Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-09-03, 14:17
Medlem
SvampBobbys avatar
Tjenare! är in need of help angående min dator, har en ny dator som jag fick med windows 8, så valde att installera windows 7 på den instället, men nu när den har startats upp så får jag inget internet. Den säger att nätverkskorts drivrutiner saknas. moderkortet är msi och internet sladden går rakt in i moderkortet.
Kan inte supermycket om datorer men allt som kan tänkas funka tar jag gärna del av!
Citera
2014-09-03, 14:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Surfar in på tillverkarens [datorns] hemsida och hämtar hem drivrutinen. Du bör kunna se på datorn efter ett modellnummer. Sök på den så finner du drivrutiner som avser din modell.
Citera
2014-09-03, 14:25
Medlem
SvampBobbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Surfar in på tillverkarens [datorns] hemsida och hämtar hem drivrutinen. Du bör kunna se på datorn efter ett modellnummer. Sök på den så finner du drivrutiner som avser din modell.

Men har testat detta, eller ja försökt iaf, fattar inte hur jag ska få över drivrutinerna till datorn då jag inte har något internet på den. och hur vet jag vad jag har för dator? vet att det är msi moderkort, ska jag söka på modellen av det då eller?
Citera
2014-09-03, 14:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampBobby
Men har testat detta, eller ja försökt iaf, fattar inte hur jag ska få över drivrutinerna till datorn då jag inte har något internet på den. och hur vet jag vad jag har för dator? vet att det är msi moderkort, ska jag söka på modellen av det då eller?

Har du tillgång till en annan dator samt ett USB-minne så har du din lösning.

Skriv ner datorns modellnummer, se handboken eller på datorn efter detta.
Citera
2014-09-03, 14:39
Medlem
är de rätt datum och år på datorn för samma hände mig sist jag installerade om datorn så funkade inte internet för att året stämde inte överens så
Citera
2014-09-03, 14:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0tti
är de rätt datum och år på datorn för samma hände mig sist jag installerade om datorn så funkade inte internet för att året stämde inte överens så

Låter som som en saknad drivrutin till nätverket då TS hade utfört en ominstallation från Windows 8 till Windows 7.
Citera
2014-09-03, 15:22
Medlem
SvampBobbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter som som en saknad drivrutin till nätverket då TS hade utfört en ominstallation från Windows 8 till Windows 7.

Jag har moderkortet msi Z77as01 men hittar inga dr4ivrutiner, det skulle vara super om ni kunde hjälpa mig att hitta dem

mvh
Citera
2014-09-03, 15:54
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampBobby
Jag har moderkortet msi Z77as01 men hittar inga dr4ivrutiner, det skulle vara super om ni kunde hjälpa mig att hitta dem

mvh

Varsågod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in