2014-10-01, 16:57
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Tjena Micke!

Vilka vapen har du personligen tillgång till, och vilka av dessa har du använt i strid?
2014-10-01, 17:24
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Tjena Micke!

Vilka vapen har du personligen tillgång till, och vilka av dessa har du använt i strid?
AK-74, Savage 30-06, Remington 700 .338M, Makarov 9mm, RPG och SVD ar de vapen jag anvant i strid. Vapen jag har tillgang till ar val allt fran 9mm till T-72 om jag vill skjuta pa ovningsfaltet.

/Micke
2014-10-01, 18:12
Medlem
cirkuspoliss avatar
Efter att ha slöläst lite i tråden så undrar jag följande;

Förutom att herrn tråden handlar om verkar vara en våldsfixerad nazist vilket i sig är icke önskvärt, varför ska han tillåtas återvända till Sverige? En jämförelse med vilken IS-terrorist som helst är nära till hands och denne man är dessutom bekräftad systemfiende, inte minst av herrn själv.

En uppenbar belastning för oss demokrater, eller vad säger ni?
2014-10-01, 18:22
Medlem
NirvanAs avatar
Kommer Micke "tas hand om" av Säpo när han kommer hem eller räknas han inte in i samma gren som ISare?
2014-10-01, 18:46
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Efter att ha slöläst lite i tråden så undrar jag följande;

Förutom att herrn tråden handlar om verkar vara en våldsfixerad nazist vilket i sig är icke önskvärt, varför ska han tillåtas återvända till Sverige? En jämförelse med vilken IS-terrorist som helst är nära till hands och denne man är dessutom bekräftad systemfiende, inte minst av herrn själv.

En uppenbar belastning för oss demokrater, eller vad säger ni?

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer Micke "tas hand om" av Säpo när han kommer hem eller räknas han inte in i samma gren som ISare?
Mig veterligen är det inte ett lagbrott att delta i ett krig åt annan makt för svenska medborgare? Det väsentliga ligger väl i om man har begått krigsbrott eller om man kan misstänkas vara en säkerhetsrisk när man kommer tillbaka till Sverige. Folk får gärna rätta mig om jag har fel här.

Sedan är ju inte den sida som Skillt deltar i den "onda" sidan enligt det svenska etablissemanget. Helst skulle man ju propagera för att även IS tillhörde dom "goda", precis som man gjorde med FSA, detta då dom strider mot den, i deras ögon, ondskefulla Assad. Dock har ju Islamiska Statens PR-avdelning omöjliggjort en sådan vinkel p.g.a. sin förkärlek till pervers gore i sina videoutskick.
2014-10-01, 19:00
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Mig veterligen är det inte ett lagbrott att delta i ett krig åt annan makt för svenska medborgare? Det väsentliga ligger väl i om man har begått krigsbrott eller om man kan misstänkas vara en säkerhetsrisk när man kommer tillbaka till Sverige. Folk får gärna rätta mig om jag har fel här.

Sedan är ju inte den sida som Skillt deltar i den "onda" sidan enligt det svenska etablissemanget. Helst skulle man ju propagera för att även IS tillhörde dom "goda", precis som man gjorde med FSA, detta då dom strider mot den, i deras ögon, ondskefulla Assad. Dock har ju Islamiska Statens PR-avdelning omöjliggjort en sådan vinkel p.g.a. sin förkärlek till pervers gore i sina videoutskick.

"Utgör en säkerhetsrisk" är väl ganska prick huvudet på spiken. Men då blir det väl Säpo, givetvis.

Du har ju givetvis rätt om propagandan, ska bli intressant att se hur krigsbrottsbiten blir i slutändan. En oerhört intressant jämförelse är ju Jugoslavien och vad som kom fram efteråt, speciellt då om "legosoldater".
2014-10-01, 19:23
Medlem
WaltherVonKnopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
"Utgör en säkerhetsrisk" är väl ganska prick huvudet på spiken. Men då blir det väl Säpo, givetvis.
...något som bara påverkar Skillt om han någon gång skulle söka ett arbete där säkerhetsprövning sker. Vilket ter sig rätt otänkbart att han kommer att göra.

En sådan prövning sker mer på politiska grunder än verkliga skäl, det finns ingen anledning att tro att Skillt skulle vara illojal mot svenska folket, möjligen mot staten - men stat och folk är två skilda saker.
2014-10-01, 19:25
Medlem
WaltherVonKnopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Säpo "tar inte hand om" varken IS-krigare eller sådana som Skillt när de kommer hem.

