2014-09-05, 21:51
Medlem
BPJs avatar
Vill bara varna för det pågående Oktoberfest på Älvsjö mässan. De har i år inte fått något öl&vin tillstånd från Stockholm stad, utan säljer folköl 3,5% för 120:-/litern till de stackare som inte har koll. Hade något liknade hänt i Tyskland så skulle en mobb raserat stället! http://www.stockholm-oktoberfest.se/
Senast redigerad av BPJ 2014-09-05 kl. 21:54.
Citera
2014-09-05, 21:54
Medlem
alkoholists avatar
Tack, det uppskattades!
Citera
2014-09-05, 22:16
Medlem
teflonpannan69s avatar
Ja, folk var jävligt fulla där förra året, inklusive mig Tack för varningen, var kan man läsa mer om detta?

Men helvete ändå, vi var fan ett stort gäng på typ 15 pers som planerat att dra dit, vad fan skall vi göra istället. Tips på liknande evenemang i stockholm?
Citera
2014-09-05, 22:23
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Haha träffade på ett gäng på krogen som hade varit där och var ursinniga över att det bara såldes 3,5or, ett annat gäng hade vänt i dörren. Vafan, om man inte fixar tillstånd så anordnar man väl inte ett evengemang? Pinsamt. Hoppas inte tyskarna får nys om det här för då kommer vi få höra om det i hundra år...
Citera
2014-09-05, 22:37
Medlem
12-13/9 är det oktoberfest på mosebacketerassen...
Kolla södra teaterns hemsida...
Citera
2014-09-06, 00:43
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag trodde att det var allmänt vedertaget att oktoberfest infaller i början på oktober i Tyskland. "Oktoberfest" i augusti-september känns som om man skulle fira jul i november eller ha kräftskiva i juli. Jag tror att jag hoppar septemberfest med 3,5 öl.
Citera
2014-09-06, 00:55
Medlem
BPJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Jag trodde att det var allmänt vedertaget att oktoberfest infaller i början på oktober i Tyskland. "Oktoberfest" i augusti-september känns som om man skulle fira jul i november eller ha kräftskiva i juli. Jag tror att jag hoppar septemberfest med 3,5 öl.

Tyvärr så har orginalet från München sin start ngt. tidigare http://sv.wikipedia.org/wiki/Oktoberfest

Vi var också ett gäng på 7st personer med förköpta biljetter till torsdagkvällens evenemang med Rednex. Vi ställde in när vi fick veta att de sålde folkbärs, och gick till ett ställe som serverade RIKTIG ÖL. Vi har reklamerat deras tilltag med hänvisning till "falsk marknadsföring", och det ska bli spännande att se hur de ställer sig till det
Citera
2014-09-06, 15:42
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san

Ja, se vad du tror och hur det verkligen ser ut är två vitt skilda saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in