• 1
  • 2
2014-08-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Krävs ingen 'mattelärare' för första året. Det är bara repetition. Andra året blir det lite läsa innantill. Det beror mest på eleven.

Du har ingen aning om hur dålig den matematiska kunskapen bland elever är i dagens skola... Har själv jobbat extra inom högstadiet (främst 8: or och 9: or) som mattelärare och undrade flertalet gånger om dessa elever var utvecklingsstörda.
Citera
2014-08-25, 22:40
Medlem
Be om att få betalt i natura i första hand, annars så säger du att du accepterar 50kr/h, precis som de andra sagt.

Kom ihåg att du ska ha ersättning för milersättning. 19kr/mil eller liknande.
Citera
2014-08-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G4S
Be om att få betalt i natura i första hand, annars så säger du att du accepterar 50kr/h, precis som de andra sagt.

Kom ihåg att du ska ha ersättning för milersättning. 19kr/mil eller liknande.

Om du ändå ska be om traktamente så be om pengar för pensions- och semesterersättning också. Glöm inte OB också.
Citera
2014-08-26, 02:58
Medlem
fsdfsdfs avatar
Hej,

Slutligen handlar det förstås om hur mkt dina "kunder" är beredda att betala - men jag tycker du borde sikta bra högre än 50kr/h.

Stockholm Stad hade exempelvis som riktlinje att ungdomar som sommarjobbar för kommunen ska få 97kr/h om man är född 1996, 86.50 om man är född 97 samt 76.50 om man är född 98 (inkluderar semesterersättning). Källa: http://www.stockholm.se/Arbete/Somma...Fragor-om-lon/

Ifall det är lönen man får för att typ klippa gräs borde du även kunna argumentera att du utför mer kvalificerat arbete.

Slutligen är det förmodligen inte tjejen själv som betalar va - utan hennes föräldrar. Tack varje något som kallas RUT får dom då dra av dessa kostnader dom har för dig på sin skatt - vilket betyder att dom i princip för en del pengar tillbaks på utgiften. Vidare är ju du räddningen för att deras dotter inte ska bli misslyckad i livet, bomma att komma in på en utbildning ifall hon vill det etc.

Alla de ovanstående punkterna tycker jag borde leda till att du exempelvis borde sikta på 100-lappen jämnt per timme eller så... vad säger du?
Citera
2014-08-26, 03:00
Medlem
Streckkods avatar
Några rikskuponer borde du väl ändå kunna få.
Citera
2014-08-26, 11:09
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsdfsdf
Hej,

Slutligen handlar det förstås om hur mkt dina "kunder" är beredda att betala - men jag tycker du borde sikta bra högre än 50kr/h.

Stockholm Stad hade exempelvis som riktlinje att ungdomar som sommarjobbar för kommunen ska få 97kr/h om man är född 1996, 86.50 om man är född 97 samt 76.50 om man är född 98 (inkluderar semesterersättning). Källa: http://www.stockholm.se/Arbete/Somma...Fragor-om-lon/

Ifall det är lönen man får för att typ klippa gräs borde du även kunna argumentera att du utför mer kvalificerat arbete.

Slutligen är det förmodligen inte tjejen själv som betalar va - utan hennes föräldrar. Tack varje något som kallas RUT får dom då dra av dessa kostnader dom har för dig på sin skatt - vilket betyder att dom i princip för en del pengar tillbaks på utgiften. Vidare är ju du räddningen för att deras dotter inte ska bli misslyckad i livet, bomma att komma in på en utbildning ifall hon vill det etc.

Alla de ovanstående punkterna tycker jag borde leda till att du exempelvis borde sikta på 100-lappen jämnt per timme eller så... vad säger du?

Nu skrev ju TS att det skulle vara svart betalning, alltså kan man inte begära lika mycket som om du ska skatta, ska du ha en hundring svart motsvarar ju det ca: 130-135 kr vitt, vilket låter ganska mycket m du frågar mig för att sitta och lära någon matte 1 (A)
Citera
2014-08-26, 11:40
Medlem
användarnmnets avatar
Jag jobbar som studiecoach på ett företag och familjerna betalar ca 500kr varje tillfälle(2h). Detta är inkl ROT. Jag får ca 160kr/h och det gäller mestadels ma a, ma b, och en del fysik.
Citera
2014-08-26, 11:41
Medlem
preben12s avatar
Är det svart som gäller är väl runt 150 kr i timmen rimligt.

Priserna brukar ligga runt 230-300 kr per timme med godkänt RUT hos läxhjälpföretagen.
Senast redigerad av preben12 2014-08-26 kl. 11:45.
Citera
2014-08-26, 13:19
Bannlyst
Jag skulle inte ha mage att kräva pengar för att lära ut matte A (antar det är bråkräkning, förstagrads ekvationer, formler (inga bevis eller härledning) för att räkna ut geometriska figurer och liknande.
Citera
2014-08-29, 14:14
Medlem
Need2Knows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angrykid665
En något mer "utmanande" Matematik A skulle jag tro.

Matte 1c är inte repetition. Matte 1b är repetition. Man läser oftast 1c i en Naturinriktning.
Citera
2014-08-29, 17:34
Medlem
Alltså vad är det för IDIOTER här inne som föreslår 50 kr/h?!
Tänk på att han ska slösa sin jävla tid på att lära upp en tjej 2 ggr~ i veckan
Du ska ta minst 150
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här