2014-08-28, 03:11
Medlem
Vad tror vi om detta då? Tjafs på krogen eller uppgörelse? Tycker det första låter mer sannolikt. Mycket skitfolk på Söder och förvånar mig inte om detta skett i anslutning till något sunkhak kring Björns trädgård.

Länk: http://www.expressen.se/nyheter/dubbla-mordforsok--tva-personer-gripna/
Citera
2014-08-28, 03:11
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Polisen larmades natten mot torsdagen till Högbergsgatan på Södermalm i Stockholm.
Två män hittades knivskurna och får vård på sjukhus, uppger TT.
Två personer greps senare för inblandning i det dubbla mordförsöket.

[---------]

Det är oklart var knivskärningen av männen har skett. Enligt TT har det antingen inträffat inne på eller utanför en krog på Högbergsgatan på Södermalm.

Citera
2014-08-28, 03:15
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Polisen har gripit två män, misstänkta för inblandning i ett fall med dubbla mordförsök på Södermalm i centrala Stockholm. Två andra män får vård på sjukhus efter att ha blivit knivskurna, antingen inne på eller utanför en krog på Högbergsgatan.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/3859690.svd

Korgbråk på Södermalm. Det borde finnas många vittnen till händelsen.
Citera
2014-08-28, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abiat
Vad tror vi om detta då? Tjafs på krogen eller uppgörelse? Tycker det första låter mer sannolikt. Mycket skitfolk på Söder och förvånar mig inte om detta skett i anslutning till något sunkhak kring Björns trädgård.

Länk: http://www.expressen.se/nyheter/dubbla-mordforsok--tva-personer-gripna/
Högbersgatan står det ju!
Citera
2014-08-28, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusgata
Högbersgatan står det ju!
Upptäckte det i efterhand! Skyller på tröttheten haha
Citera
2014-08-28, 03:54
Medlem
Douche-chills avatar
Högbergsgatan är lång och jävlig. Vilken krog kan det handla om? Nära Götgatan månne?
Citera
2014-08-28, 04:21
Medlem
Mycket tyder väl på att det "Högbergs" i hörna Högbergsgatan/Götgatan.En halvtaskig sylta som har öppet till 01, så tiden stämmer ju ganska hyfsat också.
Citera
2014-08-28, 04:22
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Högbergsgatan är lång och jävlig. Vilken krog kan det handla om? Nära Götgatan månne?

Finns dåligt om krogar på den Gatan och avspärrningarna som ab har fotat ligger precis utanför pundarhemmet Bostället som ligger på högbergsgatan mellan bågen och södra latin.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/19436893/800/normal/7513585e3a268/SZ308F2B.JPG

Sätter mina pengar på att det handlar om pundare som knivat på varandra

Edit:
Är det någon bar inblandad kan jag tänka mig det att det handlar om baren på götgatan 23 eftersom den är precis vid högbergsgatan, nära macdonalds slussen och har öppet till 01.
Senast redigerad av mingtian 2014-08-28 kl. 04:29.
Citera
2014-08-28, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Finns dåligt om krogar på den Gatan och avspärrningarna som ab har fotat ligger precis utanför pundarhemmet Bostället som ligger på högbergsgatan mellan bågen och södra latin.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/19436893/800/normal/7513585e3a268/SZ308F2B.JPG

Sätter mina pengar på att det handlar om pundare som knivat på varandra

Edit:
Är det någon bar inblandad kan jag tänka mig det att det handlar om baren på götgatan 23 eftersom den är precis vid högbergsgatan, nära macdonalds slussen och har öppet till 01.

Vad har nära McD Slussen med saken att göra? Ligger säkert 10 krogar på götgatan som ligger närmare Slussen.

Men jag tror att Högbergs är den enda pub som ligger på Högbergsgatan faktiskt. Om man räknar bort någon italiensk och indisk restaurang.
Citera
2014-08-28, 06:37
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Vad har nära McD Slussen med saken att göra? Ligger säkert 10 krogar på götgatan som ligger närmare Slussen.

Men jag tror att Högbergs är den enda pub som ligger på Högbergsgatan faktiskt. Om man räknar bort någon italiensk och indisk restaurang.

"Kort senare inkommer uppgifter om att ytterligare en man med knivskador påträffats. Den här gången på en snabbmatskedja vid Slussen"
Citera
2014-08-28, 10:38
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
"Kort senare inkommer uppgifter om att ytterligare en man med knivskador påträffats. Den här gången på en snabbmatskedja vid Slussen"

Haha, är du ens boende i Stockholm? Högbergsgatan ligger ner mot Medis, medan McDonalds Slussen ligger mot stadsgårdskajen och långt ifrån den matbutiken som artikeln nämner. Den Matbutiken de menar på är den som ligger precis vid tunnelbanan i mitten av Götgatsbacken typ ditt den knivskurna tagit sig antagligen via götgatsbacken.

Jag gissar på Högbergs. Mycket stök där. Ett av BO (inte brottsoffret, utan Bajen Orphans) stammishäng.
Citera
2014-08-28, 11:11
Medlem
Bor precis i korsningen högbergsg/Götgatan men va inte hemma igår dessvärre. Skulle dock tippa på baltazar ,, där är det ofta stök mellan filurer från alla olika ställen här i stan som gillar att stå på gatan o jämföra vem som kan låta högst. Ja har blivit vittne till x antal hoppningar på huvuden samt storbråk utanför den krogen. Gamla högbergs, nu mera baras bar, var det oftast de gamla ägarna, de4-5 bröder som brukade puckla på varandra lite då o då... Ska luska lite mer i detta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in