Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-28, 23:33
Medlem
Tja. Ska på studentsittning och måste visst ha kostym då klädkod är kavaj. Känns jävligt ovärt att bränna 3k eller mer på detta fast antar att det är bara att suga upp det och tänka på att den förhoppningsvis kommer till använding senare..

Mitt första tänk var brothers, ser att de har några kostymer, kollade denna http://www.brothers.se/shoplook/inde.../lookid/355738 tyckte den ser rätt cool ut på datorn iallafall.

Tips, vart köper jag annars kostym? Vart fan köper man skor? Skjortan får vara färgad vad jag fattat (då det är kavaj), vad för färg funkar?
Citera
2014-08-28, 23:42
Medlem
Boblovebudss avatar
Gå in på zara, köp svart kostym med vit skjorta, och slipps i en färg du tycker är snyggt ex. blå, röd och en pocketsquare, vet ej vad det heter på svenska men en liten näsduk du har i bröstfickan i matchande färg till slipsen. Sen gå du in på din sko, johansson eller vad budget affärerna heter nu förtiden och ber att få prova ett par skor som matchar svart kostym. Helst bruna eller svarta skor, välj gärna ett par bekväma skor då det suger att få ont i fötterna.
Citera
2014-08-28, 23:42
Medlem
Känns dock som att det inte behöver vara grymt uppklätt om det bara står "Kavaj". Kör kanske en ny kavaj och chinos.
Citera
2014-08-28, 23:43
Medlem
apelsinhimlens avatar
Hej!

Ta kontakt (ring, SMS:a eller skriv via Facebook) för att höra om du kan låna kläder av någon inför sittningen.

Känner du någon av ungefär samma storlek som också bor i ditt närområde?
Citera
2014-08-28, 23:45
Medlem
colabulles avatar
Vilken människa äger INTE en kostym?

Du är fan en skam för mänskligheten.

Gå till HM där är det ännu billigare, eller varför inte Stadsmissionen där kan du nog fan få den gratis, Om det nu är ett sådant jävla problem/moment att köpa en kostym helvete.
Citera
2014-08-28, 23:46
Medlem
apelsinhimlens avatar
Kan du låna kläder av någon?

Det är min första tanke.

Finns det någon bekant, i din storlek och i ditt närområde, som har stor garderob?
Citera
2014-08-29, 00:13
Bannlyst
Inget fel på den där brothers-kostymen. Kör på den du.
Citera
2014-08-29, 00:27
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Vill du att det ska vara fint kan du alltid besöka Ströms, beroende på vart du bor visserligen, där köper jag mina kostymer, är mycket nöjd.
Citera
2014-08-29, 01:03
Medlem
Köp en kostym likt den du har tänkt dig eller någon för lite mer (beroende på din ekonomiska situation). En kostym med tillhörande slips/näsduk samt skor i viss mån kommer med största sannolikhet att användas fler än 1 gång, se det som en investering!
Citera
2014-08-29, 06:55
Medlem
TantGuls avatar
Kavaj betyder mörk kostym.
Precis som TS anger
http://www.dn.se/mat-dryck/etikett/krangliga-kladkoder/

Dressman - där köpte jag en svart (begravning) kostym för några år sedan. under 1500.

Köp en mörk (inte svart) kostym. Om inte magen ökar i omfång kan du ha den i många år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in