2014-09-07, 15:25
Medlem
Det jag menade med att barnet var problemet var just det. Skaffar man inte barn så blir det inga problem med VAB och graviditet. Kvinnan är FRI!!!!!!!!! Välja yrke, mkt pengar MAKT.
Det är ju vad feminister vill!

Kvinnan är fri.

Vi avcskaffar barn och kvinnan kommer bli så lycklig.... eller?
Citera
2014-09-07, 15:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Det jag menade med att barnet var problemet var just det. Skaffar man inte barn så blir det inga problem med VAB och graviditet. Kvinnan är FRI!!!!!!!!! Välja yrke, mkt pengar MAKT.
Det är ju vad feminister vill!

Kvinnan är fri.

Vi avcskaffar barn och kvinnan kommer bli så lycklig.... eller?
Nej, problemet är fortfarande att män inte tar sitt ansvar i samma utsträckning som kvinnor .. inte barnen i sig.

Tvärtom - utan barn så dör samhället ut - och det långt innan människor dör ut på grund av sista generationens höga ålder.

Edit:
Ja, feminister vill att kvinnan skall vara fri och ha samma villkor som män i samhället. Anti-feminister vill istället ge männen möjligheter på kvinnans bekostnad.

Där har du fångat skillnad på ett bra sätt.
Citera
2014-09-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vet du vad VAB och föräldrapenning är för något?

Kan du förklara hur man kan ta hand om ett barn utan att vara närvarande?

Nej, det har jag inte sagt någonstans - jag har sagt att det är ett problem om kvinnor görs beroende av män.

I din del av världen så tar män ansvar för sitt arbete - och kvinnor tar ansvar för hem och barn med de konsekvenser det innebär för kvinnor, menar du...

. Att komma med kommentarer av den nedlåtande karaktärer
- VET DU VAD VAB är för ngt?
Jösses. Micro, saknar du hjärna. Du argumenterar som 14 åring.

Sen.
Hur kan man ta hand om barn när man inte är närvarande.
Var har jag sagt det ngnstans?
Är du lite debil?

Micro. När man slutat på jobbet så går man hem till hemmet och vad kan man göra då?
Nej, Micro. Alla män super inte efter jobbet.
Citera
2014-09-07, 15:29
Medlem
Kvinnor görs beroende av män skriver du Micro.
Ja och män görs beroende av kvinnor.

Det är ett ömsesidigt beroende. Familj är ett sådant fall.
Citera
2014-09-07, 15:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Kvinnor görs beroende av män skriver du Micro.
Ja och män görs beroende av kvinnor.

Det är ett ömsesidigt beroende. Familj är ett sådant fall.
Nej, det blir inte ett ömsesidigt beroende eftersom män kan välja bort då de har den ekonomiska möjligheten - medan kvinnor i din drömvärld inte kan göra samma val.
Citera
2014-09-07, 15:31
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Kan du förklara hur man kan ta hand om ett barn utan att vara närvarande?

Uhm. Dagis?

Citat:
I din del av världen så tar män ansvar för sitt arbete - och kvinnor tar ansvar för hem och barn med de konsekvenser det innebär för kvinnor, menar du...

Åååh, nu är du igång och fulciterar igen. Tur att jag är här som kan skälla lite på dig.

Personen du citerade skrev att mannen tar sitt ansvar och kvinnan tar sitt ansvar. Oavsett vem som gör vad. Den är individualism och inte könkrig. Du vänder på det och försöker göra det till en könskamp. Är det verkligen ett sådant samhälle du vill ha? Där män är män och kvinnor är kvinnor, och det viktiga är att definera det först och främst?
Citera
2014-09-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ja, feminister vill att kvinnan skall vara fri och ha samma villkor som män i samhället. Anti-feminister vill istället ge männen möjligheter på kvinnans bekostnad.

Pst. Kvinnan är fri.
pst. Kvinnan har samma möjligheter som mannen i samhället. Utbildning, jobb etc.

Kvinnan kan välja att bli gravid. Då får hon sämre möjligheter än mannen under en period. Det är självklart inte rättvist, det håller jag med om. Därav min slutsats. Skaffa inte barn om du vill ha pengar och makt.
Citera
2014-09-07, 15:35
Medlem
Citat:
Nej, det blir inte ett ömsesidigt beroende eftersom män kan välja bort då de har den ekonomiska möjligheten - medan kvinnor i din drömvärld inte kan göra samma val.

Du kan inte sätta likamedtecken på en grupps skillnad i inkomst och en individs. Varje kvinna tjänar inte mindre än varje man bara för att de i genomsnitt tjänar mindre.
Citera
Medlem
Lydans avatar
Citat:

Dom får väl hitta en ny man? Sära på benen lite?

Förlåt, tyckte att ditt ypperligt dumma inlägg förtjänade ett ypperligt dumt svar.

Försöker du just nu argumentera mot någon slags fantasiåsikt du har hittat på att övriga skribenter har ? Hur många väderkvarnar ser du framför dig?

Det är befängt att påstå att kvinnor inte kan göra karriär i Sverige. Sverige är ett av världens mest jämställda land, och här ser vi individen och inte könet. Det vill ni feminister ändå på. Varför?

Du sitter här på Flashback och tjatar om att du har det så tufft för att du är kvinna, när sanningen är att du har det tufft för att du inte rör på röven och går ut och gör karriär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Feminismen har div. ideologiska program, teorier och lösningar på div. problem i samhället.
Är vi nog alla medvetna om, så behöver jag kanske inte dra.

