Citat:
Ursprungligen postat av
theKGS
Den svenska drogpolitiken är väl knappast "kulturmarxistisk"?
Jag bestrider inte att politiken är konservativ avseende bevarandet av status quo. Faktum är dock att Bejerot grundlade den svenska narkotikapolitiken efter "tio års mycket intensiva studier i marxism och socialism". Han marknadsförde därtill sin skapelse med argumentet att "det finns en avgörande kvalitativ skillnad" mellan hans egna och andra politiska alternativ, i vilket han hänvisade till sin "bakgrund i marxistisk dialektik". Svaret på din fråga är alltså givet att svensk narkotikapolitik är fast förankrad i kulturmarxism. Det är också förståeligt att många sverigedemokrater inte vill kännas vid detta.