2015-07-15, 00:02
Medlem
Hej!

Jag vill börja med att beklaga din mammas tillstånd. Det måste vara otroligt jobbigt både för henne och för dig som är närstående. En känsla av maktlöshet utan dess like.

Efter flertal operationer men ingen förbättring så tycker jag absolut att du ska satsa på att beställa hem CBD-olja till din mamma. Dels för att det bevisat sig vara en mirakel-kur vid mängder olika cancer-tillstånd och det finns ingen tid att förlora. Funkar det så funkar det, gör det inte det så gör det inte. Det är helt självklart att ni ska testa detta.

Mitt tips är att titta runt lite på internet (seriösa sidor!) eller om ni/hon har råd så tycker jag personligen att ni borde åka ner till Amsterdam och träffa en läkare där och låta henne få sin behandling där. Kanske kan du maila någon nere i Holland och se om dom kan hjälpa dig lite? Eller alternativt som andra nämnt tidigare åka ner till Christiania och se om du kan få tag i olja till ett vettigt pris.

Läs på internet, där hittar du allt!

Du får gärna uppdatera oss mer sedan om hur det går och om det blev någon behandling. Att bli behandlad med olja tycks hjälpt otroligt många människor som inte trodde att det fanns någon lösning.

Skänker er båda all styrka och positiv energi så hoppas vi på att denna underbara växt ännu en gång räddar liv!
Citera
2015-11-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kysstiarslet
Det där är ju inte sant. Cannabis hämmar faktiskt de flesta cancer-sorter. Det bästa är att kombinera cannabis med skolmedicinsk behandling.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24373545
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22963825
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23349970

Ja..
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4976640

"Cancercellerna dör snabbare om man tillsätter cannabinoider och svarar därmed bättre på annan cancerbehandling, säger Sofia Gustafsson, intitutionen för farmakologi och klinisk neurovetenskap."

Går det inte lika bra att vappa? Mitt immunförsvar blir i vart fall starkare av det.
Citera
2015-11-04, 02:22
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Fick hem min olja idag, så nu ska det bli spännande att se.
Citera
2015-11-04, 02:37
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Fick hem min olja idag, så nu ska det bli spännande att se.

Om cancern försvinner eller?
Citera
2015-11-04, 03:03
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m1ndCTRL
Om cancern försvinner eller?

Om min hjärntumör minskar mer, ska göra mrt imorgon av den så sen kan jag starta med oljan o se hur den kommer fungera eftersom jag inte behandlas för den på annat vis längre. Sen vill jag också se hur oljan kan hjälpa den psykiska biten som tagit stryk nu under så många år som sjuk.
Citera
2015-11-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag beklagar verkligen vad som händer din mor, min pappa dog i cancer. Jag förstår att man i en desperat situation greppar efter alternativa metoder, och att blott hoppet om att det kan fungera verkar för att hålla modet uppe.

Med det sagt finns det inga solida belägg för att några alternativa behandlingar fungerar, förutom för att lindra. Det är otroligt upprörande hur charlataner när sig på lidande när de påstår att örter och annat skall bota cancer.

Jag tycker att du ska fråga dig själv om du verkligen tror på dessa örter och plantor, eller om det handlar om att hålla hoppet uppe för din mamma.

Fast om traditionell behandling inte fungerar, varför skulle man inte testa andra alternativ då? Det är ju skillnad på att betala 40 000kr för att någon skall driva ut cancern med wodo och att köpa cbd olja för 200kr. Jag hade lätt testat cbd olja om jag var i samma sits. Hade slängt i mig en jävla massa askorbinsyra också. Funkar det inte så har man ju i alla fall testat och inte blir man pank på vägen heller. Why not liksom, det är ju inga stora pengar vi pratar om i fallet med cbd olja.

Beklagar förövrigt verkligen din pappas bortgång.
Senast redigerad av SpaceBase 2015-11-12 kl. 15:06.
Citera
2015-11-13, 19:07
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Om min hjärntumör minskar mer, ska göra mrt imorgon av den så sen kan jag starta med oljan o se hur den kommer fungera eftersom jag inte behandlas för den på annat vis längre. Sen vill jag också se hur oljan kan hjälpa den psykiska biten som tagit stryk nu under så många år som sjuk.
Nu är jag inte säker själv på hur effektivt det är just mot hjärntumören (finns verkligen ingen rådande konsensus - studier säger både det ena, det andra och det tredje), men det kan säkert lindra den psykiska biten.

Lycka till! Har du möjlighet och vilja får du gärna höra av dig en bit in i framtiden om behandlingens effekter.
Citera
2015-12-18, 22:01
Medlem
Har ni testat Gerson-terapi? Curcumin och Ingefära?
Citera
2015-12-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag beklagar verkligen vad som händer din mor, min pappa dog i cancer. Jag förstår att man i en desperat situation greppar efter alternativa metoder, och att blott hoppet om att det kan fungera verkar för att hålla modet uppe.

Med det sagt finns det inga solida belägg för att några alternativa behandlingar fungerar, förutom för att lindra. Det är otroligt upprörande hur charlataner när sig på lidande när de påstår att örter och annat skall bota cancer.

Jag tycker att du ska fråga dig själv om du verkligen tror på dessa örter och plantor, eller om det handlar om att hålla hoppet uppe för din mamma.

Antingen är du dum i huvudet eller så ljuger du.
Det finns massor av bevis. Många människor som vart dödsdömda har botat sig utan cytostatika.
Citera
2015-12-20, 22:07
Medlem
Försöker hitta samma, av vad jag kunnat läsa mig till är det effektivast (mot cancer) med olja som innehåller både thc och cbd, inte så lätt att få tag på här i sverige alltså.. någon här som kan rekommendera en pålitlig nätsida om man skulle vilja beställa?
Citera
2015-12-21, 19:27
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Nu är jag inte säker själv på hur effektivt det är just mot hjärntumören (finns verkligen ingen rådande konsensus - studier säger både det ena, det andra och det tredje), men det kan säkert lindra den psykiska biten.

Lycka till! Har du möjlighet och vilja får du gärna höra av dig en bit in i framtiden om behandlingens effekter.

Mrt-svaret visar att min tumör minskat avsevärt.
Citera
2015-12-21, 23:26
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Mrt-svaret visar att min tumör minskat avsevärt.

Awesome. Jag är helt övertygad om att cannabis hjälper vid cancer. Det absolut bästa är en CBD/THC ratio på 1:1. Dvs lika mycket THC som CBD. En mycket effektiv strain ligger på runt 5% av vardera. Det finns extrema varianter tex Charlottes web på uppåt 20% CBD. Sen ska tilläggas att det finns åtskilliga andra nyttiga cannabinoider u cannabis.

Jag bodde i Amsterdam i två år och lärde mig en hel del av både odlare och coffeeshopföreståndare.

Endocannabinoidsystemet är fascinerande. Och ur en rent medicinsk synvinkel är dess nuvarande lagliga status ett skämt. Så är även psykadelier inom psykiatrin men det är en annan historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in