Skulle dock vara intressant att höra antifeministernas olika idéer kring hur samhällen borde lösa de problem som feminister tar upp, som existerar mellan könen om nu feminismen har så käpprätt fel.

Här några idag existerande problem

1. Kvinnors dåliga löner och därmed dåliga pensioner etc. Räknar man livtidsinkomst så tjänar kvinnor i Sverige 3,6 miljoner mindre än män.

2. Föräldraledigheten som alltså hör ihop med fråga 1. men som jag tar som en egen fråga.
Män tar bara ut 24%.

3. Våldet och kriminaliteten i samhället som alltså till 90 nånting procent är ett manligt problem.

4. Globalt: Kvinnornas situation ute i världen som ofta är under all kritik. Bevis på detta ex.
°160 miljoner kvinnor fattas i världen i dag. De har pga sitt kön blivit bortvalda, utrotade eller mördade.
°120 miljoner flickor våldtas innan de fyller 18. Vuxna kvinnor som utsätts för sexuellt våld under sitt liv är avsevärt högre.
° Kvinnor äger 1 procent av världens tillgångar, har 10% procent av inkomsterna och utför 65% procent av arbetet. *
° Kvinnor har betydligt färre mänskliga rättigheter tillgodosedda än vad gruppen män har...ex. juridiska rättigheter, möjlighet till skola etc. etc.

Så! Nu vill jag veta VAD är de antifeministiska lösningarna på detta? Eller är det inget problem för er?

* Innan ni nu regarera på denna så: detta är en vanlig feministisk "slogan" hur sann den är gällande de exakta siffrorna går ju inte att fastställa alls, ingen större idé ens försöka ge sig in i det. jag tar med den i egenskap av maktförhållandet. För ATT kvinnor äger mindre, får mindre av inkomsterna och jobbar mer är nog helt sant.

1. Jobba i den privata sektorn med riktiga jobb så får ni högre lön. Och kvinnor lever längre än män.

2. Om kvinnor slutade hora efter män med högre lön än de själva så skulle det se annorlunda ut. + över 70% av kvinnorna vill inte dela mammaledigheten.

3. Sluta importera värdelöst skräp från MENA.

4. Jaha?
Senast redigerad av Kratatch 2014-09-07 kl. 15:45.
Citera
2014-09-07, 15:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Feminismen har div. ideologiska program, teorier och lösningar på div. problem i samhället.
Är vi nog alla medvetna om, så behöver jag kanske inte dra.

Skulle dock vara intressant att höra antifeministernas olika idéer kring hur samhällen borde lösa de problem som feminister tar upp, som existerar mellan könen om nu feminismen har så käpprätt fel.

Här några idag existerande problem

1. Kvinnors dåliga löner och därmed dåliga pensioner etc. Räknar man livtidsinkomst så tjänar kvinnor i Sverige 3,6 miljoner mindre än män.

2. Föräldraledigheten som alltså hör ihop med fråga 1. men som jag tar som en egen fråga.
Män tar bara ut 24%.

3. Våldet och kriminaliteten i samhället som alltså till 90 nånting procent är ett manligt problem.

4. Globalt: Kvinnornas situation ute i världen som ofta är under all kritik. Bevis på detta ex.
°160 miljoner kvinnor fattas i världen i dag. De har pga sitt kön blivit bortvalda, utrotade eller mördade.
°120 miljoner flickor våldtas innan de fyller 18. Vuxna kvinnor som utsätts för sexuellt våld under sitt liv är avsevärt högre.
° Kvinnor äger 1 procent av världens tillgångar, har 10% procent av inkomsterna och utför 65% procent av arbetet. *
° Kvinnor har betydligt färre mänskliga rättigheter tillgodosedda än vad gruppen män har...ex. juridiska rättigheter, möjlighet till skola etc. etc.

Så! Nu vill jag veta VAD är de antifeministiska lösningarna på detta? Eller är det inget problem för er?

* Innan ni nu regarera på denna så: detta är en vanlig feministisk "slogan" hur sann den är gällande de exakta siffrorna går ju inte att fastställa alls, ingen större idé ens försöka ge sig in i det. jag tar med den i egenskap av maktförhållandet. För ATT kvinnor äger mindre, får mindre av inkomsterna och jobbar mer är nog helt sant.
1. Jobba lite hårdare.

2. Sluta vara hemma med ungarna. Sluta förlita er på maken!

3. Sluta knulla med kriminella.

4. Utveckla din inre förståelse för rasism. Det är araber som våldtar.

5. Lär dig självförsvar. Feminister vill ha arabvåldtäktsmän. Då får ni helt enkelt lära er att försvara er. Jämför för fan, antalet. Du är ju löjlig just nur, i din amtirasism ommer du att bli våldtagen och förendrad. Vi svenska män försöker skydda dig, men vi blir bemötta,med hat.

Du är skämmig!
Citera
2014-09-07, 15:37
Medlem
Citat:
Denna uppgift gäller alltså globalt och den beräknar också hushållsarbete, omvårdnad av barn som arbete inte fritid. Jag kan absolut leta rätt på uppgifter kring detta åt dig, just hold your horses lite.
Jag återkommer till dig med detta.

Skaffa ett eget företag, anställ dig själv, städa hemma och betala ut lön till dig själv. Kommer gå bra det seru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in