Citat:
Ursprungligen postat av
cramor
Kan man köpa detta på typ ica? Dricker man det eller tvättar huden i det? Hjälp!
Edit: Ja man dricker ju inte vinäger men tänkte om man typ spär ut det med någonting

Citat:
Ursprungligen postat av
szabo
Man kan dricka det, men spä ut det med vatten! Finns vitaminer i vinägern nämligen.
Tror dock att det var tänkt att använda det som toner, men nu blev jag faktiskt osäker
Finns att köpa i vilken mataffär som helst!

Häll på en bomullstuss som du drar runt i ansiktet efter att du tvättat det, sen smörjer du in dig men en återfuktande kräm efteråt. Helt vanlig ekologisk äppelcidervinäger, behöver inte vara något speciellt märke! Finns i alla matbutiker. Jag har inte hört talas om någon i Sverige som använder äppelcidervinäger till huden, alla kollar på mig som om jag vore ett freak när jag säger det, så jag tror knappast någon i kassan på ICA kommer dra några slutsatser när du ska betala!
Sök på "acne apple cider vinegar" på youtube eller google så kan ni läsa/höra om hur andra använt det och vad de tycker

Själv är jag helt frälst på äppelcidervinäger efter att en bekant i USA berättade om det. Använder det främst till att ta bort födelsemärken, men det är en annan tråd