Citat:
Ursprungligen postat av
hubbabubblor
Ang höjdledd: Är det att du vill ha lite marginal/luft i toppen för utblåset och usb-hubben som du inte vet hur lång sido-plattan är och därför rädslan? Lite märkligt att det inte är specat i manualen. Vettekatten om den är skalenlig men ser väl ut att kunna vara 150 "hög". Eller missförstår jag dig nu?
Och skruvarna är rädslan att skruvarna är för långa och går igenom bordsplattan? Inte en rädsla att de inte är långa/djupa nog för att fästa bra?
Kjelle brukar väl vara ganska snälla med retur, alt gå till butiken/ring butiken och fråga. De borde väl kunna öppna paketet och kolla på just skruvarna. Eventuellt mäta på sido-plattan.
Amazon.co.uk?
Ja precis. Nej du missförstår mig inte alls. Ja bordsplattan är väldigt tunn (2cm) och de skruvar som används på undersidan för att fästa plattan i metallramen har gängor som är max 11mm långa.
Nu när jag har bordet här så är jag osäker på om jag ens kan ha upphängning. Bordsskivan vilar på en H-formad metallram på undersidan och den enda fria ytan där under är liksom mitt på bordet, längst bak; och då får datorn lov att vara roterad 90 grader - och kommer då således vara ivägen för mina långa ben.
Har nu testat att höjdreglera bordet och insåg att det räcker att jag skaffar en ny DVI-kabel av rätt längd så undviker jag trubbel. Dock så skulle jag vilja undvika att ha datorn ståendes på golvet pga allt damm där. Hade jag varit mera händig med verktyg och träarbete så hade jag gjort en smal och avlång liten pall som chassit hade kunnat stått på (lite svårt att hitta en pall med typ dimensionerna 22cm x 55cm (BxL) nämligen)