Citat:

Ursprungligen postat av 
Bankdosa

Exakt så var det med min elräkning. Fick aldrig någon och blev misstänksam. Kontaktade leverantören och då visade det sig att jag hade e-faktura. Loggade in på banken och där var den.

De flesta IT-leverantörer har ju en "min sida" eller liknade. Logga in där och kolla så inte skiten ligger och är obetald. Fast har du haft det en längre tid och de inte har "klippt linan" kan det ju hända att du fallit ur systemet på något sätt. Spara bara de pengar varje månad som det skulle kosta så du kan betala när det upptäcks. För det kommer med största sannolikhet upptäckas, lite beroende på var felet är någonstans. Sen, precis som andra redan sagt, är man själv skyldig att ha koll på sina avtal och att faktiskt betala. Orkar inte leta upp källa på det nu men är rätt säker på detta. 
Sen stämmer det att om du inte fått uppmaning om att betala inom tre år så är det för sent för företaget att kräva dig på det som  är äldre än så. Sen hur det går ihop med att man själv har ansvar för att ha koll på att fakturorna faktiskt kommer vågar jag inte svara på.