2007-01-04, 13:08
Medlem
MinOrks avatar
thm-filen är thumbnail filen som är en vanlig jpg-fil (minns inte storleken).
Undrar själv hur enklaste sättet att texta filmerna är, nu har jag på en film (Ong Bak) gjort så att jag rippat den från DVD, använt PocketDIVX för att konvertera filmen med texten sparad i bilden och sen användt 3gp_Converter för att göra den till PSP-kompatibel. Lite krångligt, kan man tycka.

Om det är någon som har ett bättre sätt (homebrew önskas ej) så tipsa gärna.
Citera
2007-01-08, 00:45
Medlem
Fillzs avatar
Är det bara jag som har erfarit problemet att det är fel spel i spelmenyn på vissa av PSX-spelen? På till exempel Tekken 3, Spyro The Dragon och Crash Bandicoot 2 så visar menyn spelet "Hot Shot Golf 2" istället. Det är rätt spel när man väl startar det dock, men manualerna som följer med spelet är också dom från Hot Shot Golf 2. Inte för att det stör mig jättemycket, men det skulle vara kul att veta orsaken
Citera
2007-01-08, 00:49
Medlem
hides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillz
Är det bara jag som har erfarit problemet att det är fel spel i spelmenyn på vissa av PSX-spelen? På till exempel Tekken 3, Spyro The Dragon och Crash Bandicoot 2 så visar menyn spelet "Hot Shot Golf 2" istället. Det är rätt spel när man väl startar det dock, men manualerna som följer med spelet är också dom från Hot Shot Golf 2. Inte för att det stör mig jättemycket, men det skulle vara kul att veta orsaken

Det är bara för att de som konverterat spelen till PSP har
varit lata och inte orkat lägga in rätt bilder eller fixat save foldern.

Rekommenderar dig att tanka spel från nått seriösare ställe typ http://www.blackcats-games.net/index.php
Citera
2007-01-08, 01:15
Medlem
samuzmds avatar
Godmorgon!

Jo, jag undrar om det finns någon PSP-emulator till PC så man tillexempel kan lira GTA liren. Känner att det vore onödigt att köpa en PSP pga bara GTA jag vill åt.
Citera
2007-01-08, 06:50
Medlem
Fillzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hide

Rekommenderar dig att tanka spel från nått seriösare ställe typ http://www.blackcats-games.net/index.php
Thanks man, deras utbud var ju riktigt härligt.
Citera
2007-01-08, 13:43
Medlem
Rains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hide

Visst du har ju rätt. Men det kanske även tar lång tid att fixa edtta vad vet jag? Sen när det är gratis kan inte jag klaga men jag förstår er. Är man inte nöjd själv kan man även själv byta ut iaf ikonerna manuellt om man så vill. (vet inte om manualerna medföljer)
Citera
2007-01-08, 14:12
Medlem
hides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rain
Visst du har ju rätt. Men det kanske även tar lång tid att fixa edtta vad vet jag? Sen när det är gratis kan inte jag klaga men jag förstår er. Är man inte nöjd själv kan man även själv byta ut iaf ikonerna manuellt om man så vill. (vet inte om manualerna medföljer)

Det finns smidiga program som kan lösa detta med bilderna , Sen har jag även hört att
risken finns att ens sparningar försvinner om det inte finns en unik savefolder till spelet.

Jag tycker att om man väl tar sig tid att ladda upp spelet på nätet kan man lika gärna göra det ordentligt.
Citera
2007-01-09, 17:46
Medlem
Tänkte köpa en PSP. Men är mycket angelägen att det fungerar att lägga in spel från nätet på den. Hur går man tillväga? Vilken skall jag köpa?

ingen??
Citera
2007-01-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misär
Tänkte köpa en PSP. Men är mycket angelägen att det fungerar att lägga in spel från nätet på den. Hur går man tillväga? Vilken skall jag köpa?

ingen??
:character56:
Citera
2007-01-10, 12:25
Medlem
cerns avatar
vadå vilken det är ju bara köpa nått psp eller snackar du om vilket pack du vill köpa?
Citera
2007-01-10, 14:35
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
vadå vilken det är ju bara köpa nått psp eller snackar du om vilket pack du vill köpa?

Nej, för att spela nedladdade spel osv behövs speciellt firmwire. föreslår du köper begnangat för att vara riktigt säker, tror inte affärerna säljer gamla psp med firmwire som går att nedgradera
Citera
2007-01-10, 18:03
Medlem
Rains avatar
Jopp! Min vän köpte en på elgiganten han fick 2.50 vilket är ganska långt tillbaka. Kollar du på sidan av kartongen så står det en bokstav mellan A-N tror jag. A-K skulle vara perfekta men högre går även.

Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Nej, för att spela nedladdade spel osv behövs speciellt firmwire. föreslår du köper begnangat för att vara riktigt säker, tror inte affärerna säljer gamla psp med firmwire som går att nedgradera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in