Citat:
Ursprungligen postat av
Kristnakrister
2 delad fråga här
Ni som drar i er 10+ gram på några dagar, hur fan bär ni er åt, min näsa är totalt jävla paj efter 1g, helt igensatt! Hur får ni ens upp pulvret efter 9 gubbar😂
Sen så har jag märkt att mina pupiller blir olika storlekar vid avtändningen på 3-cmc, ena ser ut som tefat och andra är relativt normalt, men om jag gnuggar mig i ögonen så försvinner de en stund, är de här nått jag bör va orolig för?
Den första frågan kan besvaras med att variera administreringsmetoden — det vill säga att du blandar mellan nasal, oral eller rektal administrering. Och därpå göra som ovanstående påpekar: skölj ur näsan med jämna mellanrum.
Det fetmarkerade och olika storlekar på pupillerna, så kallat
anisokori, bör du vara uppmärksam på. Det är ett tecken på instabilitet och/eller skador i hjärnan i det område som styr pupillernas storlek, eller åtminstone tyder det på påfrestning i hög grad av detta område — i synnerhet om det uppkommer plötsligt, till exempel i det här fallet genom intag av en syntetisk substans.
Jag har själv råkat ut för det i samband med för stora mängder serotonerga katinoner och det är inte alls hälsosamt för hjärnan om symtom som olika pupillstorlek visar sig. Du bör ta det lugnt ett tag och låta hjärnan vila.