Kul med punknostalgi! Själv är jag lite yngre och började lyssna på punk, hängde på Ultra, Vita Huset osv runt 84-85. Finns ju hur många bra band som helst men några jag minns lite extra (som inte har nämts; Adta, KSMB, Ebba osv) är Köttgrottorna, göteborgarna Nio Liv (riktigt bra!), Rolands Gosskör, Krapotkin, Gastuba och Coca Carola. Kul med trallpunk! För lite mer Hardcore var ju Mob 47 legender och "kusinen" Protes Bengt kultigast.
Som Göteborgare måste man dela med sig av Attentats låt om det svindyra oprahuset när man bodde på Hisingen (på den tiden var den ingen som blev skjuten där) OT jag vet och vi sökte lokal att spela i 1979. https://www.youtube.com/watch?v=O4io3GvXbuk
Som Göteborgare måste man dela med sig av Attentats låt om det svindyra oprahuset när man bodde på Hisingen (på den tiden var den ingen som blev skjuten där) OT jag vet och vi sökte lokal att spela i 1979. https://www.youtube.com/watch?v=O4io3GvXbuk
Samt ett "senpunkband" från Sundsvall vars LP "Se men inte röra" var hyfsad vill jag minnas, får lägga den på svarven och höra om den åldrats med värdighet..
Eller kanonplattan Live at the Roxy -77 en riktig pärla, jisses så usla de var! X-Ray Spex, trumintrot till Oh Bondage Up Yours eller The Adverts Bored Teenagers
P.s Jag såg ut så förresten stubb med färg. Gick aldrig ensam i stan det var skottpengar på Punkare och tjejer hade hört en skröna att vi hade Sperma i håret för att få det att stå . Hhha Asflabb, fel så klart.
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2014-08-25 kl. 21:15.
Samt ett "senpunkband" från Sundsvall vars LP "Se men inte röra" var hyfsad vill jag minnas, får lägga den på svarven och höra om den åldrats med värdighet..
Eller kanonplattan Live at the Roxy -77 en riktig pärla, jisses så usla de var! X-Ray Spex, trumintrot till Oh Bondage Up Yours eller The Adverts Bored Teenagers
Good times, good times..
Faan jag har bott i S- Vall men det var på senare år jag bodde där men mötte bara en som gillade Punk och han är en Na.ist
Good times, good times..
X-Ray Spex !!!
Oh Bondage Up Yours var och är en riktig höjdare.
Tyvärr dog Poly Styrene (sångerskan) för 3-4 år sedan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!