lär funka, har jag hört... fast man lägger det inte vid knarket då, utan nånannanstans, så kommer hunden skita helt i knarket och gå på blodet istället.
Citera
2005-09-05, 15:01
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiMinh
Menstruationsblod från en löpande tik lär funka, har jag hört... fast man lägger det inte vid knarket då, utan nånannanstans, så kommer hunden skita helt i knarket och gå på blodet istället.

Du menar i en annan brev samtidigt du skickar en annan brev me godbitar?
Citera
2005-09-05, 15:06
Medlem
HoChiMinhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Du menar i en annan brev samtidigt du skickar en annan brev me godbitar?

Tänkte mest om man är på tåg eller dylikt.
Citera
2005-09-05, 15:09
Medlem
gurts avatar
Jag pratade med en smugglare för ett par år sedan och han berättade att han löste upp en bit hasch i parfym som han sedan sprayade på en person i smyg sedan var det bara att gå efter honnom genom tullen , om det fanns en hund där så reagerade hunden på den nersprayade snubben.
Citera
2005-09-05, 16:06
Medlem
stolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurt
Jag pratade med en smugglare för ett par år sedan och han berättade att han löste upp en bit hasch i parfym som han sedan sprayade på en person i smyg sedan var det bara att gå efter honnom genom tullen , om det fanns en hund där så reagerade hunden på den nersprayade snubben.

Haha skön snubbe...
Citera
2005-09-05, 18:58
Medlem
grens avatar
Jag har en liten teori.

I vakuum kan inga lukter färdas. Vad hindrar att man vakuumförpackar varorna? Det borde ju vara ett utbrett fenomen om det fungerade, så antagligen så är inte de vanliga vakuumförpackarna tillräckligt bra. Någon som har några uppslag?
Citera
2005-09-05, 19:08
Medlem
om man fryser ner knatchet till den absoluta minimum punkten (-273 grader om ja inte har fel?) då borde hunden inte känna av nån lukt i och med att alla molekyler står helt stilla...problemet är väl bara hur man nu ska kunna frakta en så maskin
Citera
2005-09-05, 19:12
Medlem
BRÖDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Jag har en liten teori.

I vakuum kan inga lukter färdas. Vad hindrar att man vakuumförpackar varorna? Det borde ju vara ett utbrett fenomen om det fungerade, så antagligen så är inte de vanliga vakuumförpackarna tillräckligt bra. Någon som har några uppslag?

Tanken har korsat min skalle med...

Jag funderar dessutom på en annan sak, om man förpackar gräset i väl försluten plastpåse och sedan lägger det i något slags hårdplastskal (som gärna förvarats ihop med lagliga luktande produkter t ex surströmming eller kaffe), som sedan svetsas igen... någon borde ju ha testat detta? (och eftersom man inte hört något borde det således inte ha fungerat)
Citera
2005-09-05, 19:21
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danny-boy
om man fryser ner knatchet till den absoluta minimum punkten (-273 grader om ja inte har fel?) då borde hunden inte känna av nån lukt i och med att alla molekyler står helt stilla...problemet är väl bara hur man nu ska kunna frakta en så maskin

Flytande kväve är nog inte jättesvårt att ordna. Sen handlar det i princip om att ha en rejäl termos för att hålla tempen nere. Problemet är att varan inte kommer infinna sig i detta kalla tillstånd - eftersom den inte kan bli så kall som flytande kväve. Idén är jättebra om man har kunskaperna att göra allting praktiskt. Ett problem kan iofs vara att knarket bryts ner i sådan extrem kyla.
Citera
2005-09-05, 19:24
Medlem
Tänkte på hur mycket tät kan en stor gastub flaska vara? Såna som brukar finnas i husvagnar, de borde vara väldigt täta så att det blir inte booom. Om man kunde ligga röka i något riktigt bra tät förpackningar, sedan tejpa runt med EL tejp eller något. Sedan limma på hela förpackningen med superlim, till slut lägger man den i gastub flaskan.. Skulle det fungera då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in