2014-08-27, 21:02
Medlem
Jag undrar vilka erfarenheter folk har av pensiono.se

Från pensiono.se:

Citat:
Välkommen till Sveriges ledande jämförelsetjänst av pensionsbolag. Pensiono jämför avgifter och villkor i dina pensionsförsäkringar med övriga pensionsbolag. Vi visar hur höga avgifter du betalar och hur du sänker dem.

Jag blev medlem någon gång i våras efter att kämpat minst lika länge med att flytta en del utspridda tjänstepensioner utan framgång. Till sist så tröttnade jag så pass så att jag tyckte att det kan vara värt att lägga några kronor på att få hjälp med flyttarna.

Sedan jag blev medlem och ha begärt några flyttar av tjänstepensioner har jag inte hört ett enda ord från företaget. Jag har mailat och använt formulär på hemsidan. När jag loggar in på hemsidan står det bara att flytten är pågående och så har det stått i ett halvår.

Är det skojare eller ett seriöst företag?
Citera
2014-08-29, 08:43
Medlem
Paddjakts avatar
Min fru och jag anmälde oss i början av året för vi har noll koll på vår pension... som alla andra förmodligen. jag hade inget som var flyttbart så måste dras med avgifterna tills det går att ändra, men frun hade en tjänstepension på ca 800tkr som hon fick hjälp att flytta, det försvann några tusen i flyttavgift men med tanke på att hon sänkte sina avgifter rejält så är det nog intjänat rätt snart. Fick trevlig bemötande av mannen som ringde och gick igenom allt, så jag tycker de känns seriösa. Efter det har jag också läst ofta om dem i tidningen. Dock tog det typ 4 månader för allt o bli klart, men fick höra att det är så det är när man ska flytta pensionspengar.
Citera
2014-08-29, 23:58
Medlem
Finansmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddjakt
Min fru och jag anmälde oss i början av året för vi har noll koll på vår pension... som alla andra förmodligen. jag hade inget som var flyttbart så måste dras med avgifterna tills det går att ändra, men frun hade en tjänstepension på ca 800tkr som hon fick hjälp att flytta, det försvann några tusen i flyttavgift men med tanke på att hon sänkte sina avgifter rejält så är det nog intjänat rätt snart. Fick trevlig bemötande av mannen som ringde och gick igenom allt, så jag tycker de känns seriösa. Efter det har jag också läst ofta om dem i tidningen. Dock tog det typ 4 månader för allt o bli klart, men fick höra att det är så det är när man ska flytta pensionspengar.

Har ingen större erfarenhet av pensiono men kan bara bekräfta att det brukar ta några månader att flytta en pension så det är inte pensiono som är sega.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in