Citat:
Ursprungligen postat av
Bangar_inte
Är dina kappilärer blockerade drabbas du av kraftig smärta, ligga på golvet ropa på mamma, den sortern.
Att dina tår blir blå kan tyda på mycket, men dom får för lite syre ialf. Sov med kudde under fötterna för att underlätta cirkulationen. åk sedan till vårdcentralen för att kolla Diabetes, fönstertittar sjuka diskutera om det har med rökning att göra. Är det inte det får undersöka din cirkulation
Att fingrarna domnar i lägen dom inte vanligtvis har innebär inte en propp. Människor som får Djupa tromboser eller syrebrist i tårna pga diabetes upplever inte stickningarna. Så det måste vara en annan faktor tillsammans med syrebristen som skapar stickningarna. det är ialf ofarligt sålänge de inte håller i sig på ena sidan av kroppen/ansikte och är ihållande. Då kan det vara stroke, alltså inget som skapar syrebrist i områden förrutom i hjärnan.
Ofan. Ang fingrarna, så är det säkert nå nervskada jag dragit på mig då pga tjacket eller nått..
Jo, jag har haft nå liknande stroke grej förr. Ingenting visade testerna, men halva ansiktet hängde liite , speciellt pannan o mungipan.. Mungipan blev permanent. Dock ytterst lite. Vettefan vad det var för nått, alla värden var perfekta, HB värde 120, ingenting på MRT röntgen etc. Åkte in med ambulans med prio etta, "eventuell stroke" enligt ambulanspersonalen. Men när vi kom fram till akuten så var alla symptom booorta ^^
Jag har försökt få nå svar av nån, men inte en jävel vet. Du kanske vet? Egentligen så är jag mest intresserad utav vad fan detta är?? Det är min underarm ovansida. Det där pluppade upp några minuter innan stroke symptomen kom.
http://sv.tinypic.com/r/6ggehh/8
Edit - Kudde under fötterna? Du vet säkerligen mer om mig i detta ämne, men försvårar man inte det hela om man lägger en kudde under fötterna? Jag menar, då kommer fötterna högre upp=Mer tryck krävs för att få blodet lika långt typ.. Liksom, ju högre upp jag tar fötterna, ju blåare blir dom.