2005-09-05, 15:12
Medlem
'Niques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poko-pekka
Har du tuggat syra eller? Skrotnisse var ju skitbra!

Frågan man egentligen bör ställa sig är väl om skaparna tuggade syra...
Ni måste förstå att jag var 4-5 år gammal, kanske ännu yngre när jag fick se Bertil Enstöring stirra på mig och måla upp skräckscenarion. Det kanske inte skulle vara så illa nu (även om jag fortfarande känner obehag när jag ser bilder på sagda Bertil Enstöring) men när jag var liten...!

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ika i rutan var det enda barnprogrammet jag blev fullständigt skräckslagen av. Hon drog fram ett skelett en gång och jag bara rusade från tv helt vettskrämd och våga aldrig se på det igen

Som sagt så är Ika Nords experiment i tv-rutan mitt Stora Barndomstrauma 2.0.

Har annars ytterst fina erfarenheter av barnprogram, Björne var kung.
Citera
2005-09-05, 16:43
Medlem
Klangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 'Nique
Som sagt så är Ika Nords experiment i tv-rutan mitt Stora Barndomstrauma 2.0.

Har annars ytterst fina erfarenheter av barnprogram, Björne var kung.

Jag vill minnas att även jag blev lite rädd bär Ika iklädde sig skelettdräkten och dansade. Men nu minns jag det som en fin serie.
Citera
2005-09-05, 18:49
Medlem
Men är det ändå inte människohänder dom använder till dockorna ibland ? Tycker de rör sig väldigt flexibelt och lätt med fingrarna.
Citera
2005-09-05, 19:01
Medlem
Vad i helvete!! Skrotnisse är ju en utav de bästa som sänts i tv. Det är först i och med den serien som SVT tog avstånd ifrån alla tjeckiska dockfilmer och sovjetiska tecknade filmer. Skrotnisse regerar!
Citera
2005-09-05, 19:10
Medlem
Skrotnisse eller "Nesse" som det egentligen uttalas är kult, och den som säger något annat saknar koll. Tänk bara på dialekterna, de är ju stenhårda!
Bertil enstöring har alltid varit en personlig favorit.
Citera
2005-09-05, 19:33
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Skrot-Nisse var bra, Nisse & Klara var där i mot förskräckligt.
Citera
2005-09-05, 20:00
Medlem
bawies avatar
Jag kommer ihåg att ja tyckte det va bra när jag va mindre, interessant programm
Citera
2005-09-05, 20:38
Medlem
Daniel Ahlms avatar
Att folk klagar på Ika i rutan förstår jag mycket väl. Att någon ens kan gilal det är bortom mitt förstånd. Mardrömmar och liknande följde mig när jag såg det.

Skrotnisse tyckte jag också var läskigt men på ett bra sätt. Jag ville alltid se vad som hände i nästa avsnitt. Några år senare så köpte vi VHS-band också. Jag kan inte uttala mig om vad jag tycker idag då jag säker inte sett det på 8 år eller så men jag gillade det när jag var liten.
Citera
2005-09-05, 21:09
Medlem
Greve Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban
Men är det ändå inte människohänder dom använder till dockorna ibland ? Tycker de rör sig väldigt flexibelt och lätt med fingrarna.
Jopp, så är det.

Så det är antagligen inga miniatyrdockor.
Citera
2005-09-05, 21:10
Medlem
Som fler skrivit så regerade Skrotnesse tv-rutan på sin tid. När sändes det fressten första gången? 87-88 nån gång?

Gillar gamen i de sista avsnitten nångång som tuggar på nån sorts inälva.

Sen är ju Polisen stenhård, samt hans infångade bov som skakar galler bakom polisens skrivbord!!
Citera
2005-09-06, 00:23
Medlem
tweek_s avatar
Haha, vilka minnen! Tankade faktiskt hela serien för ett tag sedan, mest för att få ett annat perspektiv på programmet. Men jag håller med, detta program måste vara nära besläktat med Vilse i pannkakan, för ett en mörkare och mer ångestladdad miljö får man leta länge efter. Skum handling och ännu skummare karaktärer. Det är ett under att man som liten parvel faktiskt klarade sig igenom denna serie utan att bli förståndshandikappad...eller?
Citera
2005-09-06, 01:04
Medlem
Skrotnisse var ju riktigt bra. Jag älskade det som barn. Ska vi prata sånt som gav en men är Ika Nord nog skyldig en hel del folk pengar för terapiräkningar.

Förresten, du som har Melonia-signaturen... varför har du den? Det var ett riktigt bra program det också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in