2009-08-18, 16:35
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
http://sydsvenskan.se/lund/article538281/Dick-Harrison-soker-jobbet-som-landshovding.html

Tricky Dick är igång igen.
Se även
http://www.politikerbloggen.se/2009/08/18/22888/
där hela ansökan finns återgiven.

Tidigare har ju även Pirate Bays Peter Sunde sökt jobbet.
Citera
2009-08-18, 16:36
Bannlyst
Han skriver bra böcker , tex Jarlens sekel eller Stora döden.

Men han är lite stiff framför kameran, men vilken akademiker är inte det ...
Citera
2009-08-18, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
http://sydsvenskan.se/lund/article538281/Dick-Harrison-soker-jobbet-som-landshovding.html

Tricky Dick är igång igen.

Det vore sannerligen underbart om han finge tjänsten som landshövdning! Jag kan se honom framför mig, iförd indiandräkt med fjäderskrud och stridsyxa, inridandes genom Visbys stadsport... självklart med glasögonen på.
Citera
2009-08-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Det vore sannerligen underbart om han finge tjänsten som landshövdning! Jag kan se honom framför mig, iförd indiandräkt med fjäderskrud och stridsyxa, inridandes genom Visbys stadsport... självklart med glasögonen på.

Va fan har indiandräkt med Gotland att göra ??
Citera
2009-08-18, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
Va fan har indiandräkt med Gotland att göra ??

Landshövding?
Citera
2009-08-18, 22:22
Medlem
apanola IIs avatar
DH som landshövding, det skulle röra om i grytan!

Men jag tror att det kommer att bli någon oduglig fd ploitiker som kommer att få tjänsten, som vanligt med andra ord, men i den bästa av världar skulle DH bli hövding
Citera
2009-08-18, 22:46
Bannlyst
Harrisson är cool! Jag träffade han nyligen på ngn pub i Göteborg efter att han uppträtt i en revy Men tjock var han. Tidigare har jag tyckt att han sett vältränad ut (har tom skrivit om det i ngn tråd på fb). Nu såg han ut som han skulle explodera.Hoppas de inte gör hälso test innan han blir läns hövding
Citera
2009-08-19, 11:52
Medlem
Chef?

Han söker ju en chefstjänst på en myndighet med ca 120-130 anställda, men skriver inget om varför man ska anställa honom som just chef. Visserligen blir han Gotlands "ansikte utåt", men det var ju som chef hans föregångare totalt misslyckades. Och det är väl däri kritiken ofta ligger när regeringen tillsätter totalt förbrukade och inkompetenta landshövdingar. De kan ju kanske klara att klippa band för föra länets talan, men de är ju ofta helt värdelösa som chefer.
Citera
2009-08-19, 13:34
Avslutad
Någon som vet var Dick Harrison står politiskt?
Citera
2009-08-19, 15:40
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Någon som vet var Dick Harrison står politiskt?
PK.
Citera
2009-08-19, 16:54
Medlem
Boxarbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Harrisson är cool! Jag träffade han nyligen på ngn pub i Göteborg efter att han uppträtt i en revy Men tjock var han. Tidigare har jag tyckt att han sett vältränad ut (har tom skrivit om det i ngn tråd på fb). Nu såg han ut som han skulle explodera.Hoppas de inte gör hälso test innan han blir läns hövding

Cool? Hur kan man tycka att en som spöar på kvinnor är cool?

Citera
2009-08-19, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarbenke
Cool? Hur kan man tycka att en som spöar på kvinnor är cool?

Han har inte spöat någon kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in