2005-09-07, 19:40
Medlem
2mass avatar
Var det nån musik i ika i rutan förutom intromusiken och musiken när programmet slutade?
Har för mig att det var någon psykadelisk "musik" med enbart slaginstrument under programmet, i stil med killinggängets sketch absolute kromata, undrar om dem hade ika i rutan i åtanke när de kom på den sketchen?!
Citera
2005-09-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klangen
Ske din vilja: http://rapidshare.de/files/4831385/Ika_Nord_-_Ika_I_Rutan.mp3.html

Tack! Dagens hjälte.
Citera
2005-09-07, 23:10
Medlem
'Niques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Var det nån musik i ika i rutan förutom intromusiken och musiken när programmet slutade?
Har för mig att det var någon psykadelisk "musik" med enbart slaginstrument under programmet, i stil med killinggängets sketch absolute kromata, undrar om dem hade ika i rutan i åtanke när de kom på den sketchen?!

Du kan inte läst tråden speciellt noga eftersom jag vid upprepade tillfällen faktiskt informerat om att det var Kroumata, dom riktiga Kroumata, som gjorde musiken till Ika I Rutan
Citera
2005-09-09, 02:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 'Nique
Du kan inte läst tråden speciellt noga eftersom jag vid upprepade tillfällen faktiskt informerat om att det var Kroumata, dom riktiga Kroumata, som gjorde musiken till Ika I Rutan

Och vilka är Kroumata, egentligen?
Citera
2005-09-09, 14:33
Medlem
www.kroumata.se
Citera
2005-09-11, 05:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jawop°
www.kroumata.se

Danke. Tog förresten mitt 500:e inlägg i en Ika i rutan-tråd.
Citera
2005-09-11, 05:20
insomnias avatar
Kollade alltid på Bolibompa när jag var liten, hur kan jag ha missat detta? Hur länge sen var det hon körde sitt program?

Kanske jag förträngt det?
Citera
2005-09-11, 11:15
Medlem
Det hette ju inte bollibompa när det gick iallafall. Det var på den tiden med den analoga klockan och annat trams. Runda slängar så där 16-17 år sen skulle jag tro, kan blivit repriserat sedan.

Lite mer Ika: http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,512092,00.html
Citera
2005-09-13, 19:57
Medlem
Baalzamons avatar
Ika var en av mina favoriter som barn, faktiskt tillsammans med trådskaparens andra gatminne skortnisse. Men faktum är att jag inte kan komma ihåg hur programmen var. Det enda jag minns är att Ika var en favorit när man satt och kollade på björnes magasin. Mina föräldrar var dock inte lika förtjusta minns jag, men jag fattade aldrig varför? Jag är född -81, så Ika bör ha gått på TV i slutet på åttiotalet tänker jag mig
Citera
2005-09-14, 14:45
Medlem
'Niques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Ika var en av mina favoriter som barn, faktiskt tillsammans med trådskaparens andra gatminne skortnisse. Men faktum är att jag inte kan komma ihåg hur programmen var. Det enda jag minns är att Ika var en favorit när man satt och kollade på björnes magasin. Mina föräldrar var dock inte lika förtjusta minns jag, men jag fattade aldrig varför? Jag är född -81, så Ika bör ha gått på TV i slutet på åttiotalet tänker jag mig

Det gick 87-88 någon gång första gången, och repriserades sedan 91-92 skulle jag tippa på...

OT: Döpt efter Wheel Of Time?
Citera
2005-09-14, 21:44
Medlem
Villons avatar
Å herregud. Ika i rutan. Utan tvekan det barnprogram som tillsammans med Joelbitar allra starkast präglat hela 80-talsgenerationen. Jag är än idag rädd för henne. Vem fan låter egentligen en sån här produktion gå igenom? Är uppriktigt intresserad av hur processen såg ut när så skedde.

Förutom de svarta trikåerna, den surrelaistiska miljön, den minst lika surrealistiska dialekten (finns den?), och dansande skelett, minns jag tydligt den röda kobratelefonen jag har sedan dess hela mitt liv känt ett svagt obehag i kontakt med dylika objekt.

Den jämförelse med vilkse i pannkakan som tidigare berörts rimligen inte var helt uppåt väggarna.
Citera
2005-09-14, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
den minst lika surrealistiska dialekten (finns den?)

Halmstadsdialekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in