2014-09-04, 04:24
Medlem
Tjo
Jag har brukat så gott som alla droger mer eller mindre konstant i 17 år förutom när jag varit på anstalt samt ett lite längre uppehåll när min son föddes, förutom någon enstaka holk höll jag mig ren i ca 3 år. Jag passade också på att ta körkort då eftersom jag kunde lämna rena prover.
Nu har jag iallafall trillat dit igen, det börja med lite spliffar och opiater men har nu eskalerat till ett dagligt intag av amfetamin och ganska stora mängder benzo Opiaterna lyckades jag lägga ner i tid.
Jag inser att det är ohållbart då jag märker åt vilket håll det går (åt helvete).
Jag har försökt sluta/trappa ner på pillren men jag har inte självdisciplin nog att göra några framsteg,snarare tvärtom. Finns det någon som VET (inte spekulerar) om jag kan vända mig frivilligt till någon slags avgiftning eller dyl utan att förlora körkort och framförallt vårdnaden om min son. Hade det inte varit för honom så hade jag nog varit död för länge sen som resten av mina bekanta från förr i världen.
Det värsta som skulle kunna hända vore att de tar min grabb ifrån mig. Körkort och jobbet skulle också underlätta att få ha kvar, då det har varit ett långt tungt arbete att både få tag i jobb som tandlös f.d kåkfarare utan meriter, samt gå och lämna prover i en evighet för att få kunna få ta körkort.
Alla tidigare avgiftningar jag varit på genom åren har gått genom soc eller kiminalvården.
Än så länge har jag lyckats hålla skenet uppe, men snart är det knas det känner jag på mig.

Finns det någon som har någon erfarenhet/kunskap om detta?
Vore väldigt tacksam för svar!
/spaceman3
Citera
2014-09-04, 05:12
Medlem
Moparornocars avatar
Jag har gjort 2 avgiftningar med efterföljande behandling och det finns inte i några som helst öppna register. Vet att behandlingshemmet använde sig av sekretess och jag fick ha kvar både körkort och vapenlicenser (med tillhörande vapen)...

Sök inte hjälp via vården då jag tror att det finns risk för att du blir "reggad" utan sök dig direkt tex. till ett behandlingshem med sk. öppet intag, för kanske vore det på sin plats med en behandling också, istället för bara en avgiftning.

Lycka till broder!
Citera
2014-09-04, 06:24
Medlem
även om det skulle komma fram att du vart på avgiftning så tar dom inte din son ifrån dig
borde ju ses som ett plus att du vill komma ifrån ditt missbruk och ordna upp ditt liv

har sj en dotter och åkt in för 2 överdoser och det anmäldes till soc och familjerätten
har forförande kvar vårdnaden av mitt barn. det ska krävas rätt mkt innan dom tar ifrån dig vårdnaden så det behöver du inte alls oroa dig för
Citera
2014-09-04, 14:34
Bannlyst
Jag har gått i behandling i många år av och till, med överdoser och avgiftning bara för några veckor sedan. Jag har fortfarande gemensam vårdnad med mina barn, bil och körkort och äger bostadsrätt i City. Är dock arbetslös. Tyvärr fallit dit igen och konsumerar stora mängder tunga opiater varje dag.
Socialen var inte ens inkopplad sist jag gjorde avgiftning, men det var ett villkor från min sida.

Lycka till, glöm inte att du kan "ställa krav" i din avgiftningsprocess
Citera
2014-09-26, 22:35
Medlem
Tog mig till avgiftningen, efter nån timme fick jag träffa en läkare som ansåg att detta inte kunde gå genom dom. Soc kontaktade de direkt (fick jag reda på efteråt), avgiftningen kommer soc besluta om och när.

Sedan blev jag utskriven utan något att trappa ner på, så jag antar att jag blir tvungen att lämna rena prover för att behålla såväl barn som körkort.

Frågan är hur länge?, jag vet sen innan att man måste bekosta provtagningen själv, och den är inte precis gratis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in