Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-26, 00:45
  #1
Medlem
Jag är ute efter att återställa min dator. Jag har en asus zenbook med windows 8.1. När jag hade windows 7 med min gamla asus så gick det genom att man höll ner F9 när man startade om datorn, och då gick man in i asus recovery program, där kunde man välja att återställa endast första hårddisken. När man gör det med windows 8.1 så går man in i windows återställningsmode, vilket inte är samma sak. Jag är ute efter att återställa bara den första hårddisken, inte den andra där alla mina filer är sparade (spel, filmer osv). Hur ska jag göra?

Mvh
Citera
2014-08-26, 04:35
  #2
Medlem
Så här återställer du datorn utan att ta bort filer

Svep från den högra kanten av skärmen, tryck på Inställningar och sedan på Ändra datorinställningar.
(Om du använder en mus pekar du i det övre högra hörnet av skärmen, rör pekaren nedåt, klickar på Inställningar och sedan på Ändra datorinställningar.)

Tryck eller klicka på Uppdatera/återställa och sedan på Återställning.

Tryck eller klicka på Kom igång under Återställ datorn utan att dina filer påverkas.

Följ anvisningarna på skärmen.
Citera
2014-08-26, 10:59
  #3
Medlem
Jag vill också radera allt på datorn. Filer, program och allt. Jag vill helt enkelt starta från nytt så att säga, utan att den andra hårddisken raderas också.
Citera
2014-08-31, 12:57
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asusexperience
Jag vill också radera allt på datorn. Filer, program och allt. Jag vill helt enkelt starta från nytt så att säga, utan att den andra hårddisken raderas också.

Då måste du använda dig av en installationsskiva. Du tar bort partitionen och skapar en ny. Formaterar denna partition och börjar därefter läsa in Windowsfilerna.

Men du får bygga upp systemet på nytt med drivrutiner, uppdateringar, patchar, med mera. Det behöver du inte göra, åtminstone så mycket om du nu vill välja en fabriksåterställning.
Citera
2015-02-24, 19:32
  #5
Medlem
Streeets avatar
Jag gjorde en återställning i win 8.1, efteråt blev ikonerna större o menyraderna bredare, hur ändrar jag det?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback