2014-09-03, 20:15
Medlem
Vet att liknande ämnen varit uppe tidigare men jag gör ett försök iaf då jag har googlat runt en massa.
Har en liten tjej på 3 år som det skulle behövas lite extra kolla på efter vissa bravader

Men att ha typ en trax skulle inte funka så skulle behöva nån mindre typ av tracker som man tex kan lägga i skon under sulan utan att det märks. Nån som har något tips?

Vill kunna köra mot nåt färdigt övervakningsprogram och helst i realtid.
Citera
2014-09-03, 20:34
Medlem
endures avatar
Backade något på kickstarter för ett tag sedan som heter Pawtrack (för katter iofs). Men det kommer med ett färdigt program för att spåra i realtid och gps:en väger ungefär 50 gram. Det var den minsta jag kunde hitta när jag letade efter GPS till katten.

Största problemet med portabla gps-sändare är batteriet. Pawtrack räcker sex dagar innan det behöver laddas.

Sen så är det ju förstås designat för katter men som det står på webbsidan "If the collar fits, it will work!". Det betyder ju inte att du ska sätta bandet runt halsen på barnet förstås, men typ runt armleden kanske. Eller så kan den väl ligga löst i väskan som du föreslog.
Citera
2014-09-03, 20:48
Medlem
Batteritiden för min del behöver inte vara mer än garanterat 48 timmar
Citera
2017-04-18, 22:40
Medlem
Elementarts avatar
Vad skulle ni rekommendera för GPS-trackers som är små och har bra batteritid? Tänkte köpa kanske 2-3 stycken så det får helst inte vara för dyra GPS-trackers heller.

Edit: En som har bra räckvidd också, men det kanske de allra flesta har?
Senast redigerad av Elementart 2017-04-18 kl. 23:06.
Citera
2017-04-18, 23:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneill
Vet att liknande ämnen varit uppe tidigare men jag gör ett försök iaf då jag har googlat runt en massa.
Har en liten tjej på 3 år som det skulle behövas lite extra kolla på efter vissa bravader

Men att ha typ en trax skulle inte funka så skulle behöva nån mindre typ av tracker som man tex kan lägga i skon under sulan utan att det märks. Nån som har något tips?

Vill kunna köra mot nåt färdigt övervakningsprogram och helst i realtid.
Varför skall du behöva gömma den i skon om det handlar om en liten unge. Det är bara att köpa en som du fäster som armbandsklocka på barnet eller lägger i barnets ficka.

Och varför behöver en treåring GPS tracker ... ?
Citera
2017-04-19, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skall du behöva gömma den i skon om det handlar om en liten unge. Det är bara att köpa en som du fäster som armbandsklocka på barnet eller lägger i barnets ficka.

Och varför behöver en treåring GPS tracker ... ?

Rimliga frågor. Tycker det skriker att TS inte berättar hela sanningen.
Citera
2017-04-25, 15:04
Bannlyst
är det inte lite överbeskyddande? världen har ju aldrig varit bättre än idag så varför nojja?
Citera
2017-04-25, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ufflineuffline
är det inte lite överbeskyddande? världen har ju aldrig varit bättre än idag så varför nojja?
man kan ju aldrig vara för försiktig ellerhur? man vill ju inte känna den där känslan när man skippar att köpa en gps när ens barn väl blir kidnappat eller råkar illa ut :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in