2014-08-30, 15:58
Medlem
Hej!
I onsdags kväll så tog jag överdos på antabus i kombo med alkohol. Tog väl cirka 20-25 stycken och varje tablett ligger på 200mg.
Jag skriver inte detta för att berätta varför jag gjorde som jag gjorde utan för att vilja veta hur länge antabusen är kvar i kroppen tills man kan börja dricka igen utan konstigheter.
Vill ha seriösa svar. Tack!
Citera
2014-08-30, 16:04
Medlem
Med tanke på dosen så skulle jag vilja säga minst 1 månad.
Citera
2014-08-30, 16:14
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Om halveringstiden är runt 10 timmar så är det bara att räkna.
Citera
2014-08-30, 16:25
Bannlyst
en tablett på 400mg brukar hålla i sig 5 dagar så det lär vara ett bra tag
shit, 20 tabletter, stackars din lever
Citera
2014-08-30, 21:21
Medlem
NSOs avatar
Eftersom trådstarten inte handlar om drogrehabilitering utan är en läkemedelsrelaterad fråga så prövar jag att flytta tråden till Medicin och hälsa.
Drogrehabilitering --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2014-08-30, 21:33
Medlem
E.W.s avatar
Antabus sitter sällan kvar i kroppen längre än 2 veckor.
Citera
2014-08-30, 22:25
Medlem
På 70-talet blev jag påtvingad att ta antabus för att få behålla jobbet. Jag fick två gånger i veckan besöka en alkoholpolikllinik, där jag fick antabus i form av pulver, som var uppblandad med vatten. Jag fick dricka denna sörja under bevakning av en sköterska. När jag kände att jag ville dricka igen, avstod jag från besöken. Det tog minst fem dagar innan jag kunde svepa i mig alkoholhaltiga drycker utan att känna antabusens effekter. År 1985 gick jag ned till havet och slängde de sista burkarna av denna vara. Sedan dess har jag ej tagit någon tablett av denna sort.

Det hände lite då och då att jag drack med antabus i kroppen, vilket medförde att jag fick hjärtklappning och blev eldröd över hela kroppen Jag har förstått att ett sådant beteende kan ge hjärtfel och kanske även skada levern. Men nu vid 75 års ålder har jag perfekta levervärden. Mycket märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in