Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-01, 23:42
Medlem
Idag så fick jag en bluescreen och efter detta så får jag ett error när jag försöker boota upp den om att winloader är korrupt eller borta. Jag har ingen windowsskiva eller tillgång till tom skiva för att fixa piratkopia som jag kan använda för att repair:a heller.

Jag har försökt att fixa linux för att kunna repaia genom det men så fort jag stoppar usb stickan i datorn så fyser den fast innan jag ens får error att winloader är korrupt.

Det jag har tillgång till är ett 4gb usb minne, laptop och min stationära som inte bootar. Vad ska jag göra?
Citera
2014-09-01, 23:53
Medlem
st0ckiss avatar
Använd USB-stickan för att installera om Windows? Du har ju tillgång till en annan dator, så använd den och skapa ett installationsmedia på stickan.

Ett bra tips är att försöka söka efter lite lösningar också, om du är intelligent nog att klara det.

En sökning på Google efter "winloader.exe" gav mig 514 000 resultat, varav flera gav vägledning hur man löser problem med saknad eller korrupt winloader.exe
T.ex: www.bleepingcomputer.com/forums/t/454538/winloadexe-missing-or-corrupt/
Senast redigerad av st0ckis 2014-09-01 kl. 23:56.
Citera
2014-09-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Använd USB-stickan för att installera om Windows? Du har ju tillgång till en annan dator, så använd den och skapa ett installationsmedia på stickan.

Ett bra tips är att försöka söka efter lite lösningar också, om du är intelligent nog att klara det.

En sökning på Google efter "winloader.exe" gav mig 514 000 resultat, varav flera gav vägledning hur man löser problem med saknad eller korrupt winloader.exe
T.ex: www.bleepingcomputer.com/forums/t/454538/winloadexe-missing-or-corrupt/
4gb usbminne är för litet. Sedan så har jag googlat i timmar och den linken som du angav hjälpte inte något.

Jag blir så frustrerad när folk ber än att googla när man frågar efter hjälp på forum.
Googla är ju prio 1 sedan om det inte hjälper då frågar man.
Senast redigerad av Dewii 2014-09-02 kl. 00:06.
Citera
2014-09-02, 01:09
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewii
4gb usbminne är för litet. Sedan så har jag googlat i timmar och den linken som du angav hjälpte inte något.

Jag blir så frustrerad när folk ber än att googla när man frågar efter hjälp på forum.

4gb räcker gott och väl. Ska faktiskt installera om Windows bootloader nu, haha. Sammanträffande. Så min ISO fil är 3,7 GB så det går finemang.
Citera
2014-09-02, 07:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewii

Du behöver inte googla så länge. Sök i denna tråd då frågeställningen har varit uppe så många gånger -> (FB) *** Tråden om att formatera, installera, ominstallera, säkerhetskopia Windows

Bläddrar i slutet och in på tråden så finner du tips om rena ISO samt hur man gör ett USB-sticka till en bootbar sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in