2014-09-05, 11:21
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Att människan visar sig vara en förvirrad stackars mytoman gynnar självfallet SD i detta ärende. Dårar driver runt överallt och kan riskera att dyka upp där man minst önskar dem.

Det hade varit sju resor värre om en oförvitlig, yrkesarbetande svensson inom SD plötsligt avslöjats med nazibindel. Det hade varit ett avsevärt problem att förklara, denna förvirrade tjej kan man bara snabbt kicka ut och förklara att man beklagar att dåren sökt sig till SD.

.
Partiledningen har ju genom sitt nolltoleransprojekt visat att dom är medvetna om problemet med dårar i de lokala leden. Inte konstigare än att vänsterns ungdomsförbund kickar ut AFA-sympatisörer. Bara för Jimmie att gå ut med ett beklagande, ge dumbruttan foten och invänta nästa "skandal" för tro mig gott folk. Detta är en medial flerstegsraket som kommer att kulminera en eller ett par dagar före valet.
Citera
2014-09-05, 11:23
Medlem
Man skulle kunna saga busted då det med all sannolikhet är fejkade bilder. Surfa iväg till AB och tanka hem de 3 bilderna från deras bildspel. Ladda in bilden CATHARINA_STRANDQVIST2.jpg I PS eller snarlikt program, För er som inte gillar AB kommer bilden här:

http://forumbilder.se/DE08F/catharina-strandqvist2

Zooma in och titta vid bindlens vänstra nederdel. Där syns klart och tydligt att den röda färgen "blöder över" till skjortan och även syns de raka utsnitten från bindeln. Titta även uppe vid den vänstra kanten av bindeln, även där "blöder" det in till det vita fältet I skjortan. Även där syns det ett lodrätt rakt utsnitt från bindeln. Detta tydliga PS misstag syns runt hela bindeln och titta extra noga precis rakt under korset där PS-snubben har "blendat" ihop bindeln med skjortan, något som personen alltså missat på andra ställen. Kör du en Photoforensic på dessa 3 bilder framgår det ganska tydligt att bindeln är ett montage. OK, jag svär inte på detta vid min mors grav, men väldigt mycket tyder på ett montage. Observera att jag I denna stund endast testat och kollat bilderna från AB:s bildspel.
Citera
2014-09-05, 11:25
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Kalle Anka parti med en drös grottmänniskor, tragiskt att nära 10% av svenska folket har gått på det, hur f-n kommer det se ut om de får 10%, hur många invalda SD:are har hoppat av under pågående mandattid? Vad ger det för signaler = Kalle Anka parti.....

Största belöningen när man röstar på SD är att läsa alla sura PK - ister, jag njuter
Citera
2014-09-05, 11:25
Medlem
Svinhudens avatar
Om järnrörs-expo är inblandade vet man helt säkert att det ligger en hund begraven.

Detta kan man avfärda som påhitt och smutskastning. Inget att bry sig om.
Citera
2014-09-05, 11:26
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Kalle Anka parti med en drös grottmänniskor, tragiskt att nära 10% av svenska folket har gått på det, hur f-n kommer det se ut om de får 10%, hur många invalda SD:are har hoppat av under pågående mandattid? Vad ger det för signaler = Kalle Anka parti.....

Mediahjärntvättade enfaldiga stackars sate..
Citera
2014-09-05, 11:29
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sloppyhorse
Man skulle kunna saga busted då det med all sannolikhet är fejkade bilder. Surfa iväg till AB och tanka hem de 3 bilderna från deras bildspel. Ladda in bilden CATHARINA_STRANDQVIST2.jpg I PS eller snarlikt program, För er som inte gillar AB kommer bilden här:

http://forumbilder.se/DE08F/catharina-strandqvist2

Zooma in och titta vid bindlens vänstra nederdel. Där syns klart och tydligt att den röda färgen "blöder över" till skjortan och även syns de raka utsnitten från bindeln. Titta även uppe vid den vänstra kanten av bindeln, även där "blöder" det in till det vita fältet I skjortan. Även där syns det ett lodrätt rakt utsnitt från bindeln. Detta tydliga PS misstag syns runt hela bindeln och titta extra noga precis rakt under korset där PS-snubben har "blendat" ihop bindeln med skjortan, något som personen alltså missat på andra ställen. Kör du en Photoforensic på dessa 3 bilder framgår det ganska tydligt att bindeln är ett montage. OK, jag svär inte på detta vid min mors grav, men väldigt mycket tyder på ett montage. Observera att jag I denna stund endast testat och kollat bilderna från AB:s bildspel.

