Citat:
Ursprungligen postat av
Ny.Koala
Folk sger ju alltid att man ska sprida risker och pengar, men vore det s dumt att satsa en rejl kosing enbart p denna aktie?
Den gr vl ofrskmt bra och lr knappast g i konkurs eller liknande.

Eller brukar sdana hr fretag med chefer vara riktiga skojare egentligen med en massa skulder de dljer frn offentligheten s att allt bara kraschar en vacker dag och de tar alla aktiesparares pengar?
r ny inom detta s har ingen bra koll dessvrre, har bara sparat p sparkonton med kass rnta innan.
Haha! ntligen ngon till som frkastar det ljliga med att sprida risker hit och dit. Beroende p dina ml vet jag inte om just Amazon r bsta valet. Hller med om att de r skra i meningen vlvervakade och i framtidsbrancher, men de kommer knappast att upprepa samma kurva som de tidigare 20 ren. Vill du bli en bra investerare fr tillvxtbolag tycker jag dock att det r helt rtt att brja med enbart en aktie.
Investera bara lite frst, och vlj grna en riktig raket som stigit rejlt (annars r det knappast ett tillrckligt bra bolag).
Lr dig s mycket som bara mjligt om fretaget, och d menar jag inte ljliga P/E-tal eller TA-analyser, utan tekniken bakom och hela marknaden. Frsk att frst varenda teknisk detalj i vad de gnar sig t. Kolla konkurrensen. Lr dig alla konkurrenter. Vilka verkar bttre? smre? varfr? Vilken teknik kommer att ka? Vilket sljer bst? Vilka deals skapar bolaget och med vilka andra viktiga bolag?
Med tiden kar du antalet bolag, och ven din ursprungliga investering. Hela tiden med mer knsla och bttre underlag.
Det kommer inte gratis, men r vldigt roligt att kunna saker.