Citat:
Ursprungligen postat av
KimKuk-Jing
Följt fler olika debatter senaste tiden där jag sett SÄPO-agenter sitta i publiken väldigt nära Jimmie Åkesson. Att jag vet att de är SÄPO-agenter beror på att de är samma personer som följer med honom ut och in. De skiljer ut sig väldigt mycket och det märks att det enbart är Jimmie Åkesson som har SÄPO-agenter så nära honom. Detta skedde både i skoldebatten och i utfrågningen av Jimmie Åkesson. SÄPO-agenter som sitter väldigt nära honom. Man ser aldrig SÄPO-agenter för andra partiledare sitta med i publiken. Inte ens Reinfeldt har människor som skyddar honom på samma sätt som Åkesson. Går man bak i historien finns det inte heller livvakter som funnits nära andra politiker. Persson hade aldrig samma personskydd. Gäller heller inte bara debatter utan ett allmänt rörelsemönster där man ser att Åkesson alltid har livvakter på några meters avstånd. Släpps han av följer alltid livvakter efter honom. Bilen åker iväg direkt i en otroligt snabb fart.
Då jag inte sett detta otroligt närvarande personskydd tidigare för Jimmie Åkesson, då det inte går att jämföra med tidigare politiker i historien undrar jag om Åkesson är under ett allvarligt hot som inte går att jämföra med något tidigare? Känns väldigt obehagligt.
Någon som sett andra tendenser som tyder på detta?
Förra gången var det en gräddtårta. Nästa gång kanske det är syra, vem vet. Vi får hoppas att de är mer på hugget denna gång Skräpos personskydd.