Jag fattar inte riktigt, får du hem en bild som är större än 32 k?
Citera
2014-09-05, 11:29
Medlem
kodsnickrarns avatar
Det är ju just detta som gör att man drar sig för att rösta SD...

Må vara att SD attraherar diverse nazistsympatisörer bland vanligt folk men att man väljer
att placera sådana högt upp på valbara platser inger ju inget förtroende...

Hur många andra "CS" finns det på listgorna runtom landet??
Hur många på valsedeln till riksdagen??

Spelar ju ingen som helst roll att JÅ är aldrig så påläst och kunnig när resten av partiet
består av slikt...

Jag har alltid röstat blått men hade inför detta val (och kanske lite förra också) mer och mer
börjat umgås med tanken att välja SD...

Det känns väldigt inktuellt just nu.

/k
Citera
2014-09-05, 11:31
Medlem
Oboros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogul
Hm... En 18-årig tjej är full och tramsar sig. Det finns med säkerhet tusentals bilder där folk spexar sig på fylla, studentfesten eller förfester. Detta är ondska när massmedia sparkar på en ung tjej som knappast menat något illa, det är ingen förhärdad topp-politiker med flera års erfarenhet vi talar om här.

Haha knappast menat nåt illa. Genom att ta på sig en symbol som motsvarar barntortyr och experiment.
Citera
2014-09-05, 11:31
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
Det folk måste förstå är att SD är ett parti som växt oerhört snabbt på kort tid. I och med detta så kommer såna här stolpskott in genom springorna i den desperata jakten efter ledamöter. Jag hoppas att hon utesluts, inte för att vara sån men sånt här beteende på en som kandiderar inom partiet är oacceptabelt. Räkna med mer såna här händelser, Den sista idioten är inte född än.
Tråkigt. Alla partier har väl sina idioter och händelser som skadar partiets rykte på något sätt, men just detta ser jag som extra allvarligt då nazism och rasism absolut inte vara blandat med Sverigedemokraterna, då bevisas bara antirasisternas argument korrekt.

Om vi tar en stor händelse som berörde S, så var det Tobleroneaffären men det har ju inte alls samma styrka som detta. Media gjorde en bra smutskastning, pricken över i:et är nu att SD inte har något bra att säga än att "det är oacceptabelt".
Citera
2014-09-05, 11:32
Medlem
Hegamons avatar
http://fotoforensics.com/analysis.php?id=e93fb93a16af3fd5373baae53db49e738c af5ad5.106504

Det ser ut som att bindeln är äkta men sedan har något fyllt i det svarta sträcket överst, hakkorset och även cirkeln som hakkorset är på ser ut att vara ifyllt av någon.
Citera
2014-09-05, 11:32
Bannlyst
Känner Catharina på riktigt. Har nämligen varit aktiv inom SDU i Halmstad. Jag är 200% säker på att Catharina inte är en nazist. Skulle mer tro på att detta var någon sarkastisk sak på nån fest vid något tillfälle. Hon är absolut ingen nazist iallafall.

PS. Skulle någon SDare jag känner så väl verkligen varit det hade jag inte haft något emot uthängningen, då jag är strikt emot nazism. Detta är som sagt ej fallet dock.
Citera
2014-09-05, 11:34
Medlem
DrArrogantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incog-Nito
Ingen missade väl Aftonbladets SD skandal igår. Nu hakar Expressen på smutskastningskampanjen med "Här städar SD-kvinnan med nazi-armbindel"

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/har-stadar-sd-kvinnan---med-nazi-armbindel/

Vad blir det imorgon, SDU äter kebab iklädda läderstövlar av SS-modell... eller?
Icke-skandalerna duggar tätt verkar det som.

De enda som på riktigt blir upprörda av liknande tonårsspex är hycklande moral-panik idioter.

99,7% av dem som högljutt ropar nazism låtsas bara bli upprörda och de gör det för att plocka billiga politiska poäng där de fatalt förlorat debatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in