Däremot har Säpo bevakning på hemkomna IS-krigare eftersom sådana människor kan på goda grunder antagas vara tokiga islamister och därmed vara involverade i terroristplaner eller understödjande av terroristnätverk.

Möjligt att Skillt får några dygns span på sig av Säpo, då handlar det antagligen mest för att se om han återgår till nazistandet. Efter några dagar lär Säpo tröttna och allt återgår till det normala.
2014-10-01, 19:45
Medlem
Harbards avatar
Det är väldigt svårt att ta reda på ifall Skillt begått krigsbrott, det är ju uppenbart att han har gjort det, mördat en annan människa men som sagt, finns det inga bevis, vilket det inte finns så är han helt fri. Det är precis så här som en något högt uppsatt i försvarsmakten uttryckte sig när frågan om Skillt kom up.

Tyvärr så stödjer jag inte Skillt i det han gör, jag är helt på motsatt sida när det gäller Ukraina krisen och hade jag fått chansen att delta på det sätt Skillt gör ( fast på motsatta sidan ) så hade jag inte tackat nej.. Jag må ha samma åsikter som Skillt på hemmaplan men jag är inte alls förtjust i den väldigt korrupta ukrainska staten samt är jag less på all denna russofobi och amerikanska propagandan som har uppstått.

Jag respekterar Skillt i det han gör och vad han står för / slåss för, och att han verkligen agerar istället för att bara sitta framför datorn hemma som oss flesta gör.

( tona dock ner med " Till valhall " fasonerna för jag är redigt Fornsedisk och utövar denna religion och tycker det låter otroligt märkligt att du använder detta ord )
Senast redigerad av Harbard 2014-10-01 kl. 19:48.
2014-10-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltherVonKnopf
Säpo "tar inte hand om" varken IS-krigare eller sådana som Skillt när de kommer hem.

Däremot har Säpo bevakning på hemkomna IS-krigare eftersom sådana människor kan på goda grunder antagas vara tokiga islamister och därmed vara involverade i terroristplaner eller understödjande av terroristnätverk.

Möjligt att Skillt får några dygns span på sig av Säpo, då handlar det antagligen mest för att se om han återgår till nazistandet. Efter några dagar lär Säpo tröttna och allt återgår till det normala.

För det första har denna person redan en fil hos SÄPO redan innan han fick detta märkliga infall. Och det är klart att SÄPO kommer förhöra honom.

För det andra. Vilken otroligt sorglig figur han är. Gränslöst sorglig. Har träffat en del individer som gjort några vändor som soldat under FN eller NATO mandat, killar som inte får till livet här hemma. Institutionaliserade av att tillhöra ett gäng med högt adrenalinpåslag, samma mekanismer som kriminella uppger när de uttrycker rädsla för att lämna fängelset.

Men tråden huvudperson, som skulle ut och brännmärka kriminella/pedofiler/invandrare/vänstersympatisörer, han jobbar nu med att skjuta ihjäl folk. Vilken dubbelmoral!
2014-10-01, 20:34
Medlem
gubbtrynets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
AK-74, Savage 30-06, Remington 700 .338M, Makarov 9mm, RPG och SVD ar de vapen jag anvant i strid. Vapen jag har tillgang till ar val allt fran 9mm till T-72 om jag vill skjuta pa ovningsfaltet.

/Micke
vilket vapen använder du mest i strid?
2014-10-01, 23:43
Medlem
WaltherVonKnopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
För det första har denna person redan en fil hos SÄPO redan innan han fick detta märkliga infall. Och det är klart att SÄPO kommer förhöra honom.
Det har han säkert. Förhöra om vad? Han är inte misstänkt för något brott. Upplysningsvis? Jag vet inte om Skillt är den sortens person som samarbetar med myndigheterna, varken att lämna ut information om sina egna eller andras förehavanden i Ukraina, men Säpo kan ju alltid hoppas. I och med att Skillt inte är brottsmisstänkt så kan han gladeligen be Säpo fara åt pipsvängen och strunta i att tala med dem. Tror inte ens Säpo försöker faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Men tråden huvudperson, som skulle ut och brännmärka kriminella/pedofiler/invandrare/vänstersympatisörer, han jobbar nu med att skjuta ihjäl folk. Vilken dubbelmoral!
Att skjuta pedofiler, kriminella och vänsterslödder är ju sak samma, samtliga tre grupper är avskydda och samhällsförstörande. Och hans fiende i Ukraina är knappast någotdera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in