• 1
  • 2
2014-09-04, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJN
Okej, den där tråden förklarar lite mer. Att du är svartsjuk går inte heller att förbise i denna tråd. Däremot så verkar ni båda väldigt svartsjuka och då förstår jag dina tankar bättre. Du ska förstås ut i arbetslivet eller skolan oavsett om du har ett förhållande eller inte. Hundarna kan vara på hunddagis under tiden. Det bästa du nog kan göra är att avsluta relationen och börja om på nytt. Ni är båda unga och osäkra och de flesta förhållanden i er ålder handlar inte om att man ska leva tillsammans för resten av livet. Inte heller att vara en hemmafru.
Men problemet är att han är inte svartsjuk längre, han lyssnar inte. Och det är allt jag velat i åratal nu ändå känner jag mig så begränsad och osäker och vet fortfarande inte vad som är okej. Förhållandet var ett stort misstag, någonting jag aldrig borde gett mig in i, men nu är se försent jag älskar honom och kan inte tänka tanken på att sova själv och allt dedär men jag vill fortfarande vara fri. Och hans nya attityd får mig att vilja klippa kulorna av honom! Jg har packat mina väskor 2 gånger på en veckas tid, varje gång jag ska gå så bryter han ihop och säger snälla lämna mig inte, jag kan bättra mig osv... Och jag har ingenstans att ta vägen och ingen aning om hur man påbörjar ett eget liv, ensam.
Citera
2014-09-04, 12:40
Medlem
BJNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snestreck
Men problemet är att han är inte svartsjuk längre, han lyssnar inte. Och det är allt jag velat i åratal nu ändå känner jag mig så begränsad och osäker och vet fortfarande inte vad som är okej. Förhållandet var ett stort misstag, någonting jag aldrig borde gett mig in i, men nu är se försent jag älskar honom och kan inte tänka tanken på att sova själv och allt dedär men jag vill fortfarande vara fri. Och hans nya attityd får mig att vilja klippa kulorna av honom! Jg har packat mina väskor 2 gånger på en veckas tid, varje gång jag ska gå så bryter han ihop och säger snälla lämna mig inte, jag kan bättra mig osv... Och jag har ingenstans att ta vägen och ingen aning om hur man påbörjar ett eget liv, ensam.

Fast han har ju ingen anledning att vara svartsjuk när han vet att du sitter ensam hemma. Han kommer däremot visa sin svartsjuka den dagen du börjar jobba eller plugga. Det finns hjälp att få, men bara om du själv vill. Det är alltid svårt att bryta upp från förhållanden, även från de som är dåliga. Du säger ju själv att du aldrig borde ha gett dig in i det. Fast det är bara du som kan göra något åt situationen. Det kommer hur som helst inte bli bättre om det inte sker en förändring mot hur det ser ut idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in